Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik ben ook lid van zo een groep. Daar mag je alleen reageren met "graag". Geen verhalen over dat je zo zielig bent en je mag niet reageren voor een ander. Oh en niet meer dan 5 keer reageren per dag op advertenties.

Ik geef meestal weg, spul wat toch in de weg ligt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Voorbeeld, ik had een flinke shopper met schoenen zgan, allemaal miskopen. Die zou doorgegeven worden, nooit meer iets van terug gezien op de groep.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Andersom had ik het ook een tijdje geleden.



Er stond een stuk speelgoed op de weggeefhoek, van het kaliber waar onze oudste zoon graag mee speelt. Het werkte op batterijen. Of; zou moeten werken op..



Ik haal het op, de autist helemaal blij. We crossen langs action voor batterijen. Komen we thuis blijkt het klote ding het niet te doen.



Geef het dan potdorie niet weg zeg... Zo onbeschoft om iets ala sinterklaas weg te geven ( de mevrouw van de advertentie deed enorm groos dat ze iets heel moois weg ging geven.. ) en dat het dan niet blijkt te werken.. Gooi het dan weg.

Of geef bij je advertentie aan dat het niet werkt, en dan het voor een eventuele handige klussert is. Ofzo.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een senseo apparaat op zo'n hoek gezet, nieuwprijs 120 euro. Hij was niet vaak gebruikt en ik had hem sinds januari. Dus voor richtprijs 55 euro (dat moet erbij gezet worden van de beheerders) erop gezet inclusief een bewaarbusje voor koffiepads en een dichte maxizak met pads. Best een koopje.



Binnen enkele tellen een reactie: ik geef 20 euro.

Heb alleen geantwoord: richtprijs staat in de begeleidende tekst.
Alle reacties Link kopieren
De regel van 'graag' 'interesse' 'belangstelling' juich ik van harte toe, trouwens. Volkomen terecht, iedereen dezelfde kansen.



Maar eens in de zoveel tijd staat er zo iets enorm bijzonders op ( ala merk tas ofzo ) dat iedereen ineens die regel vergeten is ;)
Dus.
Alle reacties Link kopieren
oeh, de verkoophoeken. ook zo mooi



Wij hebben een partij vintage items, gewild bij de liefhebber, zeg maar. Op MP verkoop je ze makkelijk voor meer dan 100 euro.



Onze RP was 50 euro. En alleen maar zielige mailtjes van mensen die het gratis willen halen ( met een air erbij of ze mij een gunst doen ) of idd 20 euro gaan bieden..
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Je mag daar trouwens ook om spullen vragen. Sommige vragen complete huisinrichtingen of flatscreen tv's. En dan graag met foto want het moet wel allemaal bij elkaar passen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 16 oktober 2015 @ 23:50:

Voorbeeld, ik had een flinke shopper met schoenen zgan, allemaal miskopen. Die zou doorgegeven worden, nooit meer iets van terug gezien op de groep.



En wel op Marktplaats, toevallig ?





Ik ben enorm trouw, geef alles via de weggeefhoek door als iets hier uitgedragen\uitgelezen\uitgekeken\enz... is.



Ik mail een gever vaak ook een keer extra om te vertellen of het past, of de kinderen het boek leuk vinden enz. en als ik het verder geef, zeg ik dat ook vaak
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Of zoiets vragen: "Wie heeft der toevallig nog een konijnenren zo als op de foto ( kleur maak niet uit ) en doet der niks mee of staat in de weg ? Hoor het graag"



Nog eentje: "Kan iemand mij helpen aan een vaatwasser van 45 centimeter? Degene die ik van de vorige bewoner had heeft het begeven en in een samengesteld gezin met 5 kinderen is het toch wel handig. Helaas moet ik de hele keuken verbouwen om een normale maat kwijt te kunnen. Wie, o, wie kan me uit de vaat helpen?"



En dan als als er een reactie komt dat die kinderen best af kunnen wassen en drogen: "Je wil niet weten hoeveel ruzie dat oplevert, te meer daar ze niet allemaal even vaak hier zijn. Nu 2 weekenden ruziënd doorgebracht... Ik heb mijn mening over het goede van kinderarbeid moeten herzien. Het levert meer stress dan me lief is.

Ben ik ook mee bezig."





Dan vraag ik me soms echt af of ze een gaatje in hun hoofd hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Gravinnetje schreef op 16 oktober 2015 @ 23:51:

Ik had een senseo apparaat op zo'n hoek gezet, nieuwprijs 120 euro. Hij was niet vaak gebruikt en ik had hem sinds januari. Dus voor richtprijs 55 euro (dat moet erbij gezet worden van de beheerders) erop gezet inclusief een bewaarbusje voor koffiepads en een dichte maxizak met pads. Best een koopje.



Binnen enkele tellen een reactie: ik geef 20 euro.

Heb alleen geantwoord: richtprijs staat in de begeleidende tekst.Ik doe niet aan de weggeef hoek en haal ook nooit gratis wat op. Maar dat laatste herken ik wel. Alleen dan met marktplaats. " voor 20 ¤ haal ik em vandaag op" terwijl het hoogste bod al 40 euro is. Ik heb gewoon nee als antwoord gegeven. Echt zo brutaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:boro_ schreef op 16 oktober 2015 @ 23:56:

[...]





En wel op Marktplaats, toevallig ?





Ik ben enorm trouw, geef alles via de weggeefhoek door als iets hier uitgedragen\uitgelezen\uitgekeken\enz... is.



Ik mail een gever vaak ook een keer extra om te vertellen of het past, of de kinderen het boek leuk vinden enz. en als ik het verder geef, zeg ik dat ook vaak Ik zet niet meer alles erop. Zie toch wel dat er heel veel reageren puur voor de heb. Ik stik van de boeken, maar ik voel toch weerstand om ze erop te zetten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oeeeeehhhh, wij hadden een tijd geleden een dame die om een tosti-ijzer vroeg. ( En nog echt 10 andere dingen )



Dus ik reageerde met : Tosti's kan je heel goed in de pan maken, inc. beschrijving.



Werd ze boos, want zij ging haar wondertjes toch geen in de pan gebakken rommel geven.. ( dat een pan tosti imo vele malen lekkerder is dan een tosti ijzer tosti, dat deed niet ter zake )



Deze dame vroeg ook om pampers ( Pampers, niet Kruidvat, lidl of wat dan ook. Het moesten merk pampers zijn ) en siroop ( KC, géén eigen merk of raak ) en fruithapjes ( olvarit, geen eigen merk, en al helemaal geen tips over hoe je ze zelf maakt.. )
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 16 oktober 2015 @ 23:59:

[...]



Ik zet niet meer alles erop. Zie toch wel dat er heel veel reageren puur voor de heb. Ik stik van de boeken, maar ik voel toch weerstand om ze erop te zetten.



Jammer he Ik ben wel selectief geworden inmiddels. Vaak check ik de profielen van mensen die reageren, en kan ik wel een beetje inschatten of iemand echt interesse heeft in iets, of dat het voor de heb is.



En tijd geleden alle carry slee pubermeisjes boeken op zo'n hoek gezet. En toen heb ik echt wel even gekeken welke van de belangstellenden ook daadwerkelijk (klein)kinderen had in die leeftijd..



een tijd geleden had ik via mijn schoonmoeder een fikse partij hoge leren schoenen gehad ( zeg maar soort ecco kwaliteit, mooie schoenen )



had mensen uitgeloot. Staat er een vrouw voor de deur, helemaal blij, want dan kon haar dochter het mooi afdragen ( Gloednieuwe schoenen ! ) met buiten spelen..



Ik had er echt een beetje spijt van dat ik haar schoenen had gegeven. Maar ja..
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch gek, dan ben je gescheiden en moet je opnieuw beginnen en dan ook nog kieskeurig zijn. Zelf zou ik zoiets hebben van alles is welkom en als je eenmaal gesetteld bent weer verder kijken. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:boro_ schreef op 17 oktober 2015 @ 00:00:

Oeeeeehhhh, wij hadden een tijd geleden een dame die om een tosti-ijzer vroeg. ( En nog echt 10 andere dingen )



Dus ik reageerde met : Tosti's kan je heel goed in de pan maken, inc. beschrijving.



Werd ze boos, want zij ging haar wondertjes toch geen in de pan gebakken rommel geven.. ( dat een pan tosti imo vele malen lekkerder is dan een tosti ijzer tosti, dat deed niet ter zake )



Deze dame vroeg ook om pampers ( Pampers, niet Kruidvat, lidl of wat dan ook. Het moesten merk pampers zijn ) en siroop ( KC, géén eigen merk of raak ) en fruithapjes ( olvarit, geen eigen merk, en al helemaal geen tips over hoe je ze zelf maakt.. )



Ik zou wel een afspraak maken met zo'n brutale idioot en dan op een niet bestaand huisnummer. Net lekker. O wat heb ik een hekel aan dat gedrag zeg.



Begrijp alleen niet hoe dat werkt. Aan wie vraagt ze zoiets dan?
Alle reacties Link kopieren
hahha hier afgelopen week ook 1 :

wie heeft er voor mij een gasstel met oven, een koelkast en een vaatwasser.



de neiging om media markt te zeggen moet ik onderdrukken.



net als wie heeft voor mij dit ikea kastje (+foto van desbetreffendr kast) in de kleur wit)



nou ehhh de ikea dus.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
quote:boro_ schreef op 17 oktober 2015 @ 00:04:

[...]





Jammer he Ik ben wel selectief geworden inmiddels. Vaak check ik de profielen van mensen die reageren, en kan ik wel een beetje inschatten of iemand echt interesse heeft in iets, of dat het voor de heb is.



En tijd geleden alle carry slee pubermeisjes boeken op zo'n hoek gezet. En toen heb ik echt wel even gekeken welke van de belangstellenden ook daadwerkelijk (klein)kinderen had in die leeftijd..



een tijd geleden had ik via mijn schoonmoeder een fikse partij hoge leren schoenen gehad ( zeg maar soort ecco kwaliteit, mooie schoenen )



had mensen uitgeloot. Staat er een vrouw voor de deur, helemaal blij, want dan kon haar dochter het mooi afdragen ( Gloednieuwe schoenen ! ) met buiten spelen..



Ik had er echt een beetje spijt van dat ik haar schoenen had gegeven. Maar ja..Oh, heb ik eens gehad met een aantal paar schoenen die ik los had "verloot". Iedereen ging even passen alleen 1 mevrouw niet. Ze passen wel zei ze. Die gaat bij mij dan op een lijst. Of mensen die andere mensen afzeiken op de groep, ook op de lijst.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
en ik had laatst sjaals er opgezet had er teveel.en dacht naja misschien is er iemand blij mee.



en dan gewoon tot 3 x toe dat mensen niet op komen dagen nou laat dan maar.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 17 oktober 2015 @ 00:04:

[...]





Ik zou wel een afspraak maken met zo'n brutale idioot en dan op een niet bestaand huisnummer. Net lekker. O wat heb ik een hekel aan dat gedrag zeg.



Begrijp alleen niet hoe dat werkt. Aan wie vraagt ze zoiets dan?Aan de leden van de groep vragen ze dat. Hier mag je ook vragen iig. Kan ook zijn dat het net iets is wat je ergens hebt liggen en nooit gebruikt. Maar dan denk ik aan kleinere dingen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:peach1990 schreef op 17 oktober 2015 @ 00:06:

en ik had laatst sjaals er opgezet had er teveel.en dacht naja misschien is er iemand blij mee.



en dan gewoon tot 3 x toe dat mensen niet op komen dagen nou laat dan maar.Die mensen meld ik bij het beheer van die groep. Vaak worden ze er dan vanaf gegooid of krijgen ze een waarschuwing.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Oh jaaaa. De FB-Weggeefhoek..

Ik moet zeggen dat deze hoek hier in mijn regio echt heel goed en betrokken in de gaten gehouden wordt door de beheerders maar heb er ook wel e.e.a. meegemaakt ja.



Zo gooide ik er een aantal dvd's op waar heel veel reacties op kwamen. Ik bepaalde wie ze zou krijgen. Dat werd een heel gedoe, specifiek over 1 dvd uit die stapel, een docu over ongeboren embryo in 3D: Mensen die over elkaar heen tuimelde, boos en volop verwijten naar elkaar want 'jij hebt 'm gekregen maar je bent niet eens zwanger!'... Te triest. Lang verhaal kort: 1 van de dames die echt boos was heb ik een privé bericht gestuurd, dat als ze echt echt echt zoveel belang had bij die dvd, dat ik er nog 1 had liggen en deze dan wel naar op wilde sturen. (ik leek wel gek...)

Had deze dvd's zelf gewoon ooit gekregen van Moeders van Moeders, als presentje ofzo bij het inleveren van potjes urine/hcg tijdens zwangerschappen. Dacht dat ik met dit aanbod toch wel heel aardig was.



Nee, hoefde niet. Ze kon het ook op Netflix bekijken. Het was een principe kwestie, zei ze...

Euh...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 17 oktober 2015 @ 00:07:

[...]



Aan de leden van de groep vragen ze dat. Hier mag je ook vragen iig. Kan ook zijn dat het net iets is wat je ergens hebt liggen en nooit gebruikt. Maar dan denk ik aan kleinere dingen.



Hier heb je dan weer aparte vraaghoeken , zeg maar.



En daar zie je dus inderdaad de meest brutale dingen voorbij komen. Heel bijzonder.
Dus.
Of mensen die serieus iets op zo'n hoek zetten waarvan je denkt: Wat moet je ermee.. Een pluk nep mos, uit ooit een kerststukje. Wat dan al maanden door degene die het erop heeft gezet regelmatig wordt ge 'up'-t want geen reacties.. Gooi lekker weg.
Alle reacties Link kopieren
Leeggelopen en vergeelde sneeuwbollen. ( Voor de handige klusser opnieuw te vullen.. )
Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven