Hoelang doen jullie met een laptop?

26-11-2016 11:29 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! (en eventuele heren ;) )



Ik was eens benieuwd hoe lang jullie met een laptop doen en wanneer het toch tijd wordt om een andere aan te schaffen?



TO start: Ik heb een Laptop van HP, ondertussen 4 jaar oud. Hij wordt intensief gebruikt en overal meegenomen (student). Helaas kreeg ik al snel stukken die over de jaren heen erger zijn geworden. Resultaat: het scherm hangt met ducktape aan de rest vast. Maar alles werkt nog prima van software! Nog steeds even snel, geluid nog prima, ... Alleen staan er twee gele lijnen op het scherm, maar ze storen niet zo. De vriendinnen lachen me een beetje uit omdat hij er zo gehavend uitziet, maar zolang hij nog werkt vind ik het niet nodig om een andere te kopen precies...
Alle reacties Link kopieren
Meestal kocht ik elk jaar wel een nieuwe macbook, maar ik vind die nieuwe macs met zo'n touchbar helemaal niks... Waarschijnlijk hou ik m'n huidige laptop dus nog even.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Mac book, nu al bijna 11 jaar.......
Alle reacties Link kopieren
Mijn MacBook is nu vier of vijf jaar en doet het nog prima. Gaat voorlopig nog wel mee denk ik.
Ik koop altijd 'goedkope' laptops (rond 450 euro). Meestal is na twee jaar de accu wel stuk en kan hij alleen nog aan netstroom. Na een jaar of 3/3,5 is hij wel aan zijn eind.
Acer, 11 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat mijn laptop dateert uit het jaar dat je voor het laatst via werkgever gebruik kon maken van een bepaalde korting. Wat zal dat geweest zijn, jaar of 16 geleden? Wordt erg intensief gebruikt, wel enkel om te internetten.



edit: pc-prive project was het en denk dat mijn laptop toen rond de 350 euro was
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 6-8 jaar. Mijn vorige laptop (destijds rond de 1000 euro) heb ik na 8 jaar trouwe dienst de deur uit moeten doen, omdat ie gewoon traag was en het niet meer deed op alleen de accu. Nu heb ik een nieuwe (van rond de 900 euro) en deze heb ik nu twee jaar.



Edit: mijn vorige laptop heb ik nog wel, maar die gebruik ik als "rommellaptop", dus voor games, downloaden enz. Laptops werden/ worden elke dag intensief gebruikt en meegesjouwd.
Ik heb een macbook van 6 jaar oud en een macbook (werk) van 4 jaar oud. Beide werken prima, al gebruik ik eigenlijk enkel die van het werk.
Alle reacties Link kopieren
Mac 5 jaar oud, draait op volle toeren.

Op slaapkamers Asus, is na 5 jaar af.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mijn eigen macbook is trouwens een onbetrouwbaar ding. Toen ik mijn doctoraat schreef is het ding gecrasht op de dag voordat ik m'n thesis moest indienen. Het ding wou niet meer opstarten.



Natuurlijk had ik elke dag een backup genomen, dus ik dacht dat ik max 1 dag werk kwijt was. Ik hing de "Time machine" aan mijn vervangingslaptop (die van mijn man). Alle fbestande waren netjes gebackupt, behalve mijn doctoraat. Dat bestand ontbrak in alle versies van Time machine tot ongeveer 6 maanden voordien.



Ik ging naar de Mac store en kreeg te horen dat het mijn eigen schuld was: ik nam vast de laptop elke dag mee en laptops zijn niet gemaakt om zomaar in je rugzak te gooien. Nou, dat was nu net wat ik niet deed. Ik werkte toen grotendeels thuis en als ik mijn laptop meenam, ging hij in zo'n softsleeve en in een laptoptas.



Laptop was toen nog onder garantie, dus hij werd gratis hersteld. Maar de harde schijf met mijn PhD kon niet gered worden. De gedrukte versie van mijn doctoraat is een pdfje van een oudere versie die ik nog in m'n mailbox staan had (inclusief enkele typfouten :( ).



Drie jaar later deed diezelfde laptop weer dat grapje. Niet meer opstarten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn macbook pro doet het nu al 7 jaar als een zonnetje. Daarvoor (Acer en HP) waren ze met ongeveer 4 jaar wel aan het einde van hun latijn.



Ik neem hem niet vaak mee onderweg, maar versleep hem wel binnenshuis continu. En hij staat bijna altijd aan, dagelijks 2 tot 3 uur gebruik, daarnaast in sleepmodus.
Alle reacties Link kopieren
Hier een macbook uit 2009. Heel intensief gebruikt. Batterij is nog nooit vervangen en gaat nu niet heel lang meer mee. Hij is een beetje traag aan het worden en verder loopt firefox nog wel eens vast. Verder doet ie het nog prima. Geen seconde spijt van gehad en de volgende wordt ook weer een mac.
Alle reacties Link kopieren
Hier jaar of 5 ding staat 16 uur aan en wordt zeer intensief gebruikt dus dan is touchpad versleten en het beste er wel af en of zeer duur of goedkoop zijn maakt hier niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Sony Vaio al 7 jaar... wordt wat trager, maar doet het nog prima. Balen dat ze niet meer worden gemaakt :(
Alle reacties Link kopieren
Met mijn Apple laptop deed ik 7,5 jaar en hij doet het nog goed, maar ik wilde graag een nieuwe die sneller was i.v.m. bepaalde programma's.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Hier iedere 4 jaar een nieuwe want is aftrekbaar (eigen zaak).

Maar vooral omdat de laptops na 4 jaar intensief gebruik niet meer prettig werken: accuduur is een ramp, werkt te traag, begint kuren te vertonen,...

En dan ben ik het snel beu
My way or the highway!
quote:Martje2801 schreef op 26 november 2016 @ 11:57:

[...]





Tja, hij moet ook ergens zeevast liggen. We slingeren en stampen met het schip ook nogal vaak.

Dus kort door de bocht, nee. Kan hem misschien aan een kapstokhaakje hangen in m'n hut, maar de kans dat die daar vanaf valt is ook groot, en dat is ook niet echt bevorderend voor de levensduur ;)SSD ipv harde schijf zou ook moeten helpen.
Alle reacties Link kopieren
HP, doet het nu zes jaar maar begint verrekte traag te worden.

Toch maar gaan sparen voor een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat-ie trouwens 24/7 aan, heb altijd verschillende tabbladen open staan.



Even nagekeken hoe het zat met het pc-prive project, dat liep tot eind augustus 2004. Mijn laptop is dus ruim 12 jaar oud.
Mijn laptop staat 7x24 aan en is nu een jaar of 5. Alles werkt nog naar behoren, dus geen reden voor een andere. Als besturingssyteem heb ik nog windows 7, en ook daarover geen klachten. Er zit wel wat weinig geheigen in, maar dat neem ik voor lief.
...
Alle reacties Link kopieren
Met mijn laatste laptop heb ik bijna 6 jaar gedaan. En ik gebruik 'm intensief: veel online (thuiswerken), ook zware dingen als foto's en video bewerken, veel bestanden etc. Heb sinds september een nieuwe. Maar ik koop dan ook vrij dure laptops (mijn nieuwe was 1200 euro), juist omdat het voor mij een vereiste is voor mijn werk (werk in de online communicatie).
Alle reacties Link kopieren
Mijnes is nu 6 jaar oud. Maar is soms erg traag, wil niet typen. D.w.z. de letters verschijnen vertraagd op het scherm als ik ze type. En hij is sowieso erg traag geworden met alles. Maar ja, die krengen kosten best veel geld en ik heb zo weinig zin om weer een bult geld uit te geven aan een ding wat wederom slechts een paar jaar mee gaat. Een televisie heb je minstens 10 jaar en dan zijn ze vaak nog niet kapot of zelfs ook maar slecht. Een stereo ook niet of meeste andere apparatuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon afwachten wat de winkel aanbiedt. Misschien vinden zij een nieuwe wel heel redelijk.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:13
98.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven