Hoe vaak whats app jij?

01-01-2017 22:07 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas las ik hier in een topic over whats app ergernis van mensen die de hele tijd bleven appen.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel vaak gebruik. Meerdere keren per dag ook. Met familie of een vriendin kan ik de hele dag door appen over van alles en nog wat.

Had er nooit over gedacht dat anderen dat storend zouden kunnen vinden. Anders had ik het wel gehoord denk ik dan maar ;)

Ook op het werk worden heel veel dingen via whats app besproken. Ik zou het niet meer weg kunnen denken.

App jij ook zo graag?
Ik ben zo blij dat ik altijd werk heb gehad waar ik er ook af en toe over andere dingen gesproken kon worden dan werk.



Ik doe nu ook alles via de app voor het werk. Werk thuis en app mijn werkgever direct als ik vragen heb. Vet handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik praat op mijn werk ook over vanalles maar ik heb dan weer geen mensen van het werk op de app, ja alleen mijn collega waar ik direct mee samenwerk maar met haar app ik alleen zakelijk en de dingen als gelukkig nieuwjaar en gefeliciteerd.



Ik vind het wel heel irritant dat sommige mensen echt aan die telefoon vastgegroeid zitten en als je even niet op een app reageert antwoorden met 'waarom reageer je niet? ' sommige mensen blijven dat doen en die blokkeer ik ook rustig een dag als ik er geen zin in heb. Appen is leuk maar dan moet het geen verplichting worden en moet je kunnen reageren wanneer je daar zin in hebt niet omdat iemand niet een paar uur op antwoord kan wachten
Elke dag met vriendinnen, mijn kinderen, mijn man, groepsapp van mijn werk en van de opleiding. Maar niet de hele dag door.
Alle reacties Link kopieren
Ik app veel met vriend, familie, vriendinnen en collega's

In gezelschap probeer ik zo min mogelijk met m'n telefoon in handen te zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het naar aanleiding van dit topic grappig om mijn statistieken eens te bekijken.



833 uitgaande berichten per week & er komt dubbel zoveel binnen.

Dit is het gemiddelde vanaf 15-08 2016

Ik zit in 31 groepen.



Ik whatsapp redelijk veel. Bijpraten, wanneer ik geen zin heb om te bellen. Even iets afstemmen met vriend tijdens werk. Overleg voor bijvoorbeeld een weekend weg met vrienden. En gewoon de grootste onzin delen. Juist omdat je kan antwoorden zoals in een chat, heb ik nu contact met mensen waarmee ik geen contact zou hebben als alles neer zou moeten komen op bellen en reallife.
Alle reacties Link kopieren
Ik app veel.



Met vriendinnen op zich alleen als we iets afspreken of als we willen weten hoe iets gegaan is (eerste schooldag van kind, doktersbezoekje, logopediescreening, dat soort dingen). Ik hou zelf echt niet van bellen en soms duurt het een paar dagen voordat je elkaar ziet. Dan vind ik het fijn om te appen.



Met familie appen we heel veel. Veel groepsapps:

- mijn zussen en ik. Vooral voor zussendingen, irritaties, Netflix en cadeau-ideeën voor onze ouders.

- als bovenstaande, plus mijn moeder.

- mijn ouders, zussen, aanhang, man en dochter van man. Daarin overleg ik altijd met mijn moeder wie er kookt en wat er gegeten wordt (we eten 75% van de tijd samen). Naar aanleiding daarvan horen wij van de anderen of ze mee-eten of niet.

- zelfde groep als boven minus aanhang en dochter van man (die werden gek van de appjes, dus hebben we een aparte aangemaakt).

- zussen, moeder, man en ik. Gaat altijd over de kinderen. Leuke foto's, anekdotes of wie welk kind wanneer ergens mee naar toe neemt.



Dat appen is lang niet altijd nodig, maar vaak vind ik het een leuk tijdverdrijf.

En als ik het vervelend vind, leg ik mijn telefoon weg of reageer ik gewoon niet. Als ik slaap, gaat het geluid uit. En geluid van groepsapps staat standaard uit.

Als ik mensen app, verwacht ik ook niet direct antwoord. Ook niet als er twee blauwe vinkjes staan.

Als ik visite heb, ben ik niet met mijn telefoon bezig.
quote:fennaha schreef op 01 januari 2017 @ 22:55:

Ik vond het naar aanleiding van dit topic grappig om mijn statistieken eens te bekijken.



833 uitgaande berichten per week & er komt dubbel zoveel binnen.

Dit is het gemiddelde vanaf 15-08 2016

Ik zit in 31 groepen.

Waar kan je dat vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik whatsapp de hele dag door met m'n allerbeste vriendin. Groepsapps ga ik meestal zo snel mogelijk uit. Alleen in de familieappgroep blijf ik, omdat die vaak zo hilarisch is.



Mijn zoon van twaalf heeft regelmatig 1024 (of in ieder geval honderden) nieuwe appberichten. Hij is totaal niet geïnteresseerd in whatsapp, logisch want zoiets is natuurlijk niet te overzien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 01 januari 2017 @ 22:59:

[...]



Waar kan je dat vinden?



Instellingen > dataverbruik > netwerkverbruik

Aantal groepen gewoon even geteld.
quote:fennaha schreef op 01 januari 2017 @ 23:06:

[...]





Instellingen > dataverbruik > netwerkverbruik

Aantal groepen gewoon even geteld.Heb jij per week staan dan? Of weet je hoeveel weken je je telefoon hebt?
Grappig, ik dacht meer te sturen maar heb er 1300 meer gekregen dan ik zelf heb verzonden.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar groepsapps waar ik vaak in app, is met familie. meestal over de dagelijkse dingen een beetje geklets, of wat foto's van de kindjes naar opa en oma en oom en tante. Soms nog wat met vriendinnen. ik denk gemiddeld zo'n 5 á 10 appjes per dag. Familie woont ook in buitenland, dus goeie manier om toch veel contact te hebben.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:sterrenregen schreef op 01 januari 2017 @ 22:39:

Ik praat op mijn werk ook over vanalles maar ik heb dan weer geen mensen van het werk op de app, ja alleen mijn collega waar ik direct mee samenwerk maar met haar app ik alleen zakelijk en de dingen als gelukkig nieuwjaar en gefeliciteerd.



Ik vind het wel heel irritant dat sommige mensen echt aan die telefoon vastgegroeid zitten en als je even niet op een app reageert antwoorden met 'waarom reageer je niet? ' sommige mensen blijven dat doen en die blokkeer ik ook rustig een dag als ik er geen zin in heb. Appen is leuk maar dan moet het geen verplichting worden en moet je kunnen reageren wanneer je daar zin in hebt niet omdat iemand niet een paar uur op antwoord kan wachten





Mijn werk nu bestaat maar uit 1 persoon waarmee ik app en dat is ook nog familie.

Daarvoor ook nooit een werkappgroep gehad en zou ik ook niet willen.
Alle reacties Link kopieren
2-3 keer perdag ong , niet heel de dag door , alleen als ik thuis zit , boodschappen of op straat app ik niet , vind ik raar , laat hem ook vaak gewoon thuis als ik een halfuurtje de deur uit ben

Geluid van telefoon staat ook altijd uit , want ik wil niet gestoord worden door een whatsappje, sochtends , of tijdens eten ,
Wees jezelf
Ik doe niet mee aan de werkappgroep en heb er ook echt een hekel aan als collega's appen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik app heel veel met mijn moeder. En een vriendin elders in het land maar met mijn moeder het meeste. Verder gebruik ik messenger chat veel, ook voor een vriendin elders in het land maar ook voor beste vriendin die een paar straten verderop woont, we spreken elkaar de hele dag door wel.



Bellen doe ik niet veel. Alleen met mijn moeder, beste vriendin en vooral oma.
Alle reacties Link kopieren
31432 verzonden en 38957 ontvangen berichten ik heb alleen geen idee sinds wanneer dat is :P
Alle reacties Link kopieren
Ik kom op gemiddeld 38 berichten per dag verzonden, vanaf dat ik whatsapp heb geinstalleerd in 2014
Alle reacties Link kopieren
Ik app veel. Vooral met een vriendinnengroepje die allemaal verspreid over het land wonen, een vriendin apart doe ver weg woont en mijn ouders.

Zo vereenzaam ik niet en voor bellen heb ik vaak geen energie. Op appjes kan je reageren wanneer je wil.



Overigens heb ik nooit mijn telefoon in de hand als ik op visite ben of visite heb.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik app wel en kom ook wel een paar x per dag op de app. Maar als ik niemand app of niemand mij dan kom ik er ook niet gauw op.

Kan me ergeren als ik tegen een vriendin zeg dat ik nu even bijvoorbeeld ga stofzuigen of koken en zij dan toch blijft door appen en vragen gaat stellen. Overigs reageer ik dan wanneer ik wil. Op feestjes etc dan zit/kom ik niet op de app. Lees en reageer dan later pas of de volgende dag. Dit ook buiten en in de auto, dan app ik thuis pas weer.
•°: Don't be the same, be better!
Ik lees overdag. En app s avonds.
Alle reacties Link kopieren
Met broers, zussen, ouders en aanhang hebben we een grote gezellige groeps-app, de famwap. Daarin worden vooral foto's gedeeld van kinderen, huisdieren en culinaire creaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik app veel gedurende de dag. Maar vrijwel nooit in gezelschap tenzij noodzakelijk of als gezelschap even plassen is ofzo . Naast appen bel ik ook veelvuldig. Gelukkig kan ik onbeperkt bellen en appen .



Ik vind appen echt ideaal, kan even tussendoor en je kunt het ook eventjes negeren .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven