Hoe vaak whats app jij?

01-01-2017 22:07 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas las ik hier in een topic over whats app ergernis van mensen die de hele tijd bleven appen.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel vaak gebruik. Meerdere keren per dag ook. Met familie of een vriendin kan ik de hele dag door appen over van alles en nog wat.

Had er nooit over gedacht dat anderen dat storend zouden kunnen vinden. Anders had ik het wel gehoord denk ik dan maar ;)

Ook op het werk worden heel veel dingen via whats app besproken. Ik zou het niet meer weg kunnen denken.

App jij ook zo graag?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik app de hele dag door voor zowel werk als privé
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik wel irritant ja, mensen die de godganse tijd aan het appen zijn in gezelschap. Onbeleefd ook.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin de werk-app een beetje irritant te vinden. Vooral als mensen zich last-minute ziekmelden per app. Bel dan even.



En dat werkgekeuvel in het weekend kan me ook gestolen worden.



Zover mijn frustraties
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 01 januari 2017 @ 22:11:

Ja dat vind ik wel irritant ja, mensen die de godganse tijd aan het appen zijn in gezelschap. Onbeleefd ook.Daar hou ik zelf ook niet van nee
Ik snap echt niet wat je de hele dag tegen elkaar te zeggen hebt?



Ik heb geen smartphone.

Als ik 10 sms'en op 1 maand stuur is het veel.



Ik stuur alleen iets als het echt moet en tegelijkertijd niet té belangrijk / dringend is (dan bel ik).



Ik zou echt niet weten waarover ik 100 keer per dag iets moet sturen naar jan en alleman.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik app ook veel maar niet als ik bij andere mensen ben dus niet tijdens het eten/een verjaardag. En ook niet naar mensen waarvan ik weet dat het geen 'appers' zijn. Met mensen die het ook leuk vinden kan ik ook de hele dag appen, het is ook een soort chat natuurlijk. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet let op blauwe vinkjes, wanneer iemand online is of niet en dat soort onzin, iemand leest en reageert wanneer hij/zij tijd en zin heeft, soms binnen een paar minuten, soms dagen niet
Inderdaad de werk-app stoort mij ook ontiegelijk, vooral op zondag avond als ik nog niet aan werken wil denken.



Prive app ik soms de heledag en soms heb ik er helemaal geen zin in.
Er zijn dagen dat ik helemaal niet app. Ik vraag me weleens af waar je het dan allemaal over hebt als je zoveel appt. Op een gegeven moment heb je toch niets meer interessants te melden?
Alle reacties Link kopieren
Minimaal een paar keer per dag. Paar keer met mijn beste vriendinnen, eigenlijk altijd wel even ergens een lief Appje op en neer met mijn lief en 's avonds even om te latennweten hoe laat ik verwacht thuis te zijn (ik werk het verst weg), en er zijn een paar groepsapps waar ik in zit (1x sport en 1x werk) die regelmatig maar niet dagelijks gebruikt worden.

Ik zit niet in gezelschap met anderen te appen, dat vind ik niets.
quote:nerdopviva schreef op 01 januari 2017 @ 22:16:

Er zijn dagen dat ik helemaal niet app. Ik vraag me weleens af waar je het dan allemaal over hebt als je zoveel appt. Op een gegeven moment heb je toch niets meer interessants te melden?



Nee op je werk praat je ook maar eens in de paar dagen of tegen je familie of vrienden?



Ik app soms veel en soms amper, zit nooit met telefoon in handen als ik op visite ben of mensen bij mij maar ik snap wel wat er leuk is aan appen/chatten.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft toch ook niet allemaal boeiend te zijn? Gaat over vanalles en nogwat, het nieuws, wat iemand gaat doen/gedaan heeft, gewoon onzin dingen, problemen, als je iemand iets wil vragen, foto's als je iemand iets wil laten zien. Gewoon net wat je op een chat ook doet
quote:sterrenregen schreef op 01 januari 2017 @ 22:18:

Hoeft toch ook niet allemaal boeiend te zijn? Gaat over vanalles en nogwat, het nieuws, wat iemand gaat doen/gedaan heeft, gewoon onzin dingen, problemen, als je iemand iets wil vragen, foto's als je iemand iets wil laten zien. Gewoon net wat je op een chat ook doet



Ik chat dus ook nooit.



Als ik écht wil bijpraten met iemand, maak ik gewoon een afspraak en ontmoeten we elkaar in 't echt.

En al die "kleine berichtjes" hou ik voor dan.



Die paar berichten die ik stuur gaan meestal over "ik ben binnen een half uur bij jou" of "ik ga een kwartier later zijn dan afgesproken".
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 januari 2017 @ 22:18:

[...]





Nee op je werk praat je ook maar eens in de paar dagen of tegen je familie of vrienden?



Ik app soms veel en soms amper, zit nooit met telefoon in handen als ik op visite ben of mensen bij mij maar ik snap wel wat er leuk is aan appen/chatten.Op het werk gaat het meestal over werk en met familie praat ik inderdaad ook niet elke dag.
Ik heb 4 groepsappen vreselijk vind ik het ik heb het nu op stil, gelukkig. En als ik aan werk ben verdwijnd mijn telefoon in mijn kluisje. Ik ben dan voor 8 uurtjes niet bereikbaar. Als het ernstig is bellen ze me werk wel.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft altijd de kans om af te spreken. Ik heb vrienden door het hele land (en in het buitenland) en daarmee appen we heel wat af. Ik vind die spraakberichten ook heel leuk, kan je gewoon afluisteren wanneer het iemand uitkomt en kan je elkaar toch horen
Alle reacties Link kopieren
Werk app groepen heb ik ook weleens een flinke poos gedempt werd er gek van. In het weekend elke keer foto's dat ik dacht waarom? Of dat je dan 15 keer krijgt 'Oh leuk' achter elkaar. Nee dat vond ik ook irritant.
quote:Mietrot schreef op 01 januari 2017 @ 22:20:

[...]





Ik chat dus ook nooit.



Als ik écht wil bijpraten met iemand, maak ik gewoon een afspraak en ontmoeten we elkaar in 't echt.

En al die "kleine berichtjes" hou ik voor dan.



Die paar berichten die ik stuur gaan meestal over "ik ben binnen een half uur bij jou" of "ik ga een kwartier later zijn dan afgesproken".Een sticker voor jou.
Alle reacties Link kopieren
In app groepen zit ik ook niet, of nouja alleen als het een reden heeft, zo zit ik samen met wat mensen in een app groep om dingen te regelen voor iemand die in het ziekenhuis ligt maar dat is dan ook alleen maar omdat het handig is en daar appen we ook geen onzin dingen in.

Voor de rest gewoon 1 op 1 vind ik het super om te doen
Ik heb echt een hekel aan groepsapps, dus daar doe ik niet aan. O nee, 1 groep met ouders, broertje en schoonzusje. Maar die wordt niet veel gebruikt.



Verder app ik denk ik een paar keer per dag en zelden onder werktijd.
quote:binkie schreef op 01 januari 2017 @ 22:25:

Werk app groepen heb ik ook weleens een flinke poos gedempt werd er gek van. In het weekend elke keer foto's dat ik dacht waarom? Of dat je dan 15 keer krijgt 'Oh leuk' achter elkaar. Nee dat vond ik ook irritant.Ja dat heb ik ook. Ik heb geen appgroep met collega's is ook niet nodig. Wel vrienden groepen en familie groepsapp. En ook vriendinnen die constant foto's sturen van hun koters, mijn geheugen raakte daar vol van ik heb het nu zo ingesteld dat alles wat aan foto's video's op de whatsapp binnenkomt niet meer opgeslagen wordt.
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 januari 2017 @ 22:18:

[...]





Nee op je werk praat je ook maar eens in de paar dagen of tegen je familie of vrienden?



Ik app soms veel en soms amper, zit nooit met telefoon in handen als ik op visite ben of mensen bij mij maar ik snap wel wat er leuk is aan appen/chatten.



Op mijn werk praat ik voornamelijk over 't werk.

Mijn moeder bel ik 1 à 2 keer per week. Als ik iets te vertellen of te vragen heb. Of zij belt mij. Als zij iets te vertellen of te vragen heeft.



Mijn beste vriendin stuur ik zo 1 keer per maand een bericht dat we nog es dringend moeten afspreken om bij te praten. Of zij stuurt dat.

Als ze positief reageert bel ik om concreet een datum en plaats te prikken. Geen zin om 20 keer over en weer een bericht te sturen.

Kennissen sturen een eventueel voorstel tot afspreken meestal per mail naar iedereen.



Over het weer praten of de kleur van mijn onderbroek vandaag vind ik onzin .
Ik spreek mijn familie heel graag over de whatsapp. Veel te ver om elke keer even live langs te gaan. Net als de meeste vrienden. Niemand woont om de hoek. En zo houden we elkaar op de hoogte van elkaar leven. Gezellige dingen en soms niet leuke dingen, grapjes.Filmpjes en dates. En soms is het dagen stil en zo is het weer drukker. Hartstikke gezellig op de app en als we elkaar zien in het echt ook.



Ik snap dat mensen er soms gek van worden en ik snap waarom het een verrijking kan zijn.

Werk groepapps zou ik uit zetten. Daar heb ik dan weer geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik app eigenlijk niet voor werk..hoogstens om even een (bel)afspraak te maken. Vroeger deden we het wel maar het werkte voor geen meter, je raakt er gestresst van en je verstaat elkaar heel snel verkeerd. Dus appverkeer over werk beperkt zich tot 'morgen tien uur?' of 'ik heb dit en dit meegemaakt' (dingen die te leuk zijn om niet meteen te delen)



prive app ik ook niet dagelijks meer. ik app vooral met mn moeder, vriend, beste vrienden en een vriendin die ik weinig kan zien. die laatste is eigenlijk de enige waar echt hele verhalen heen en weer gaan. verder zijn het sporadische opmerkingen, grapjes etc.



ik appte vroeger veel meer, maar ik heb alle meldingen uitgezet. wat een enorme opluchting.
Alle reacties Link kopieren
Op zich app ik best vaak. Mijn vriendin en ik appen vrijwel de hele dag door en verder heb ik veel groepschats maar die heb ik op mute staan want die zijn soms zo irritant.
Wish you were beer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven