Hoe zet ik muziek op mijn telefoon?

06-04-2017 16:27 29 berichten
Oke ik ben opgegroeid met de walkman, discman en later de mp3 speler. Toen ben ik er een hele tijd uit geweest en nu wil ik eigenlijk weer wat muziek ergens op hebben staan aangezien ik binnenkort start met hardlopen. En dan geen radio maar mijn zelf uitgekozen nummers. Nummers van jaren terug en nummers van nu. Gebruik ik hiervoor een app (zoja welke) of gaat het via Youtube of anders? En moet je er ook voor betalen?



Wie helpt deze noob op weg
Spotify is heel erg fijn! Volgens mij een gratis versie maar dan kan je niet echt bepalen in welke volgorde dingen luistert. Ik heb de premium, ideaal!!
Alle reacties Link kopieren
Spotify inderdaad. Bij de gratis versie heb je reclame en kan je niet offline luisteren. Bij de Premium versie heb je geen reclame en kan je muziek in de Spotify app downloaden, waardoor je offline kan luisteren.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wat zegt de handleiding van je telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nog steeds een mp3 speler (van de Action), is kleiner dan mijn telefoon en minder drama als ie kapot valt.

Denk als je off line muziek wil luisteren op je telefoon dat je sowieso extra geheugen moet bijsteken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een mp3 gekocht. Kost twee tientjes. Telefoon neem ik nooit mee, die redt zich ook wel een half uurtje zonder mij.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 06 april 2017 @ 16:39:

Denk als je off line muziek wil luisteren op je telefoon dat je sowieso extra geheugen moet bijsteken.



Spotify, Deezer of Google Play music zijn streaming services waarbij je online beschikking hebt over heel veel muziek en tevens de mogelijkheid om een deel daarvan te downloaden om offline te luisteren. Dat hoeft niet veel geheugen te kosten, want je download alleen de muziek die je op dat moment wilt luisteren, bijvoorbeeld 1 playlist of 1 album.



Deze services kosten in uitgebreide versie wel geld, maar ik vind het dubbel en dwars waard. Je betaalt niet meer per nummer of album, maar koopt dat als het ware af. Dus in plaats van 10,- per album op iTunes betaal je 10,- per maand om alle albums van de wereld te kunnen luisteren. En je hoeft er dus ook niet illegaal voor te downloadden. Daarnaast ben ik groot fan van Spotify, vanwege alle default playlists (voor elke stemming, muziekgenre etc, ook voor hardlopen) en de gepersonaliseerde muzieksuggestie. Ik vind het echt een auditieve snoepwinkel.



Soms kun je een service bij een abonnement krijgen (bijv Spotify bij KPN en Deezer bij T-mobile), dus wellicht is dat voor jou interessant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 06 april 2017 @ 16:43:

Ik heb gewoon een mp3 gekocht. Kost twee tientjes. Telefoon neem ik nooit mee, die redt zich ook wel een half uurtje zonder mij.Maar hoe kom je dan aan muziek? Koop je die?
Alle reacties Link kopieren
quote:hadea1 schreef op 06 april 2017 @ 16:58:

[...]





Maar hoe kom je dan aan muziek? Koop je die?



Ik heb een tienerdocher .



Mijn muziek is doorgaans bepaald niet het nieuwste van het nieuwste en dus gratis. Via youtube kun je wel een deel overnemen, en ik heb gewoon ook muziek van oude cd´s erop staan.

Maar ´rennen met Evy´ of gewoon ´hardloopmuziek´ googelen en dan vind je ook al heel veel. Muziek legaal downloaden kost overigens geen kapitalen.



Maar om even op je OP terug te komen; bij de meeste telefoons kun je ergens in je apps een bestand ´muziek´ vinden. (books, music, radio, zijn standaard geinstalleerd).

Neem je foon, steek hem met de usb in de computer, en kopieer de bestanden gewoon naar de map muziek. Dan die openen en voilá, muziek op je telefoon.

Het is alleen de vraag of je voldoende geheugen hebt om voor een half uur tot een uur eigen muziek erop te zetten.

En dan blijft nog de vraag of je dat wel wilt, want een mp3 klem je vast aan je shirt of je stopt hem desnoods in je bh, die dingen zijn zo klein en licht, daar merk je haast niets van. Telefoon is toch wel heel wat anders.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 06 april 2017 @ 17:03:

[...]





Ik heb een tienerdocher .



Mijn muziek is doorgaans bepaald niet het nieuwste van het nieuwste en dus gratis. Via youtube kun je wel een deel overnemen, en ik heb gewoon ook muziek van oude cd´s erop staan.

Maar ´rennen met Evy´ of gewoon ´hardloopmuziek´ googelen en dan vind je ook al heel veel. Muziek legaal downloaden kost overigens geen kapitalen.



Maar om even op je OP terug te komen; bij de meeste telefoons kun je ergens in je apps een bestand ´muziek´ vinden. (books, music, radio, zijn standaard geinstalleerd).

Neem je foon, steek hem met de usb in de computer, en kopieer de bestanden gewoon naar de map muziek. Dan die openen en voilá, muziek op je telefoon.

Het is alleen de vraag of je voldoende geheugen hebt om voor een half uur tot een uur eigen muziek erop te zetten.

En dan blijft nog de vraag of je dat wel wilt, want een mp3 klem je vast aan je shirt of je stopt hem desnoods in je bh, die dingen zijn zo klein en licht, daar merk je haast niets van. Telefoon is toch wel heel wat anders.



Ik zie dat ik de vraag anders begrepen heb. Ik dacht dat TO geen muziek meer had en op zoek was naar manieren om via haar telefoon muziek te luisteren. Als je al voldoende muziek hebt in mp3 formaat, kun je die natuurlijk gewoon op je telefoon zetten (met iTunes als je een iPhone hebt) of inderdaad een goedkope mp3 speler kopen.



Heb je geen muziek of wil je nieuwe muziek, dan is "downloaden" van Youtube inderdaad ook nog een optie, daar heb je Apps voor.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er denk ik inderdaad aan of je nog veel muziek ergens hebt staan. Als je nog veel CD's hebt, of muziek op je laptop dan kan je dat makkelijk overzetten naar je telefoon. Afhankelijk van hoeveel geheugen je op je telefoon hebt, kan het slim zijn om een externe geheugenkaart te kopen (die zijn tegenwoordig voor bijna niks te krijgen). Dan kan je de muziek van je laptop overzetten naar je telefoon, en luisteren maar.

Heb je zelf niet zoveel muziek en geen zin om het te gaan downloaden, dan is een streamingsdienst als Spotify ideaal. Je kan de app downloaden, deze bevat oneindig veel muziek. Met de gratis versie kan je alleen muziek luisteren met een internetverbinding, om het half uur (?) heb je dan een aantal reclames. Ook kan je met de gewone versie alleen maar afspeellijsten kiezen en deze shuffles (dus niet tientallen nummers overslaan). Luister je regelmatig muziek op je telefoon, dan is een premium account zeker de moeite waard. Voor een tientje per maand kan je ook muziek offline luisteren, heb je geen reclame en kan je eindeloos nummers overslaan.

Er zijn ook andere streamingsdiensten. Google Play, iTunes of Deezer zijn ook prima opties. Daar weet ik alleen niet zo veel van (in de kern zullen ze hetzelfde werken als Spotify).



Succes!
quote:MonicaG schreef op 06 april 2017 @ 16:39:



Denk als je off line muziek wil luisteren op je telefoon dat je sowieso extra geheugen moet bijsteken.Ligt echt aan je toestel. Die van mij heeft evenveel geheugen als mijn laptop.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 19:02
Reden: niet toegestaan
% gewijzigd
quote:hadea1 schreef op 06 april 2017 @ 17:19:

[...]





Ik zie dat ik de vraag anders begrepen heb. Ik dacht dat TO geen muziek meer had en op zoek was naar manieren om via haar telefoon muziek te luisteren. Als je al voldoende muziek hebt in mp3 formaat, kun je die natuurlijk gewoon op je telefoon zetten (met iTunes als je een iPhone hebt) of inderdaad een goedkope mp3 speler kopen.



Heb je geen muziek of wil je nieuwe muziek, dan is "downloaden" van Youtube inderdaad ook nog een optie, daar heb je Apps voor.Maar hoe kom ik dan aan muziek in mp3 formaat op de laptop? Waar kan ik die dan downloaden? Ik heb een Huawei en aangezien ik niet veel geheugen meer heb kan ik misschien beter voor een losse mp3 speler gaan idd.
Alle reacties Link kopieren
Als je vroeger een mp3speler gebruikte, dan heb je dus nog mp3 muziek. Die kan je gewoon op je gsm zetten en afspelen, bestaan verschillende apps voor.



Als je nieuwe muziek wil kopen, dan kan dat bijvoorbeeld via Google Music of iTunes, en kan je ze zo ook weer als mp3 op je gsm zetten. Of je kan inderdaad Spotify Premium gebruiken om de muziek te streamen of offline te luisteren.
Ik lees nu de reactie van zand-korrel. Daar zal ik eens naar gaan kijken zo!
quote:nephthys schreef op 06 april 2017 @ 18:05:

Als je vroeger een mp3speler gebruikte, dan heb je dus nog mp3 muziek. Die kan je gewoon op je gsm zetten en afspelen, bestaan verschillende apps voor.



Als je nieuwe muziek wil kopen, dan kan dat bijvoorbeeld via Google Music of iTunes, en kan je ze zo ook weer als mp3 op je gsm zetten. Of je kan inderdaad Spotify Premium gebruiken om de muziek te streamen of offline te luisteren.Nou dan praat ik echt over 7 jaar geleden ofzo ;) En al die muziek heb ik niet meer.
Je kunt ook je eigen cd's in mp3 formaat omzetten. Is legaal, itt gedownloade mp3's.
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 06 april 2017 @ 18:05:

Ik lees nu de reactie van zand-korrel. Daar zal ik eens naar gaan kijken zo!Dan wel natuurlijk met het besef dat je illegaal bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn muziek via iTunes, maar als je een Android gsm hebt, is bijvoorbeeld Google een goede plek om je muziek te kopen



https://play.google.com/store/music



Welke laptop/gsm heb je?
Oh oke dat wist ik niet..
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 06 april 2017 @ 18:11:

Oh oke dat wist ik niet..



Ik ook niet. Zo heeft iemand het mij ooit eens uitgelegd en het werkt.

Maar vanaf nu zal ik me er elke keer bewust van zijn dat ik me met Illegale Praktijken bezig hou als ik weer wat download.
quote:zand-korrel schreef op 06 april 2017 @ 18:13:

[...]





Ik ook niet. Zo heeft iemand het mij ooit eens uitgelegd en het werkt.

Maar vanaf nu zal ik me er elke keer bewust van zijn dat ik me met Illegale Praktijken bezig hou als ik weer wat download.

Maar je snapt toch zelf ook wel dat de meeste, populaire muziek niet gratis is? Er zijn mensen die daarvan moeten leven.



Net als het downloaden van e-books of het kopiëren van schoolboeken.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 19:01
Reden: niet toegestaan
% gewijzigd
"Boring conversation anyway"
Muziek luisteren kan natuurlijk ook via de radio, voor hardlopen heeft sky radio zenders voor beginners, gevorderden en experts. Dan kost het wel data natuurlijk en je kan niet zelf kiezen, maar je hebt wel een goed ritme voor lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven