Hoelang doen jullie met een laptop?

26-11-2016 11:29 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! (en eventuele heren ;) )



Ik was eens benieuwd hoe lang jullie met een laptop doen en wanneer het toch tijd wordt om een andere aan te schaffen?



TO start: Ik heb een Laptop van HP, ondertussen 4 jaar oud. Hij wordt intensief gebruikt en overal meegenomen (student). Helaas kreeg ik al snel stukken die over de jaren heen erger zijn geworden. Resultaat: het scherm hangt met ducktape aan de rest vast. Maar alles werkt nog prima van software! Nog steeds even snel, geluid nog prima, ... Alleen staan er twee gele lijnen op het scherm, maar ze storen niet zo. De vriendinnen lachen me een beetje uit omdat hij er zo gehavend uitziet, maar zolang hij nog werkt vind ik het niet nodig om een andere te kopen precies...
Alle reacties Link kopieren
Pfoe ik heb mijn tweede laptop met touchscreen 2,5 jaar geleden gekregen. Ik heb er 1 in 2009 een Packard Bell tot 2014 gehad maar ex had er aan gesjoemeld en krijg hem niet aan de praat denk iets met harde schijf ofzo. Beide laptops niet duurder dan 500 euro
Alle reacties Link kopieren
De mijne wordt (schat ik) ongeveer net zo intensief gebruikt en telt ook iets van vier jaar. Zolang hij het doet zie je mij geen nieuwe kopen. De ervaring leert dat na een jaar of vijf, zes de boel wel erg gaat haperen, dan is het tijd voor vervanging.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige, ruim 7 jaar. Maar altijd thuis op de tafel en nooit veel mee om gesjouwd.
Lang, zo lang ik hem niet te vaak laat vallen. De vorige (deze heb ik nu 3,5j) had een schuif knop om 'm aan te zetten, die was kapot. Ik kan hem nog wel aan doen met een kleine schroevendraaier om contact te maken, maar dat is vrij onhandig. Laadt ook niet meer op.



Met telefoons doe ik ook zo lang. In principe kun je met Android toestellen lang doen wegens het gemak van rooten en kernel/ROMs aan te passen + verwijderen van bloatware.
Asus doet het al een jaar of 7 nu. Mijn vorige Lenovo doet het al 9 jaar en word nu gebruikt door oudste dochter.
Maacbook air gaat nu 4 jaar mee. Ook zeer intensief gebruik maar ziet er nog netjes uit en werkt nog goed.



Ik zou hem ook niet vervangen als hij goed werkt TO. Laat die vriendinnen maar lekker lachen.
Mijne staat op een plankje op de hoek van de bank. Brede leuning. Of op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde situatie: student, iets meer dan 4 jaar, elke dag meenemen.

Nog geen noemenswaardige problemen, laat staan ducktape.
Zo lang mogelijk, zowel vanuit financieel als vanuit milieutechnisch oogpunt (grondstoffen)
Gewoon tot dat de laptop stuk is.

Dat is variabel tussen de 6 maanden en de 3 jaar.



Reden dat mijn laptop's snel stuk gaan --> ze worden bloot gesteld aan hevige trillingen en daar houden ze niet zo van...
Mijn vorige heb ik heel intensief gebruikt (studeren, scriptie, veel meenemen), die ging zo'n 6 jaar mee en toen is ie er ineens mee gestopt (gelukkig wel harde schijf kunnen redden). Mijn huidige heb ik denk ik al een jaar of 6, maar die doet het nog prima. Wordt ook een stuk minder intensief gebruikt.
Ik heb ook tijdelijk een 3e hands gehad met vlek van het opvangen bij vallen in mijn scherm gehad. Geen last van gehad. En die laptop die echt 7/8 jaar oud is word nu gebruikt door een kennis. Beetje updates en soms wat nieuwe spullen erinzetten en dan kan nog best lang mee.

Mijne nu van 5 jaar is ook 2ehands, van manlief doorgeschoven gekregen.



Ik ben ook niet van het nieuw kopen als oude nog werkt. Zoals Hebjehaarookweer al aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 26 november 2016 @ 11:46:

Gewoon tot dat de laptop stuk is.

Dat is variabel tussen de 6 maanden en de 3 jaar.



Reden dat mijn laptop's snel stuk gaan --> ze worden bloot gesteld aan hevige trillingen en daar houden ze niet zo van...



Wat doe je er dan mee?



Hier ook student, mijn laptop is nu al zo'n 5 jaar oud. Hij werkt nog prima, doet alles wat ie moet doen. Zolang ie nog leeft ga ik echt geen nieuwe kopen. Dat vind ik zonde.
HP laptops waren hier binnen een jaar kapot. Toen overgestapt op Apples, en daarvan weet ik niet hoe lang ze mee gaan, want nog nooit enig probleem mee gehad. De oudste is een Air van 2010.
Ik koop ook geen nieuwe tot hij er echt mee ophoudt. Gebruik hem ook niet zo heel intensief; wat thuiswerken, voor foto's, maar verder weinig.
quote:Faranya schreef op 26 november 2016 @ 11:49:

[...]





Wat doe je er dan mee?



Hier ook student, mijn laptop is nu al zo'n 5 jaar oud. Hij werkt nog prima, doet alles wat ie moet doen. Zolang ie nog leeft ga ik echt geen nieuwe kopen. Dat vind ik zonde.



varen op een schip. Als het schip niet op z'n economische speed vaart dan trilt het schip nog wel eens. Soms varen we dagen lang op een trillend schip en daar gaat mijn moederbord nog wel eens stuk van.



Ook ben ik het helemaal met je eens hoor, zonde om iets weg te gooien wat het nog doet. Dus het is echt niet dat ik er blij mee ben dat mijn laptop binnen 6 maanden stuk is.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddelde leeftijd bij ons is 4 jaar. Bij ons is het een investering en aftrekbaar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Martje2801 schreef op 26 november 2016 @ 11:54:

[...]





varen op een schip. Als het schip niet op z'n economische speed vaart dan trilt het schip nog wel eens. Soms varen we dagen lang op een trillend schip en daar gaat mijn moederbord nog wel eens stuk van.



Ook ben ik het helemaal met je eens hoor, zonde om iets weg te gooien wat het nog doet. Dus het is echt niet dat ik er blij mee ben dat mijn laptop binnen 6 maanden stuk is.Kun je de laptop niet op hangen dan of zo in een tas? En hem enkel gebruiken op schoot? Dan maakt ie geen contact met een harde trillende ondergrond. Of op een kussen zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sony Vaio gehad die ik 8 jaar lang intensief gebruikt heb, topapparaat. Hij heeft zijn langste tijd gehad, maar mijn kinderen gebruiken hem nog steeds voor spelletjes, YouTube etc. Helaas worden ze niet meer gemaakt.

Daarvoor heb ik een paar tweedehands laptops gehad, geen idee hoe lang die in totaal meegingen. En nu heb ik sinds driekwart jaar een MacBook, die moet zich nog bewijzen.
quote:strikjemetstippels schreef op 26 november 2016 @ 11:56:

[...]



Kun je de laptop niet op hangen dan of zo in een tas? En hem enkel gebruiken op schoot? Dan maakt ie geen contact met een harde trillende ondergrond. Of op een kussen zetten?



Tja, hij moet ook ergens zeevast liggen. We slingeren en stampen met het schip ook nogal vaak.

Dus kort door de bocht, nee. Kan hem misschien aan een kapstokhaakje hangen in m'n hut, maar de kans dat die daar vanaf valt is ook groot, en dat is ook niet echt bevorderend voor de levensduur ;)
quote:Martje2801 schreef op 26 november 2016 @ 11:57:

[...]





Tja, hij moet ook ergens zeevast liggen. We slingeren en stampen met het schip ook nogal vaak.

Dus kort door de bocht, nee. Kan hem misschien aan een kapstokhaakje hangen in m'n hut, maar de kans dat die daar vanaf valt is ook groot, en dat is ook niet echt bevorderend voor de levensduur ;)

Pak hem in in een fluffy case. Dat ziet er zo leuk uit



Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 5-6 en schuift ie door naar 1 van de kinderen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Sony Vaio is van 2006. Jubileum dus. Erg intensief gebruikt, maar nu wel echt aan vervanging toe. Power-kabel zit er los (en maakt af en toe geen contact) en door een scheut limonade in het toetsenbord blijft de 'P' vaak p-p-plakken

Maar voor een nieuwere is nu even geen budget. Laat die vriendinnen maar lachen... is waarschijnlijk uit jaloezie.
quote:daddy_gijs schreef op 26 november 2016 @ 12:06:

Mijn Sony Vaio is van 2006. Jubileum dus. Erg intensief gebruikt, maar nu wel echt aan vervanging toe. Power-kabel zit er los (en maakt af en toe geen contact) en door een scheut limonade in het toetsenbord blijft de 'P' vaak p-p-plakken

Maar voor een nieuwere is nu even geen budget. Laat die vriendinnen maar lachen... is waarschijnlijk uit jaloezie.Toetsenbord kun je toch fiksen? Toets eraf, vochtig doekje erover en klaar. Heb ik zo vaak gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven