Hoe moet je netflixen?

01-10-2015 21:44 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees de laatste tijd zoveel over netflix en onbeperkt series kijken dat ik 'ns ging googlen hoe je dat moet doen, maar wat heb je nu precies nodig als je tv geen smart tv is?



Ik las over de chromecast, maar als ik die bij coolblue bekijk dan staan er nog tig opties naast met allerhande hulpstukken. Heb je zo'n hulpstuk nodig of hoe kom je er achter welk hulpstuk je nodig hebt?



Ben echt 'n nitwit op dit gebied en heb geen zin om tig verkeerde onderdelen te bestellen omdat ik geen flauw idee heb wat ik precies moet hebben.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
netflix kan ook op de laptop.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt iets nodig waarop je het afspeelt en wat je aan de tv kunt koppelen. Dat kan een chromecast zijn i.c.m. een tablet of (smart)telefoon, maar dat kan ook gewoon je laptop zijn met een HDMI-aansluiting (als je tv dat ook heeft) en dus een HDMI kabel.
Alle reacties Link kopieren
Chromecast kopen (35 euro), in je HDMI-poort van je TV stoppen, dan vanaf je smartphone/tablet bedienen. Klaar
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk t via m'n laptop en dan HDMI kabel in de tv
Je kan je laptop met een HDMI kabel aan je tv aansluiten.



Ik gebruik de Xbox.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en je kunt natuurlijk ook gewoon op het ding zelf kijken, dus op je telefoon of op je tablet of je laptop :-). Maar als je het aan een beeldscherm wilt, doe je dat met een kabel of met bv. een chromecast.
Alle reacties Link kopieren
quote:reanne schreef op 01 oktober 2015 @ 21:46:

netflix kan ook op de laptop.Scherp! Misschien handigst om daarmee te beginnen; dan hoef je niks te kopen. Je eerste maand Netflix kost ¤ 0,01
Alle reacties Link kopieren
Ik wil juist op de tv kijken en niet m'n laptop aan de tv moeten hangen omdat ik vaak met m'n laptop zit te forummen terwijl ik iets op tv kijk



Zo'n chromecast lijkt me wel wat, maar heb je de producten die er naast vermeld staan (zie link) nodig of is het allemaal overbodige zooi?



http://www.mediacentersho ... 08-4320-AD6E-3CEDA09478EF
Shoot first, ask questions later!
Wij hebben een Apple tv om Netflix te kunnen kijken. Topding.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het via apple tv, is super handig! Teminste, ik gebruik apple laptop, iphone. Alle apparaten sluiten daardoor perfect op elkaar aan. Zo kan ik daardoor draadloos alles van mijn telefoon en laptop gelijk op de televisie afspelen. Apple tv is dus mega handig, maar wel alleen als je meerdere apple producten gebruikt!

Apple tv is trouwens een kastje haha
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Wij hebben de Netflix-app op onze smartphone. Het enige wat je dan nog nodig hebt is inderdaad een Chromecast. Die is sowieso leuk om te hebben, want je kunt ook Youtube en de NPO-app ermee casten op je televisiescherm. Behalve de Chromecast heb je verder niets nodig, alleen een HDMI-ingang in je TV, als ik het goed heb. De Chrome-browser op je computer/laptop kun je trouwens ook casten op je TV en er komen steeds meer toepassingen. Superleuk apparaatje! En over Netflix ben ik ook heel tevreden. Het aanbod is niet enorm uitgebreid, maar ze maken ook allerlei series zelf en die vind ik vaak erg tof (House of Cards, Orange is the New Black, Bloodline). Doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:*petitpois* schreef op 01 oktober 2015 @ 21:51:

Wij hebben een Apple tv om Netflix te kunnen kijken. Topding.Apple ding 100 euro, chromeding 35. Bovendien heb ik 'n android smartphone...
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 01 oktober 2015 @ 21:50:

Ik wil juist op de tv kijken en niet m'n laptop aan de tv moeten hangen omdat ik vaak met m'n laptop zit te forummen terwijl ik iets op tv kijk



Zo'n chromecast lijkt me wel wat, maar heb je de producten die er naast vermeld staan (zie link) nodig of is het allemaal overbodige zooi?



http://www.mediacentersho ... 08-4320-AD6E-3CEDA09478EF



Alleen een chromekast en een tablet of smartfone om hem te bedienen.

Rest is niet nodig.
quote:redbuIIetje schreef op 01 oktober 2015 @ 21:53:

[...]



Apple ding 100 euro, chromeding 35. Bovendien heb ik 'n android smartphone...Zonde geld. Wij hebben ook een 30 euro chromekast en ding werkt fantastisch, netflix en NPO uitzending gemist in bed kijken, boven ook geen smart tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:papmetkrenten schreef op 01 oktober 2015 @ 21:52:

Wij hebben de Netflix-app op onze smartphone. Het enige wat je dan nog nodig hebt is inderdaad een Chromecast. Die is sowieso leuk om te hebben, want je kunt ook Youtube en de NPO-app ermee casten op je televisiescherm. Behalve de Chromecast heb je verder niets nodig, alleen een HDMI-ingang in je TV, als ik het goed heb. De Chrome-browser op je computer/laptop kun je trouwens ook casten op je TV en er komen steeds meer toepassingen. Superleuk apparaatje! En over Netflix ben ik ook heel tevreden. Het aanbod is niet enorm uitgebreid, maar ze maken ook allerlei series zelf en die vind ik vaak erg tof (House of Cards, Orange is the New Black, Bloodline). Doen!

Okee, dus je hebt 'n chromecast en steekt die in je tv. Wat gebeurt er dan? Krijg je dan 'n optie op je tv te zien? Is dat gewoon zo'n optie net als je dvd-speler bijv die je kunt kiezen?

En dan? Moet je 'n app op je smartphone downloaden die dat aanstuurt?

Klinkt wel leuk verder!
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 01 oktober 2015 @ 21:56:

[...]



Okee, dus je hebt 'n chromecast en steekt die in je tv. Wat gebeurt er dan? Krijg je dan 'n optie op je tv te zien? Is dat gewoon zo'n optie net als je dvd-speler bijv die je kunt kiezen?

En dan? Moet je 'n app op je smartphone downloaden die dat aanstuurt?

Klinkt wel leuk verder!



Er zit een gebruiksaanwijzing bij en anders tweakers checken.

App downloaden en hdmi scherm kiezen en streamen maar.
Alle reacties Link kopieren
tja, Redbull, daar mis je toch het hebben van kinderen. Mijn zoon heeft dit namelijk voor mij geregeld.

Zo zie je maar: kinderen zijn niet alleen maar hinderen.

#RightBackAtYa
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 01 oktober 2015 @ 21:59:

tja, Redbull, daar mis je toch het hebben van kinderen. Mijn zoon heeft dit namelijk voor mij geregeld.

Zo zie je maar: kinderen zijn niet alleen maar hinderen.

#RightBackAtYaIk gebruik gewoon 't vivaforum: véééél goedkoper!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je chromecast moet trouwens wel in het stopcontact ook :-). Dus in je tv en dan met een lader in het stopcontact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder Kodi aanraden. Netflix is zo ontzettend beperkt, voor series is het nog enigszins te doen, het film aanbod is ronduit waardeloos.



Maar inderdaad een chromecast in je hdmi, het wijst zich vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk liever series dan films, dus netflix lijkt me daar best geschikt voor als ik hier af en toe topics lees met wat er allemaal opstaat.



Morgen heb ik als 't goed is m'n chromecast in huis, dus van 't weekend kan ik testen!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 01 oktober 2015 @ 22:00:

[...]



Ik gebruik gewoon 't vivaforum: véééél goedkoper! Nice antwoord
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 01 oktober 2015 @ 22:15:

[...]





Nice antwoord
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 01 oktober 2015 @ 22:07:

Ik zou eerder Kodi aanraden. Netflix is zo ontzettend beperkt, voor series is het nog enigszins te doen, het film aanbod is ronduit waardeloos.



Maar inderdaad een chromecast in je hdmi, het wijst zich vanzelf.



Huh? Er zijn toch heel veel films in allerlei genres?

Maar wat RB ook zegt, ik ben nog lang niet uitgekeken op series, dus ik vermaak me voorlopig met Netflix.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven