Hoe gedraag jij je op social media?

13-10-2015 12:21 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Das natuurlijk raar. Als je je FB hebt afgeschermd en dan later terugziet in de Viva
Alles komt goed, alleen de rest niet
Nou deze zal er vast niet inkomen want mijn verhaal is niet bijzonder. Ik post bijna niets op social media. Ik Like vaak dingen, zet er soms eens wat fotos op als ik naar een festival ben geweest en plaatst heel soms een berichtje als ik bijvoorbeeld ergens heen ga met iemand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet er vaak leuke herinneringen op, maar alles is afgeschermd om te voorkomen dat mijn leerlingen straks enorm veel over mijn prive leven weten
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
Ik heb niet eens fb, als iemand mij iets wil vertellen of foto's wil laten zien weten ze waar mijn huis woont.
Alle reacties Link kopieren
Mijn FB is afgeschermd en ik deel maar zelden 'n selfie.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet te vinden op internet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn fb is afgeschermt. Maar dan nog plaats ik alleen foto's erop waarvan wat mij betreft de hele wereld ze mag zien.

Foto's die niet iedereen mag zien zijn gewoon niet geschikt voor op fb.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik post veel op facebook. Mijn account is volledig afgeschermd, enige zichtbare is profielfoto en omslagfoto. Dus als mensen mij zoeken zien ze alleen dat.

Vind het fijn om familie en vrienden te laten meekijken in ons leven, met name de mensen die verder weg wonen.

En nog nooit getwijfeld over foto's nee.
Alle reacties Link kopieren
Geen FB, geen Twitter, foto's plaats ik nergens.
verba volant, scripta manent.
quote:GateKeeper schreef op 13 oktober 2015 @ 12:27:

Ik ben niet te vinden op internet.



Ik ook niet. Heerlijk rustig hoor.



Gelukkig werk ik in een branche waarin LinkedIn en Facebook niet gebruikt worden om te netwerken. Sterker: je hebt niet veel aan een netwerk om aan een baan te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 fb pagina's in combinatie met websites en twitter.

De één is international, 1 nationaal en 3 regionaal.

Het is een combinatie van 'hobby' en werk.



Hou veel in de gaten maar ook veel geblokkeerd, tegelwijsheden zijn de eerste die geblokkeerd worden, net als win acties.

En mijn prive fb is niet openbaar en gewoon voor vrienden en familie die wat verder weg wonen.
quote:GateKeeper schreef op 13 oktober 2015 @ 12:27:

Ik ben niet te vinden op internet.Ik ook niet. Heel bewust voor gekozen. Ooit heb ik mij aan Facebook gewaagd. Maar dat voelde meteen als een enorme inbreuk op mijn privacy. De foto's die ik toen plaatste heb ik er direct vanaf gehaald. Op de een of andere manier vond ik dat geen prettig idee en ik begreep en begrijp nog steeds niet het nut van foto's plaatsen. Naar mijn idee is dat er gewoon niet. Ik heb wel een anoniem twitter account die ik overigens ook maar zelden gebruik.
Alle reacties Link kopieren
''weg met de gelukszoekers''' ''eigen volk eerst!'' ''Zo ik heb een lekkere kort kapsel genomen...lekker pittig he?'' ''ik ben geen racist...maar..!''





Dit is wat ik de laatste tijd massaal op social media zie van bepaalde types...
Alle reacties Link kopieren
FB afgeschermd, nooit foto's van de kinderen online.

Op Twitter een anonieme account die ik alleen maar gebruik om te volgen.



Hier lijkt me wel moeilijker. Ik lees vaak dat forummers een ander account/naam hebben aangemaakt om iets voor te leggen, en dat ze dan geloept worden en zo hun eerdere Vivaforumgeschiedenis ook in het nieuwe topic aangehaald wordt.

Verder heb ik daaruit dus begrepen dat het niet toegestaan met meerdere accounts te forummen. Logisch natuurlijk maar soms ook begrijpelijk dat mensen anoniem advies vragen.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fb account die volledig is afgeschermd en alleen zichtbaar is voor vrienden.

Ik post heel af en toe weleens een foto, als ik iets leuks heb gedaan. En om de paar maanden maak ik heel m'n account weer leeg.

Ik vind het vooral leuk om dingen bij anderen te zien en like hier en daar weleens wat van een ander.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Geen facebook of meer van zulks. Wel een enorm nep account puur voor de spelletjes.
Ik heb alleen Facebook.

Heel leuk.

Ik gebruik het voor mijn werk en gewoon omdat ik het gezellig en interessant vind.



Alles wat ook maar riekt naar 'Nederland mijn vaderland', Wilders of zwarte Piet adepten heb ik van mijn lijst gehaald.

Bij mij vooral zogenaamde boomknuffelaars. Lieverds, gezelligerds. Sociale mensen, dieren- en mensen liefhebbers.

Ik heb het voor de lol, niet om me te ergeren.



Ik heb een bloedhekel aan tegelwijsheden, vrouwenhumor, en alle 'ceep calm' varianten. Maar heb wel wat fb vrienden die zulke dingen vaak plaatsen. Wat ok is natuurlijk.



Soms ga ik in discussie.

Vanmorgen nog toen iemand vond dat veroordeelde pedoseksuelen gewoon tussen kinderen moest kunnen wonen. Ik complimenteerde de plaatser met haar tolerantie en dat ik er zelf niet aan moest denken, wat me op een woeste rede van een diep christelijke predikant kwam te staan. Dan reageer ik wel even.



Op Facebook ben ik gewoon zoals ik hier en irl ben.
Heb gewoon FB maar wel volledig afgeschermd, alleen vrienden kunnen de inhoud van mijn profiel/ FB zien en verder niemand.



Ik plaats zelden foto's maar kijk gewoon meer mee met anderen.



Ben ook niet iemand die verslaafd is aan FB en de hele dag daarop te vinden is, kan gemakkelijk eens een paar dagen niks ermee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb FB (afgeschermd), Twitter, Instagram (anoniem) en Linked-In. Op allemaal in min of meerdere mate actief, soms met verschillende doelen. Ik post alles wat me bezighoud en kan me geen blunder herinneren. Mijn 'taalgebruik' op social media is net als hier en in het echt. Ik probeer altijd respect te tonen voor anderen, tenzij diegenen zelf compleet respectloos zijn.



Ik probeer wel een beetje afwisseling in mijn postgedrag te houden. Dus niet alleen maar over één onderwerp. Of dat lukt moet je aan de volgers vragen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 13 oktober 2015 @ 13:06:

FB afgeschermd, nooit foto's van de kinderen online.

Op Twitter een anonieme account die ik alleen maar gebruik om te volgen.



Hier lijkt me wel moeilijker. Ik lees vaak dat forummers een ander account/naam hebben aangemaakt om iets voor te leggen, en dat ze dan geloept worden en zo hun eerdere Vivaforumgeschiedenis ook in het nieuwe topic aangehaald wordt.

Verder heb ik daaruit dus begrepen dat het niet toegestaan met meerdere accounts te forummen. Logisch natuurlijk maar soms ook begrijpelijk dat mensen anoniem advies vragen.



Wat je hier zegt klopt niet helemaal. Je mag wel meerdere accounts hebben. Maar niet dubbelnicken in hetzelfde topic. Je kan dus gerust een tweede account ernaast hebben zolang je maar niet dubbelnickt.



Verder... Als een bekende forummer een nieuw account heeft aangemaakt om een anonieme vraag te stellen, is hij/zij niet te loepen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:MadameQetesh schreef op 13 oktober 2015 @ 12:29:

Mijn fb is afgeschermt. Maar dan nog plaats ik alleen foto's erop waarvan wat mij betreft de hele wereld ze mag zien.

Foto's die niet iedereen mag zien zijn gewoon niet geschikt voor op fb.+1
Alle reacties Link kopieren
Aan facebook doe ik niet.

Wel aan instagram staan best veel foto's op en laat ik meestal staan.

Snapchat doe ik ook veel soms als ik aan het feesten ben en dronken ben komen er wel eens snaps bij mijn verhaal te staan die ik beter niet had kunnen delen. Die bekijk ik de volgende dag en denk ik OMG echt voor lul en dan verwijder ik ze soms maar dan heeft iedereen ze al gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 13 oktober 2015 @ 13:54:

[...]





+1+2 trouwens!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen FB; net zo rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn social media is afgeschermd ivm mijn werk in de jeugdzorg.

Ik heb het even gecheckt en ik zet ongeveer een keer in de maand iets op mijn Facebook timeline. Ik post geen onzinnige dingen dat ik met vriendin X op terras Y zit en plaats al helemaal geen foto's van eten. Mijn posts gaan over de wat grotere dingen zoals vakantie(foto's), ik deel het wanneer ik geslaagd ben, wanneer ik een nieuwe baan heb, wanneer ik X jaar samen ben met mijn vriend, als we iets heftigs meemaken (ongeluk, of toen ons dak er een paar maanden geleden compleet is afgewaaid).



Ik ben een erg bewuste liker. Zo like ik zelden een openbare post, omdat mijn vrienden dan in hun timeline overzicht krijgen dat ik dat heb geliked. Bij een openbare post ben ik echt kritisch en like deze alleen wanneer ik het bericht echt leuk vindt, en niet omdat de plaatser van het bericht verwacht dat je liked. Ik heb zo een paar mensen in mijn lijst die op alles 'vind ik leuk' klikken. In mijn overzicht zie ik dan echt 10 statussen onder elkaar van mensen die ik helemaal niet ken omdat vriendin X op alles klikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven