Hoe gaan jullie hiermee om op MP?

23-08-2016 21:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen crisis- of probleemsituatie hier, maar ben wel even benieuwd naar jullie mening...



Voor een galafeest dat ik binnenkort heb ben ik eens op Marktplaats gaan neuzen. Ik kwam een aardig model tegen en heb de adverteerder (die in een plaatsje verderop woont) een berichtje gestuurd met een vraag over de maat. Diegene vond het moeilijk in te schatten en bood aan dat ik even kom passen.



Op zich heel aardig aanbod en ook wel erg handig, maar ergens vind ik het toch een beetje een drempel om bij een vreemde om te kleden. Ik denk dat ik het er gewoon op waag (vind het fijn om te weten of het goed past), maar ben toch wel even benieuwd hoe jullie hier normaal gesproken mee omgaan op Marktplaats. Wordt het wel vaker gedaan om gewoon even te passen?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor! Als ik kleding verkoop en mensen komen halen mogen ze ook passen, geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook geen probleem vinden.
Als je aanbelt en diegene doet open en het voelt NIET goed, gewoon niet doen. Vertrouw op je gevoel.



Maar de badkamer kan vast wel op slot...?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 23 augustus 2016 @ 21:16:

Als je aanbelt en diegene doet open en het voelt NIET goed, gewoon niet doen. Vertrouw op je gevoel.



Maar de badkamer kan vast wel op slot...?Precies!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor die ik gerust maar mocht je het niet vertrouwen vraag je toch even iemand mee?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja hoor, hier heeft ook weleens iemand iets gepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er ook niets raars aan. Anaders neem je toch een vriendin mee, als dat je een goed gevoel geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er níet aan denken dat een vreemde hier op mijn slaapkamer/badkamer mijn kleren komt passen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Met nouschi eens. Ik begin daar ook niet aan om mensen in mijn huis te laten passen.
Ik heb ook weleens bij anderen iets gepast en hier zou het ook mogen.
Je kan toch gewoon even op de gang omkleden? Mag aannemen dat de gemiddelde marktplaats koper niet gelijk de voordeur uit rent in de nieuwe outfit.
Trek een jurkje aan met daaronder een onderjurkje.

En idd, neem een vriendin mee.



Zou toch ook zonde zijn om een mooie jurk te laten schieten terwijl je je misschien zorgen maakt om niks.



Het hoeft niet per sé een vieze oude man te zijn he!



Daarbij zijn de schoolgala's nog niet zo lang geleden geweest.

Grote kans dus dat je een 16-jarig meisje treft
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in het toilet om kleden. Bij mij zou een vreemdeling alleen mogen omkleden in de toilet. Niemand die ik niet ken, komt boven in mijn huis.

Ik mag dan wel flexibel zijn, maar zo flexibel ben ik dan weer niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten doen als je via MP wilt kopen.
Ik zou daar nooit aan beginnen, als koper niet maar als verkoper al helemaal niet. Ik ben geen winkel.
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 06:42:

Ik zou daar nooit aan beginnen, als koper niet maar als verkoper al helemaal niet. Ik ben geen winkel.



Maar TO mag wel passen. Dat gebeurt best vaak.



TO, neem gewoon iemand mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 24 augustus 2016 @ 06:42:

Ik zou daar nooit aan beginnen, als koper niet maar als verkoper al helemaal niet. Ik ben geen winkel.



Dat snap ik best, maar dan zou je het ook niet aanbieden. En dan nog; voor een jeansjasje waar je een tientje voor vraagt vind ik passen nog wel een ander verhaal dan voor een galajurk waar je nog wat voor hoopt te krijgen.



Het enige is, hoe goed ben je in nee zeggen. Want stel; hij zit als gegoten maar je vindt het model toch net niet leuk genoeg, of de kleur valt tegen....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Dan maar niet verkopen. En mensenkennis zegt ook niet veel in dergelijke situaties. Juist de types waarvan je het niet verwacht zijn succesvol in het misleiden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je een kamerscherm met passpiegel in de hal kan opstellen en de buitendeur openlaten?



Maar mijn idee is dat hoe meer je doet om het iemand naar de zin te maken des te groter de kans dat ze het kledingstuk niet kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 24 augustus 2016 @ 09:47:

Misschien dat je een kamerscherm met passpiegel in de hal kan opstellen en de buitendeur openlaten?



Maar mijn idee is dat hoe meer je doet om het iemand naar de zin te maken des te groter de kans dat ze het kledingstuk niet kopen.TO is de koper in dit geval. Ik zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben als er iemand wil passen. Maar dan idd in het toilet en ik blijf wel in de hal. Ik zou niet iemand een jurk in de hal laten passen. Wij hebben heldere ramen in de kamerdeur en in de voordeur zit ook een behoorlijk groot raam waar je door kunt kijken.
quote:wilma36 schreef op 24 augustus 2016 @ 12:34:

[...]



TO is de koper in dit geval. Ik zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben als er iemand wil passen. Maar dan idd in het toilet en ik blijf wel in de hal. Ik zou niet iemand een jurk in de hal laten passen. Wij hebben heldere ramen in de kamerdeur en in de voordeur zit ook een behoorlijk groot raam waar je door kunt kijken.



Je krijgt in een wc toch nooit een galajurk aan, wat een gehannes en dan hangt dat ding zowat in de pot.

Ik zou dat echt heel raar vinden. En een soort van viezig ook.
TO, gewoon passen hoor. De verkoper zal er eventueel meer moeite mee kunnen hebben dan jij en zal er vast al wel over nagedacht hebben waar je het bij haar in huis kunt passen. Hoop ik voor jou dat dat niet op de wc is.
quote:Ceylon schreef op 24 augustus 2016 @ 09:08:

[...]





Dat snap ik best, maar dan zou je het ook niet aanbieden. En dan nog; voor een jeansjasje waar je een tientje voor vraagt vind ik passen nog wel een ander verhaal dan voor een galajurk waar je nog wat voor hoopt te krijgen.



Het enige is, hoe goed ben je in nee zeggen. Want stel; hij zit als gegoten maar je vindt het model toch net niet leuk genoeg, of de kleur valt tegen....Klopt, ik heb de vraag wel eens gekregen via marktplaats, maar daar heb ik ook meteen als reactie gegeven dat ik dat niet doe. Ophalen prima, maar dan ga ik er vanuit dat ze het meenemen, graag of niet. Geen geleur aan mijn deur.
Alle reacties Link kopieren
misschien voor de zekerheid de naam van de verkoper even googlen? Is de verkoper al langer actief op MP?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven