Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje "geen zin om naar de stort te rijden"



Gratis af te halen: Tuintafel met gat



Alle reacties Link kopieren
Gezocht - TV met hdmi ingang



Hoi!

We hebben een tv abbonnement afgesloten, maar hebben blijkbaar een hdmi ingang nodig die mijn tv niet heeft.. als iemand er één heeft staan die staat te verstoffen, zou je ons heel blij maken!!



Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem270320172015 schreef op 25 maart 2017 @ 19:41:

[...]





Ik zou denk iets geschreven hebben als:

"laat maar weten wanneer het je past, dan zet ik ze dan onder de carport"



Mocht zij al komen en aanbellen (en de stoelen zijn er dan uiteraard niet) en je bent toevallig thuis, dan zeg je heel verbaast, "dan heeft een ander ze meegenomen"
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 28 maart 2017 @ 11:08:

Gezocht - TV met hdmi ingang



Hoi!

We hebben een tv abbonnement afgesloten, maar hebben blijkbaar een hdmi ingang nodig die mijn tv niet heeft.. als iemand er één heeft staan die staat te verstoffen, zou je ons heel blij maken!!



Die zijn goed voorbereid...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een oproep onlangs:



"Wij moeten morgen (werkdag) op plaats X (175km verderop) geraken om onze zoon op te halen van het internaat, wie kan ons brengen?"



- OV kon volgens de TO niet want de school is "niet bereikbaar" - ik heb het nagekeken: die school ligt op 200m van een busstation, van hier uit is het wel 4 uur enkel met OV



- Mevrouw rijdt normaal zelf diesel en wou wel een kilometervergoeding betalen maar dan enkel op basis van wat zij aan diesel betaalt (en dat was nogal naar beneden afgerond), dus iemand die met een benzine-wagen zou rijden die zou er aan bijleggen.

Er was ook geen enkele discussie mogelijk over dat bedrag dat zij wilden betalen.



- Er werd wel verwacht dat iemand minimaal 5 uur met 2 wildvreemden in de auto zou doorbrengen, een groot verkeersknooppunt zou kruisen in volle spits.

Een tegemoetkoming voor die tijd en moeite werd niet over gerept.



- OV was niet alleen 'onmogelijk' maar ook nog te duur want ma en pa moesten per sé samen om die kleine.

Hier in België kun je als je jonger dan 26 bent voor €6.20/enkele rit het hele land door met de trein. Dus 6.20€ voor de 'ophaler' X 2 + 1 keer €6.20 voor het kind = €18.60 maar toen dat werd voorgesteld 'vroeg TO alleen wie hen wilde brengen, op bemoeienissen zat ze niet te wachten'.



Het topic is na een dag weggehaald, geen idee of ze iemand heeft gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 29 maart 2017 @ 09:35:

Een oproep onlangs:



"Wij moeten morgen (werkdag) op plaats X (175km verderop) geraken om onze zoon op te halen van het internaat, wie kan ons brengen?"



- OV kon volgens de TO niet want de school is "niet bereikbaar" - ik heb het nagekeken: die school ligt op 200m van een busstation, van hier uit is het wel 4 uur enkel met OV



- Mevrouw rijdt normaal zelf diesel en wou wel een kilometervergoeding betalen maar dan enkel op basis van wat zij aan diesel betaalt (en dat was nogal naar beneden afgerond), dus iemand die met een benzine-wagen zou rijden die zou er aan bijleggen.

Er was ook geen enkele discussie mogelijk over dat bedrag dat zij wilden betalen.



- Er werd wel verwacht dat iemand minimaal 5 uur met 2 wildvreemden in de auto zou doorbrengen, een groot verkeersknooppunt zou kruisen in volle spits.

Een tegemoetkoming voor die tijd en moeite werd niet over gerept.



- OV was niet alleen 'onmogelijk' maar ook nog te duur want ma en pa moesten per sé samen om die kleine.

Hier in België kun je als je jonger dan 26 bent voor €6.20/enkele rit het hele land door met de trein. Dus 6.20€ voor de 'ophaler' X 2 + 1 keer €6.20 voor het kind = €18.60 maar toen dat werd voorgesteld 'vroeg TO alleen wie hen wilde brengen, op bemoeienissen zat ze niet te wachten'.



Het topic is na een dag weggehaald, geen idee of ze iemand heeft gevonden.En waarom wilde ze dan eigenlijk niet zelf rijden?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Daar bleef ze erg vaag over, 'kon niet'.



De eerste mogelijkheden die ik dan zie is rijbewijs kwijt of auto stuk en geen geld om te maken. Auto stuk en niet op tijd gerepareerd zou je imo wel gemakkelijk zelf aangeven.
Ik ga hier niets aan toevoegen, oordeel zelf maar



Wie kan mij helpen voor vandaag en morgen ik zoek wat snacks en drinken etc wie kan mijn helpen want ik krijg deze week helemaal geen weekgeld en ik denk volgende week ook niet dus ik hoop dat iemand mijn kan helpen

Groetjes jamie



Beheerder: snacks??

ik heb wel brood in de aanbieding..

Vrager : Nee brood heb ik genoeg en ja snacks voor in de frietpan hihi

Reageerder.

Je schrijft dat je niks hebt..en volgende week ook geen geld..dan mag je al blij zijn met brood ...friet snacks zijn luxe als je geen geld hebt...bedoel...met brood heb je meer aan als je tijdelijk geen geld krijgt....

Vrager Als ik zeg ik heb brood genoeg dan betekend dat ik voor 2 weken brood heb hè

Vrager: Dus alsjeblieft geef ergens anders commentaar alsjeblieft voordat je oordeeld

Vind ik leuk · Beantwoorden · 51 minuten
Alle reacties Link kopieren
Kansloos.... Die snacks haha!
Alle reacties Link kopieren
Geen geld? Ik heb vorige week 20 frikandellen gekocht bij de Lidl. Waren nog geen 2 euro.
Ja ik dacht eigenlijk dat je dan meer zou hebben aan rijst, blikgroenten, melk en dat soort noodzakelijke levensmiddelen. Maar snacks

En als je dan voldoende levensmiddelen hebt dan kun je in ieder geval wel 2 weken zonder snacks lijkt mij.
Inderdaad, als je geen geld hebt vraag je toch niet eerst om snacks ...

Het eerste wat in mij opkomt trouwens: het is bij ons wel eens gebeurd dat de dagen dat normaal het leefgeld gestort wordt een feestdag was, en dat er dus een keer dubbel werd overgemaakt voor twee weken, om te voorkomen dat de overschrijving naar de leefgeldrekening misging bij de bank. Inclusief waarschuwing dat het dus echt voor twee weken is, en dat je dus niet alles in de eerste week op moet maken. Nou was dat voor ons een 'duh!'-moment, maar dat die waarschuwing kwam zegt genoeg over de ervaringen van onze (professionele, dus hij heeft veel meer cliënten) bewindvoerder. Is het heel erg als ik vermoed dat het bij deze persoon ook zoiets was, en dat het geld er dus wel was, maar meteen is opgemaakt aan weet ik veel wat voor onzin?
En dan denk ik aan dingen als 'nou heb ik een dure frituurpan gekocht en is mijn geld op, maar ik wil hem gebruiken!!!!'
Ik zou een zak aardappelen geven. Kan ze friet snijden.
Alle reacties Link kopieren
Volgende oproep dan: 'wie heeft een frietsnijder voor mij'
Alle reacties Link kopieren
Oproep om afgekloven vis op te halen



"Gratis,een spekbokking(gerookte haring.Net gekocht bij de visboer.Toch niets voor mij.Ik heb zo snel geen foto.Graag zo snel mogelijk op halen in de Hasseler es."
Alle reacties Link kopieren
Een rolletje blauw waslijndraad voor een euro.

Met een 'up'.



Dan ben ik echt geneigd om een euro te storten wanneer de nood blijkbaar zo hoog is..
Die dingen kosten 70 cent bij de blokker haha
Alle reacties Link kopieren
Niet op een ruilsite maar op een verkoop site.

"100 suske en wiske's voor €175,- Vaste prijs!"

En dan een foto van een vreselijk stoffige kast met vergeelde kaften.



Wordt nu al twee weken lang iedere dag opnieuw geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigmeisje schreef op 30 maart 2017 @ 19:07:

Die dingen kosten 70 cent bij de blokker hahaEn bij action waarschijnlijk de helft.
Alle reacties Link kopieren
"LEES HET HELE BERICHT VOOR JE MEE DOET!!

Ik loot deze keer op een andere manier!

Ik heb een getal op geschreven onder de 2000

Wie het raad krijgt van mij een mooie ketting, 40cm lang verstelbaar in 3cm geen echt goud (laten checken bij juwelier)

Let op dat je geen dubbele nummers invoert!!!!

Einde loting zondag 9 april!!

Winnaar dient zich binnen 24uur te melden anders loot ik een nieuwe winnaar!!"







De lotingen mevrouw is weer terug van weggeweest. Er doen nu al 53 mensen mee, dus wie wil moet eerst alle berichten door om te kijken welke al gekozen zijn en dat doet niet iedereen. Mevrouw heeft het nu dus druk met bekijken of mensen geen dubbele nummers opgeven. Nou je moet iets doen he. Een iemand noemde een dubbel nummer en vervolgens 2047.. Ik vraag me af waarom ze pas de negende gaat loten?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe voor zo'n lilluk ding
Alle reacties Link kopieren
quote:Noisepollution schreef op 30 maart 2017 @ 13:33:

Oproep om afgekloven vis op te halen



"Gratis,een spekbokking(gerookte haring.Net gekocht bij de visboer.Toch niets voor mij.Ik heb zo snel geen foto.Graag zo snel mogelijk op halen in de Hasseler es."Misschien niet aan gegeten maar bedacht dat ze het toch niks vond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven