Hotmail-Outlook...

01-07-2016 15:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat mijn oude, vertrouwde hotmailaccount spontaan werd omgezet in een outlookaccount.

Nu ben ik net gewend aan de andere indeling - voor mij had het gewoon bij het oude mogen blijven - en nu start ik mn email op en zie ik een totaal andere lay out.

Een kleiner lettertype en ik kan niet anders zeggen dat ik het één grote letterbrij vind op mijn scherm, onoverzichtelijk, regels over de hele breedte van mijn scherm, zo lijkt het in eerste instantie, en de gemarkeerde berichten staan weliswaar nog steeds bovenaan, maar niet duidelijk afgezonderd van de rest van de berichten, dus niet in een apart kader.

Voor zover ik het heb kunnen vinden, kun je met de 'instellingen' weinig aan deze schermindeling/opbouw veranderen.



Het liefst zou ik nu á la minute over willen stappen naar een ander, overzichtelijker emailprogramma, liefst ook met behoud van mijn eigen email-adres.

Weet iemand of deze nieuwe layout van outlook echt zo weinig aanpassingsmogelijkheden heeft, of kent iemand een wél prettig emailprogramma?



Ik wacht met smart..
Ik heb Gmail. Schijnt ook de enige (?) te zijn waarmee je ip adres niet te achterhalen is.



Had ooit ook Hotmail, maar al die veranderingen die gewoon plaatsvinden, vond ik maar niks.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij alleen maar jouw outlook mail op jouw eigen computer kunnen, of moet dat ook op andere plaatsen / computers kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn hotmail via een outlookachtig programma van Live, wat na 30 juni niet meer ondersteund zou worden. Nu heb ik eM client gedownload die sychroniseert met mijn hotmail en doet verder het zelfde...zite er het zelfde uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou het fijn zijn om m'n email ook ergens te kunnen checken als ik niet thuis ben, op een andere computer of laptop.



eM client? Ik ga er eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen verschil?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Als jij alleen op jouw eigen computer e-mail zou lezen en versturen, zou je inderdaad een email cliënt kunnen installeren.

Met een email cliënt synchroniseer jij jouw e-mails vanuit Outlook mail met de e-mail cliënt en worden deze e-mails opgeslagen op jouw eigen computer.

Bij het verzenden van jouw e-mails, gebruik jij de e-mail cliënt op jouw computer en wordt jouw Outlook account gebruikt voor het verzenden. Dus jij hebt geen nieuw e-mailadres nodig.



Als jij incidenteel toch op een andere plaats / computer jouw e-mail wilt controleren moet jij via het internet inloggen op jouw bestaande Outlook mail.

Wil jij dat absoluut niet, dan zul jij op zoek moeten naar een nieuw e-mail account bij een nieuwe provider (bijvoorbeeld google gmail) waarvan de e-mail lay-out jou wel bevalt. Dat betekent een nieuw e-mailadres.



Als jij toch de concessie wilt doen om, als jij niet thuis bent, in te loggen via internet bij jouw outlook account en de lay-out dan voor lief neemt, raad ik jou aan om Thunderbird mail als e-mail cliënt op jouw computer te installeren.



Thunderbird mail heeft talloze mogelijkheden om de lay-out zo in te stellen, zodat deze voldoet aan jouw wensen. Verder kun jij in Thunderbird mail instellen om de hoeveel minuten hij moet synchroniseren met jouw Outlook account.

Mocht jij voor de oplossing kiezen, is deze link http://answers.microsoft. ... -9799-009d992be8e3?auth=1 handig om het synchroniseren in te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven