Hoe navigeer jij door het forum?

03-11-2014 16:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik opende altijd de lijst met nieuwe topics, f5-de zo nu en dan en opende wat mij aansprak. Nu kan dat niet meer, want de lijst nieuwe onderwerpen is beperkt tot 1 pagina. Dus als ik 's avonds het forum open kan ik niet meer zien wat er vandaag allemaal is bijgekomen. Per pijler kijken vind ik irritant. Ik vind mijn draai tot nu toe niet op de vernieuwde site. Hoe forummen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn draai ook niet, ik forum per iPad en gebruikte (vooral bij tv-trash) de laatste knop daarvoor, verversen van de pagina. Maar die hebben ze potverdikke weer op laten lossen in het niets.



Maar kijk of in lopende topics of in nieuwe topics, maar heel vervelend staat daar niet bij op welke pijler zich dit afspeelt. Ik weet niet eens waar de lijst met pijlers te vinden is.
Ik gebruik Actieve Topics. Het is een beetje gekloot om daar te komen, want je moet heel precies muizen (bij dat driehoekje) en ik muis met mijn verkeerde hand dus ik zit er telkens naast. Maar het begint te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Op goed geluk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt compleet het overzicht kwijt.

Het blokje nieuwe topics aan de rechterkant vond ik altijd heel prettig.

Nu is dat verdwenen.



Verder vind ik het irritant dat als je het forum opent, dat je dan komt op topics waar je op hebt gereageerd. Op zich prima, maar ik zie daar topics staan van maanden geleden!
De lijst 'nieuwe topics' is veranderd! Nu meer pagina's en icoontje voor de pijler erbij! Wouw, wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar forum.viva.nl en kijk naar alle topics die daar staan. Ik vind het fijn - eerst topics waar ik gereageerd heb, dan een paar nieuwe/actieve topics, dan de drie meest recente topics per pijler. Daaruit selecteer ik dan. Op m'n tablet zie ik die alleen als ik hem horizontaal houd, dat had ik eerst niet door (anders zie ik alleen de pijler namen, geen topics).

Nieuwe bug trouwens: in het eerste deel, 'jouw topics', kan ik nu de topic titels niet meer lezen omdat de icoontjes van de pijler opeens gigantisch zijn. Hoop dat dat snel weer gefixt is.



Edit: wat ik wel jammer vind is dat je niet meer een stukje van de laatste reactie kunt bekijken als je met je muis op de topictitel hovert. Dat vond ik altijd fijn om te kijken of een topic ging over waarover ik dacht dat het zou gaan op basis van de titel.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe maar wat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik keek gewoon naar de actieve topics. Ik vind het nu veeeeeel fijner. Heb meer overzicht en ik zie precies waar ik zelf nog heb gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Als je op de tijd (uur geleden) klikt onder het onderwerp bij actieve topics bijv. kom je bij de laatste reactie van het topic uit
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk eerst naar de topics waarin ik zelf al gereageerd heb, dan naar de nieuwe en dan naar de actieve topics. Ik vind het wel fijn zo.
Life is short. Eat dessert first.
Sandt 2.0:quote:De lijst 'nieuwe topics' is veranderd! Nu meer pagina's en icoontje voor de pijler erbij! Wouw, wat fijn!



Jaa! Super, dit miste ik nog het meest. Forumde zoals in de OP.



Aanvulling: op de laptop dan, mobiel wacht ik nog op de pagina nummers.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook te wennen vind sommige dingen zelfs verbeterd. Vind het wel overzichtelijker op mijn laptop dan mobiel of op de tablet.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
@Blije kip



En nu wil ik nog kunnen qouten! En smileys die het doen enzo! Maar er wordt denk ik wel aan gewerkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ander tabblad open staan met mijn geschiedenis. Als ik dan bv op napraat klik kom ik precies uit waar ik was gebleven.



Verder via actieve topics, via forum en dan loodrecht naar beneden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik keek altijd in de lijst van nieuwe topics aan de rechterkant.

Nu ben ik de weg kwijt.



Het helpt wel dat ze vandaag een langere lijst van nieuwe en actieve topics hebben gemaakt.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ja, en nu graag die lijst hier rechts naast!
Alle reacties Link kopieren
Via actieve topics.



En soms via 'Mijn laatste', dan kwam ik weer bij mijn laatste posting in bepaalde topics, handig met bijlezen.

Maar die optie bestaat nu niet meer/nog niet.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Die lijst nieuwe topics met pagina nummers is het toch ook niet helemaal loopt allemaal door elkaar met de lijst actieve topics.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat is veel minder op het forum rondhang dan eerst.

Als de missie van Viva was om mij meer in het huishouden te laten doen dan zijn ze daar in geslaagd;-)



Ik heb mijn draai dus ook (nog?) niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Hm..Was blij te lezen dat de lijst met nieuwe topics is veranderd en nu dus wel uit meerdere pagina's bestaat. Maar als ik naar een volgende pagina ga kom ik ineens in de lijst actieve topics...Hopelijk een tijdelijk euvel!
Alle reacties Link kopieren
Moet er nog knap aan wennen.
Ik forum meestal op de iPad en navigeer nu als volgt: ik doe mijn ogen dicht en laat mijn vinger op een willekeurige plek op het scherm neerkomen. Dat doe ik mijn ogen weer open en lees ik bv. een énige blog over mama's, de beste befstandjes en heul af en toe kom ik, praise the lord halleluja, op een topic terecht wat ik interessant vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 november 2014 @ 16:39:

Ik gebruik Actieve Topics. Het is een beetje gekloot om daar te komen, want je moet heel precies muizen (bij dat driehoekje) en ik muis met mijn verkeerde hand dus ik zit er telkens naast. Maar het begint te wennen.

Ik ben net zo motorisch gestoord als jij LV. Maar er is een oplossing!

Als je klikt op Forum (dat lukt me wel!) en je scrollt een klein beetje naar beneden dan zie je de lijsten met Nieuwe topis en Actieve topics. Als je dan klikt op Actieve topics (de titel boven het lijstje dus) kom je er ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 03 november 2014 @ 18:16:

En soms via 'Mijn laatste', dan kwam ik weer bij mijn laatste posting in bepaalde topics, handig met bijlezen.

Maar die optie bestaat nu niet meer/nog niet.Je kunt onder het korte lijstje met Jouw topics, reacties en favorieten klikken op Meer (rechtsonder). Dan krijg je toch wat jij hierboven volgens mij bedoelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven