Horloge via internet gekocht; genept?

21-06-2007 21:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff.... Het moest natuurlijk een keer gebeuren.

Gisteren een horloge besteld via juwels4you.nl. Aan de hand van bevestiging vanmorgen betaald en dat ook gemeld aan het bijgenoemde emailadres. En toen begon de shit want dat emailadres bleek niet meer te bestaan. Vervolgens gebeld: telefoonnummer geeft al de hele dag in gesprek. En tenslotte (en ja, dat had ik moeten zien maar daar heb ik dus blijkbaar straal overheen gelezen) staat er op de site dat ze tijdelijk gesloten zijn.



Mijn vraag is nu: kan ik het geld nog laten terughalen door de bank? Let wel: het is dus niet via incasso overgeboekt maar ik heb die handeling zelf gedaan.

Ga morgen uiteraard even langs de bank maar zit me zo druk te maken hier op de bank dat ik eerder iets wil weten...



Alvast bedankt!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Nee, je kunt het geld niet laten storneren, dat kan alleèn met een automatische incasso.



Als het niet lukt om contact te krijgen, en je hebt binnen 1 week je geld niet terug, kun je contact opnemen met: internet oplichting ( www ervoor en punt en el er achter )
Alle reacties Link kopieren
tja, vette pech dus...
Denk dat je gewoon genaaid bent.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je kunt het geld niet laten storneren, dat kan alleèn met een automatische incasso.



Als het niet lukt om contact te krijgen, en je hebt binnen 1 week je geld niet terug, kun je contact opnemen met: internet oplichting ( www ervoor en punt en el er achter )
Ik dacht dat je met internetbankieren ook kon storneren. Of bedoelde jij dat ook Worteltje?



Beste TO, in uitzonderlijke gevallen is het volgens mij wel mogelijk. Durf het niet 100% met zekerheid te zeggen. Ik heb het ooit eens gehad bij de Rabobank, was een klein buurt filiaal, situatie aan de chef uitgelegd en die heeft het kunnen storneren. Maar dat is echt al 15 jaar geleden en de regels kunnen verandert zijn.



Ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt. Mocht het niet kunnen, bel dan even met het Juristenloket, voorheen de wetswinkel. Misschien hebben zij nog tips wat je zou kunnen doen. Sterkte ermee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.


Nee, je kunt het geld niet laten storneren, dat kan alleèn met een automatische incasso.



Als het niet lukt om contact te krijgen, en je hebt binnen 1 week je geld niet terug, kun je contact opnemen met: internet oplichting ( www ervoor en punt en el er achter )
Ik zou het zéker daar even melden!!!
Alle reacties Link kopieren




quote: Zuigwortel reageerde



Nee, je kunt het geld niet laten storneren, dat kan alleèn met een automatische incasso.



Als het niet lukt om contact te krijgen, en je hebt binnen 1 week je geld niet terug, kun je contact opnemen met: internet oplichting ( www ervoor en punt en el er achter ) Ik dacht dat je met internetbankieren ook kon storneren. Of bedoelde jij dat ook Worteltje?



Beste TO, in uitzonderlijke gevallen is het volgens mij wel mogelijk. Durf het niet 100% met zekerheid te zeggen. Ik heb het ooit eens gehad bij de Rabobank, was een klein buurt filiaal, situatie aan de chef uitgelegd en die heeft het kunnen storneren. Maar dat is echt al 15 jaar geleden en de regels kunnen verandert zijn.



Ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt. Mocht het niet kunnen, bel dan even met het Juristenloket, voorheen de wetswinkel. Misschien hebben zij nog tips wat je zou kunnen doen. Sterkte ermee.



Ik bedoel, dat als je zelf opdracht hebt gegeven, dus via internetbankieren of postgiro, dat je dat geld niet kunt storneren. WEL als het een automatische incasso betreft. Dit weet ik 100% zeker!! ( nee, zelf nooit aan de hand gehad gelukkig )



Lees maar eens op Marktplaats.nl en dan naar mededelingen gaan, dat is een forum en daar kun je " veilig handelen " aanklikken, en zie!!!
Alle reacties Link kopieren




quote: Zuigwortel reageerde



Nee, je kunt het geld niet laten storneren, dat kan alleèn met een automatische incasso.



Als het niet lukt om contact te krijgen, en je hebt binnen 1 week je geld niet terug, kun je contact opnemen met: internet oplichting ( www ervoor en punt en el er achter )



Ik zou het zéker daar even melden!!!




Jazeker moet ze dat doen!!! Die beheerder van die site kan aan de hand van IP nummers achterhalen wie het zijn, en neemt dan contact met die lui op! 



Mijn vriendin heeft gisteren nog contact gelegd met internet oplichting, omdat zij via Marktplaats is opgelicht voor een aanzienlijk bedrag! Zij kreeg toen van IO een stappenplan, die moet je kopieren en plakken op die site, en van daaruit werkt dus IO. Een hele goede zaak!!!
Alle reacties Link kopieren
AgentL en Fleurtje, dank jullie wel voor jullie geweldige reacties. MAAR NIET HEUS! Tjonge jonge, hoe kinderachtig kun je zijn....





Maar goed.. Alle anderen: dank voor jullie reacties *;. Ik ga morgen iig naar de bank om daar het probleem voor te leggen.. En als ik morgen niks gehoord heb ga meld ik het iig bij de door jullie genoemde instanties.. Nogmaals dank voor de reacties!!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Soyli, Veel sucses ermee, ik hoop dat het je lukt.



Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?
Alle reacties Link kopieren
Doe ik zeker :)



Ben trouwens bezig met het lezen van The Secret.. Vanavond toch maar een half uurtje in bed gaan geloven dat het allemaal goed komt met dat horloge, wie weet wat er dan nog gebeurd ha ha!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..


AgentL en Fleurtje, dank jullie wel voor jullie geweldige reacties. MAAR NIET HEUS! Tjonge jonge, hoe kinderachtig kun je zijn....



Jeetje zeg, misschien had ik het anders moeten formuleren, maar ik méénde het wel: Je zal niet de eerste en ook zeker niet de laatste zijn die dit overkomt, en hoe wil je het dán noemen? Ik zie écht het kinderachtige niet hoor, maar dat zal wel mijn gebrek zijn.

Maar goed, op die site over internetoplichting, kun je volgens mij ook namen/bedrijven opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat,



Als je de internetsite eens goed typt?



Geen juwels maar JEWELS4you...



Dan krijg ik een juwelen site hoor!



Geen paniek!
Alle reacties Link kopieren


Lieve schat,



Als je de internetsite eens goed typt?



Geen juwels maar JEWELS4you...



Dan krijg ik een juwelen site hoor!



Geen paniek!
Inderdaad Daniella, als ik www.jewels4you.nl intyp dan kom ik zo op die site.



Ik heb gelijk de contact gegevens gecopieerd, maar zo te zien is het wel ok! Komt iig op mij niet creepy over.





Jan ten Hoor Juweliers bv

Koopmansplein 16

Assen

Nederland

9401 EL

Telefoon: 0592-301803 (tijdens winkelopeningsuren)

Fax: 0592-301130

E-mailadres: info@jewels4you.nl

Startpagina: http://www.jewels4you.nl

ING

66.33.67.557

IBAN

NL 13 ING B 0663 367557 BIC : INGBNL2A
Alle reacties Link kopieren


Lieve schat,



Als je de internetsite eens goed typt?



Geen juwels maar JEWELS4you...



Dan krijg ik een juwelen site hoor!



Geen paniek!
Ik denk dat ze hem wél bij juwels4you heeft besteld, en die zijn dus tijdelijk gesloten.
Alle reacties Link kopieren
Deze dus:



http://www.juwels4you.nl/
Alle reacties Link kopieren
:?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de site bekeken en de voorwaarden. Die zaak heeft nog diverse andere zaken in nederland, staat er ook vermeld met telefoonnummer. Ook de voorwaardes komen niet onbetrouwbaar over. Ook voor de klant wordt alles netjes ingedekt. Ik denk dat er niets aan de hand is. Bel een van de andere filialen en vraag naar de baas of manager en leg het voor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de site bekeken en de voorwaarden. Die zaak heeft nog diverse andere zaken in nederland, staat er ook vermeld met telefoonnummer. Ook de voorwaardes komen niet onbetrouwbaar over. Ook voor de klant wordt alles netjes ingedekt. Ik denk dat er niets aan de hand is. Bel een van de andere filialen en vraag naar de baas of manager en leg het voor.
Deze tekst slaat op de site jewels..........

Ik zal nu eens die andere site bekijken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijk gesloten komt mij over dat ze het hebben over de winkel, niet perse het online gedeelte. Ze interpreteer ik hun woorden op de site bij juwel.........





Door omstandigheden tijdelijk gesloten !   

Wat u ziet kunt u bestellen binnen enkele weken zal de shop helemaal vol staan (er wordt elke dag bijgevoegd)

Welkom op de webshop van juwels4you

Belangrijke mededeling

Door omstandigheden gedwongen, zijn wij niet langer in staat bestellingen te versturen voordat uw betaling binnen is. Hoewel wij graag anders zouden zien, bleek ons vertrouwen in een aantal gevallen misplaatst.



Wij zijn ons bewust dat het wachten op uw betaling een vertraging oplevert waarvoor wij ons willen excuseren. Indien u uw bestelling snel nodig heeft raden wij u aan de goederen met iDEAL te betalen. Zie onze algemene. voorwaarden voor meer informatie
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Soyli,



Ik wil morgen wel even voor je kijken in het handelsregister van de Kamer v Koophandel, daarin kun je bedrijfsgegevens checken en alle ins and outs.

Kan alleen tijdens kantooruren dus kom morgen bevindingen wel melden. (als deze er zijn)
Tijdelijk gesloten komt mij over dat ze het hebben over de winkel, niet perse het online gedeelte. Ze interpreteer ik hun woorden op de site bij juwel.........





 
Nee hoor, zo worden dit ook gesteld bij webwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad om www.juwels4you..



Bambi, als je voor me wil checken heel graag.. Heb nog geen bericht van ze ontvangen trouwens.. En ja, ik had eerder moeten zien dat ze tijdelijk (wat is tijdelijk?) gesloten zijn maar kwam op de site via google (zocht op Esprit + bestelnummer), vandaar dat ik eroverheen gekeken heb.. Een les voor een volgende keer, dat is zeker..



Bambi, laat je nog iets weten?? Alvast bedankt!!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Ik heb niet zo goed nieuws voor je.



In het Handelsregister van de Kamer v Koophandel staat dat dit bedrijf (eenmanszaak) is uitgeschreven en is opgeheven met ingang van 4-9-2006.

Deze ondernemer is officieel failliet verklaard op 18-10-2006.



Er staat een naam en adres bij van de curator die deze zaak onder zijn hoede heeft, maar ik weet niet of ik dat hier mag vermelden op dit forum ivm privacy-gegevens. (overigens vraag ik me af of ik bovenstaande gegevens wel heb mogen melden hier..)



Als je wil, Soyli, mag je me mailen op XXX dan wil ik je de naam en adres van deze curator wel geven en moet je zelf even het telefoonnummer achterhalen. Deze curator kan jou dan wel vertellen of en hoe je je geld terug krijgt..
Alle reacties Link kopieren
Tja Ik was er eigenlijk al een beetje bang voor. De bank had nog meer slecht nieuws: ze kunnen het geld inderdaad niet meer terughalen..



Bambi, ik heb je zojuist gemaild. Laat me even weten of je dat bericht ontvangen hebt (mailserver gaf 1 of andere melding). Als je m niet hebt gekregen mail ik je nog even vanaf een andere PC..



Wordt vervolgd..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven