Huawei P8 lite krom

25-01-2016 11:03 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik ben benieuwd of iemand hetzelfde probleem heeft (gehad) of iemand kent die dit heeft (gehad)..



Ik heb sinds 3 maanden mijn Huawei P8 lite in bezit en een paar weken geleden was hij ineens krom, hij werkt verder nog helemaal naar behoren alleen issie dus gewoon krom getrokken. Hoe dit komt, ik heb werkelijk geen idee.. Ben altijd erg zuinig op mijn telefoon en heb 'm ook nooit in mijn broekzak zitten oid.



Nu heb ik mijn telefoon dus ter controle opgestuurd naar de leverancier, de conclusie van hun is dat het gebruikersschade is en dus niet onder de garantie valt. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik het hier niet mee eens ben en zo'n best aan het klagen ben..



Hebben jullie dit ook gehad en wel vergoed gekregen?



Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!
Ik weet alleen dat de iPhone 6 krom trok. Die werd door Apple gewoon vergoed, meen ik.



Gebruiksschade klinkt leuk, en klinkt alsof het DUS jouw fout is. Maar als je iets koopt moet het bestand zijn tegen normaal gebruik. Dus ook gebruiksschade kan onder de garantie vallen. Ben je lid van de consumentenbond, of heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook bij de consumentenbond of rechtsbijstandsverzekering na gaan vragen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Een telefoon 'trekt' niet krom, of in elk geval heb ik daar nog nooit over gehoord. Het is geen houten plank die onder invloed van vocht of temperatuur ineens een andere vorm krijgt.



Maar veel moderne lichte en dunne telefoons buigen wel vrij makkelijk krom. En dat valt inderdaad onder gebruikersschade. Net zoals sommige telefoons heel makkelijk krassen oplopen. Blijkbaar moet je die dingen met fluwelen handschoenen vasthouden en nooit ergens in een tas of jaszak stoppen.



Volgende keer toch maar een klein en zwaar toestel kopen, in plaats van een grote dunne en lichte.



En ja, een telefoon moet tegen 'normaal gebruik' kunnen, maar zo lang hij het nog doet kun je daar geen beroep op doen. En hem verder krombuigen totdat hij stukgaat is natuurlijk geen 'normaal gebruik'.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven