Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 07 mei 2016 @ 17:08:

Hier wordt een flesje kruidvat zonnebrandspul aangeboden. Gebruikt, er zit nog ong 1/4 deel in en het is van vorig jaar. Wordt weggegeven omdat ze nieuwe hebben gekocht.



Iemand geeft aan dat het misschien niet goed meer is/niet goed meer werkt want van vorig jaar. Vond de weggever maar onzin, want factor 30 is factor 30.



Waarom ze het dan weggeeft en zelf nieuwe koopt?



Ik las laatst ergens dat de factor elk jaar wel minder wordt, dus niks 'factor 30 is factor 30'.

Dat je zoiets ook weggeeft
Alle reacties Link kopieren
Pfffff gisteren iets gratis op een groep gezet.

Meteen vele reacties. Vrouw zou het 's avonds op komen halen. Niemand gezien. Op berichtjes wordt ook niet meer gereageerd.

Vanmiddag weer opnieuw erop gezet. Enthousiaste jongen wilde het volgende week komen halen, terwijl ik erbij gezet had dat het dit weekend weg moest. Hij las alle berichten maar reageerde niet meer. Op mijn 'wil je het nog' kwam een 'ja' en vervolgens niks meer.

Pffffffffff!!!
Alle reacties Link kopieren
ha daar maak ik altijd korte metten mee, ik zet het er bij. Mocht iemand via de pb dan toch een andere dag willen, dan ga ik meteen door naar de volgende ovv pietje puk kan vandaag niet, dus graag volgende (mijn ervaring is ook dat mensen hun ogen een stuk groter zijn dan moeite willen doen Dus ik geeneens tijd verspillen aan die gevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 08 mei 2016 @ 14:55:

[...]





Ik las laatst ergens dat de factor elk jaar wel minder wordt, dus niks 'factor 30 is factor 30'.

Dat je zoiets ook weggeeft



Ik heb net gisteren een fles weggegooid. Daar stond zo'n symbooltje op, dus na openen nog een jaar houdbaar.



Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 08 mei 2016 @ 18:52:

[...]





Ik heb net gisteren een fles weggegooid. Daar stond zo'n symbooltje op, dus na openen nog een jaar houdbaar.



[afbeelding]Houdbaar wel, maar de factor wordt minder.
Hier een bijzondere situatie. Iemand bied laminaat aan en er is iemand die het wil hebben. Bericht van de gever na het ophalen:



"zus van X heeft met wat mensen laminaat opgehaald , maar dus wel een ruit in het trappenhuis gebroken. natuurlijk smeer je hem dan snel in je auto en natuurlijk als je X dat bericht , reageer je nergens meer op, laat staan uberhaupt ergens voor bedanken."



Lekker dan..
quote:mwcactus schreef op 09 mei 2016 @ 09:25:

Hier een bijzondere situatie. Iemand bied laminaat aan en er is iemand die het wil hebben. Bericht van de gever na het ophalen:



"zus van X heeft met wat mensen laminaat opgehaald , maar dus wel een ruit in het trappenhuis gebroken. natuurlijk smeer je hem dan snel in je auto en natuurlijk als je X dat bericht , reageer je nergens meer op, laat staan uberhaupt ergens voor bedanken."



Lekker dan..zo dan...dat moet dan ook wel met flinke kracht zijn gebeurd. Ruiten in trappenhuizen breken niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 09 mei 2016 @ 09:25:

Hier een bijzondere situatie. Iemand bied laminaat aan en er is iemand die het wil hebben. Bericht van de gever na het ophalen:



"zus van X heeft met wat mensen laminaat opgehaald , maar dus wel een ruit in het trappenhuis gebroken. natuurlijk smeer je hem dan snel in je auto en natuurlijk als je X dat bericht , reageer je nergens meer op, laat staan uberhaupt ergens voor bedanken."



Lekker dan..



Wow, dat is echt wel asociaal

Een ongelukje kan altijd, maar ga dan op z'n minst het gesprek aan.
Volgens mij valt zoiets ook onder je aansprakelijkheidsverzekering, er zal toch wel een van die mensen verzekerd zijn lijkt me.. Sowieso vreselijk asociaal om zo weg te gaan.



Ook aangeboden, een pak opvolgmelk zonder doos en de datum is niet goed meer te lezen dus hij is nog een jaar of nog twee weken houdbaar afhankelijk van of het een 6 of een 7 was. Gek genoeg wil niemand het hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 09 mei 2016 @ 09:25:

Hier een bijzondere situatie. Iemand bied laminaat aan en er is iemand die het wil hebben. Bericht van de gever na het ophalen:



"zus van X heeft met wat mensen laminaat opgehaald , maar dus wel een ruit in het trappenhuis gebroken. natuurlijk smeer je hem dan snel in je auto en natuurlijk als je X dat bericht , reageer je nergens meer op, laat staan uberhaupt ergens voor bedanken."



Lekker dan..Zo dan. Lekker asociaal zeg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Aangeboden: Ranzig uitziende wasbare luiers waar het klittenband van vergaan is maar ze kunnen dicht met een klemmetje.







Het verbaast mensen ook nog dat niemand ze wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme word er misselijk van als ik ernaar kijk
Alle reacties Link kopieren
Ieewwl
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
We wonen op ongeveer 6 km van de buitenwijk van een grote stad. Inwoners van die wijk reageren heel veel op de "weggeefhoek" Helaas vinden ze mijn dorp vaak te ver weg.

Tot mijn verbazing schreef er gisteren een mevrouw : " Ik woon wel in ( naam buitenwijk) maar dat is me te ver weg. Ik kan zoiets ook ophalen in West dan fiets ik daar wel heen . Ik weet dat ze dan minstens 8 km moet fietsen maar ja.......het is in dezelfde stad !
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik een positieve kant van de FB-weggeefhoek! (ook al genoeg negatieve meegemaakt, maar positief lezen is ook wel eens leuk toch)

Mijn ex had behoorlijk wat ***zooi laten liggen, waaronder een (in mijn ogen) vreselijke nepkerstboom compleet met gouden ballen en versiering. Het ging net voor de feestdagen uit en ik wilde dat ding dus écht niet opzetten. Heb deze online gezet dat hij dezelfde avond nog weg moest en had binnen 1 minuut talloze reacties. Inderdaad ook veel met de meest zielige verhalen. Echter heb ik de boom gewoon aan de eerste vrouw gegeven die reageerde, ook een erg nette reactie dat ze interesse had en deze graag wilde halen. Ze was er binnen een uur met haar zoon en vertelde toen dat ze er zó ontzettend blij mee was. Hoorde toen pas dat ze ook net uit elkaar was en het niet breed had maar graag een boom wilde voor haar twee zoons om toch de kerstsfeer in huis te hebben. Later nog tweemaal een berichtje en foto gekregen hoe blij ze was en hoe mooi de boom stond. #mooiedingen
Live Laugh Love
Ik ben lid van zo'n verkoop groep op FB (dus niet weggeef). Wat je daar op voorbij ziet komen...



Een doos met balpennen, 50 Zweedse kronen (ong 5€). Het gaat dan om een hoop bij mekaar geraapte balpennen, een deel gejat van op het werk en een deel gekregen promateriaal.



Een USB kabel 20 Zweedse kronen (ong 2€). kost volgens mij nieuw nog niet eens zoveel.



Fiets. beschadigd maar nog te gebruiken. Kijk je naar de foto en zie je dat die fiets werkelijk uit de rivier gehaald is. De algen hingen er nog aan.
Alle reacties Link kopieren
Iemand biedt een stapeltje (stuk of 50?) papieren servetten aan. Niet eens met motief oid wat iemand nog zou kunnen gebruiken om te fröbelen, maar gewoon groene. Uit de verpakking.



Er heeft nog niemand op gereageerd..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 12 mei 2016 @ 17:12:

Iemand biedt een stapeltje (stuk of 50?) papieren servetten aan. Niet eens met motief oid wat iemand nog zou kunnen gebruiken om te fröbelen, maar gewoon groene. Uit de verpakking.



Er heeft nog niemand op gereageerd.. Die geef ik ook altijd weg als ik ze weereens haal en me daarna bedenk waarom ik het om te beginnen niet in huis had maar dan geef ik ze wel aan mijn moeder voor het bbq'en en bied ik ze niet aan via facebook
Alle reacties Link kopieren
Iemand bied aan voor in de verzameling. Pakketzegel te kleine brievenbus van PostNL.

Niet gratis, nee voor €4.

Had blijkbaar best wat extra kunnen verdienen toen ik postbezorger was



All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Nicky_dB schreef op 10 mei 2016 @ 14:55:

Dan heb ik een positieve kant van de FB-weggeefhoek! (ook al genoeg negatieve meegemaakt, maar positief lezen is ook wel eens leuk toch)

Mijn ex had behoorlijk wat ***zooi laten liggen, waaronder een (in mijn ogen) vreselijke nepkerstboom compleet met gouden ballen en versiering. Het ging net voor de feestdagen uit en ik wilde dat ding dus écht niet opzetten. Heb deze online gezet dat hij dezelfde avond nog weg moest en had binnen 1 minuut talloze reacties. Inderdaad ook veel met de meest zielige verhalen. Echter heb ik de boom gewoon aan de eerste vrouw gegeven die reageerde, ook een erg nette reactie dat ze interesse had en deze graag wilde halen. Ze was er binnen een uur met haar zoon en vertelde toen dat ze er zó ontzettend blij mee was. Hoorde toen pas dat ze ook net uit elkaar was en het niet breed had maar graag een boom wilde voor haar twee zoons om toch de kerstsfeer in huis te hebben. Later nog tweemaal een berichtje en foto gekregen hoe blij ze was en hoe mooi de boom stond. #mooiedingenDat is ook wel een soort van mooi toeval, dezelfde rede waarom jij van de boom af wilde is de reden waarom zij er een wou hebben
quote:MadameQetesh schreef op 14 mei 2016 @ 13:14:

Iemand bied aan voor in de verzameling. Pakketzegel te kleine brievenbus van PostNL.

Niet gratis, nee voor €4.

Had blijkbaar best wat extra kunnen verdienen toen ik postbezorger was



[afbeelding]



Prachtig, zou ik inlijsten. Verzamelen mensen dit echt??



Nog een tip die ik las bij de wasbare luiers, als je weinig geld hebt kun je ze ook verknippen tot wasbaar maandverband. Dat vind ik zo mogelijk nog erger eigenlijk.
Oeh, eindelijk een bijdrage! Van de week bood iemand hier half opgebrande kaarsen (niet alleen grote kaarsen, ook waxinelichtjes) aan...

Met daaronder geloof ik twéé reacties met: jammer dat je zo ver weg woont!
Alle reacties Link kopieren
quote:intothewild schreef op 14 mei 2016 @ 15:24:

Oeh, eindelijk een bijdrage! Van de week bood iemand hier half opgebrande kaarsen (niet alleen grote kaarsen, ook waxinelichtjes) aan...

Met daaronder geloof ik twéé reacties met: jammer dat je zo ver weg woont!Ik maak af en toe zelf kaarsen. Ik zou er dus blij mee zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 14 mei 2016 @ 13:14:

Iemand bied aan voor in de verzameling. Pakketzegel te kleine brievenbus van PostNL.

Niet gratis, nee voor €4.

Had blijkbaar best wat extra kunnen verdienen toen ik postbezorger was



[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57DF4E62[/img]

Ik snap hem wel, is goedkoper als een pakketzegel. Adres er op, zegel er op, in de oranje brievenbus en het wordt netjes bezorgd.



Nee deze Postbezorger doet het niet hoor, maar het is wel mogelijk
Iemand zijn wasmachine vandaag kapot gegaan? Er wordt er bij ons een gezocht.



Hoi

Ik ben opzoek naar een wasmachine die heeft begeven vandaag

Groetjes valery

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven