Huh? Tv (2 jaar oud) werkt niet meer.

02-02-2016 23:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een Samsung tv van september 2013. De tv stond aan en begon opeens in de linkerbovenhoek te flitsen. Daarna rook.



Man heeft de kabels uitgetrokken. Maar ik blijf het raar vinden dat een t van "amper 2.5jaar" dit doet.



En er hangt een verbrande geur in de woonkamer.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ja, dat is raar. Terug naar de winkel/producent?



Of het was een tv-bbq-combinatie?
Soms geloof ik toch dat ze een soort tijdbommetjes in al die apparaten stoppen

Ontplofdatum binnen het eerste jaar nadat de garantie is afgelopen
Herkenbaar.Hier was hij 25 maand..

Garantie was 24 maand...
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd raar, maar je hoort het vaker.



Off topic: welkom terug!
Life is short. Eat dessert first.
Ik had dit trouwens laatst met een draagbare radio-cd-speler. Best nog wel gevaarlijk ook, ik zou dat ding zo hebben aangezet en erbij weg zijn gelopen.



Dat ding pakte ik omdat de cd- en dvd-speler het ook niet meer doet.



Ik ga op zoek naar een fucking pick up....
Terug naar de winkel. Mijn Samsung tv's zijn van 2008 en 2010 en hebben nog nooit problemen gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 02 februari 2016 @ 23:58:

Terug naar de winkel. Mijn Samsung tv's zijn van 2008 en 2010 en hebben nog nooit problemen gehad.Nou.. dan heb je mazzel. In Samsung worden nogal brakke condensatortjes gebruikt in de voedingsprint. Als ie opeens moeilijk gaat doen en niet meer op wilt starten: die dingen kosten een euro'tje per stuk en meestal heb je er 5 nodig. Eenieder die een beetje kan solderen en kan lezen kan 'm dan voor je maken.
Alle reacties Link kopieren
Hey Roos



We hadden de tv gekregen van grootouders van vriend. Had zelf nooit zo'n grote/dure tv gekocht. Maar nu al kapot? We kijken amper tv.



Ben vooral boos omdat hij zo duur was en zo jong is!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ongevraagd advies:

als je nu toch iets nieuws moet en bijna nooit tv kijkt, koop een simpele beamer

dan staat er ook niet de hele tijd een televisie in je kamer, heerlijk!



Heb je al gegoogeld of het een probleem is dat vaker voorkomt bij dat specifieke type?

Soms zit er net een rotte serie tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net -ja echt 4 uur geleden- een 40" samsung gerepareerd trouwens. Standaardprobleem: voedingsprint

Maar dat is wel een ander probleem dan wat TO hier schets heb ik het idee.



Ik zou adviseren om te klagen bij Samsung via social media. Het is te belachelijk dat een tv na nog geen 25 maanden kapot is, behoudens enkel uitzonderingen natuurlijk. Blikseminslag bijv. kun je een fabrikant/winkelier niet aanrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ben vooral boos omdat het niet meer werkt



Man kijkt al naar een nieuwe. Vind ik dom. Hij was "de beste" 2 jaar.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 03 februari 2016 @ 00:52:

Ben vooral boos omdat het niet meer werkt



Man kijkt al naar een nieuwe. Vind ik dom. Hij was "de beste" 2 jaar.



Een tv kan de beste qua specificaties en mogelijkheden zijn, maar als er brakke componentjes gebruikt worden met een beperkte levensduur heb je dr ook geen zak aan.



Is ie echt helemaal dood of komt er nog wel geluid uit?



Kapotte platte tv's niet weggooien trouwens. Spareparts zijn duur, dus die tv kan uitstekend als donortv dienen. Vraag genoeg naar op bijv. marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ga man er morgenavond naar laten kijken. (die ligt nu al te slapen)



Ga ook naar Samsung bellen. Vind het niet normaal dat er rook uit de tv komt (zeker niet uit zo'n jonge).



Vond die tv al veel te groot en veel te duur!

(Zo groot is hij niet. Maar ik vond mijn derdehands TVtje zo leuk )
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Geen verstand van TV's hier maar welkom terug Doortje
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 03 februari 2016 @ 01:11:

[...]





Een tv kan de beste qua specificaties en mogelijkheden zijn, maar als er brakke componentjes gebruikt worden met een beperkte levensduur heb je dr ook geen zak aan.



Is ie echt helemaal dood of komt er nog wel geluid uit?



Kapotte platte tv's niet weggooien trouwens. Spareparts zijn duur, dus die tv kan uitstekend als donortv dienen. Vraag genoeg naar op bijv. marktplaats.

Man weet alles van onze tv.



Ik niet. Ik weet alleen dat dat kreng veel te veel geld koste.



(En dat de katten nu een nieuwe slaapplaats hebben )
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 03 februari 2016 @ 01:25:

Geen verstand van TV's hier maar welkom terug Doortje Dank je
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
In december ging onze Samsung van 2 jaar en 2 weken oud stuk (vreemde zwarte balk bovenin het scherm). Mediamarkt was zeer afhoudend, maar Samsung was top: binnen een week stonden ze voor de deur, nieuw scherm erop, alles gratis. Heel blij mee!



Mijn advies is dus om met Samsung contact op te nemen.
Google effen op garantie plus wettelijk. Als een tv zo snel kapot gaat is er sprake van een ondeugdelijk product product. Dit betekent dat je recht hebt op vervanging . Gratis dus. Je mag namelijk van een tv verwachten dat hij langer dan twee jaar meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat Sandra zegt klopt. Gewoon terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt. Zij horen deugdelijke producten te verkopen en zouden 'm dus moeten repareren of vervangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 03 februari 2016 @ 07:20:

Inderdaad, wat Sandra zegt klopt. Gewoon terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt. Zij horen deugdelijke producten te verkopen en zouden 'm dus moeten repareren of vervangen.Dit dus, ik zou sowieso kijken of hij gerepareerd kan worden al dan niet onder garantie. Ook bij een oudere TV zou ik dat doen. Waarom voor veel geld een nieuwe kopen als hij voor veel minder gemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 03 februari 2016 @ 08:11:

[...]



Dit dus, ik zou sowieso kijken of hij gerepareerd kan worden al dan niet onder garantie. Ook bij een oudere TV zou ik dat doen. Waarom voor veel geld een nieuwe kopen als hij voor veel minder gemaakt kan worden.



Reparatie kan lonend zijn maar is dat lang niet altijd. Het hangt sterk of van de reparateur, het euvel en de prijs af.



Maar je kunt je in dit geval prima beroepen op non-conformiteit bij de winkelier waar ie gekocht is. Helemaal gratis zal de reparatie neit hoeven te zijn, maar het overgrote deel van de reparatiekosten zullen voor kosten van de winkelier moeten komen.



Samsung wil nog weleens coulant zijn. Niet af laten poederen is het devies in deze en bij je standpunt blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 03 februari 2016 @ 01:11:

[...]





Een tv kan de beste qua specificaties en mogelijkheden zijn, maar als er brakke componentjes gebruikt worden met een beperkte levensduur heb je dr ook geen zak aan.



Is ie echt helemaal dood of komt er nog wel geluid uit?



Kapotte platte tv's niet weggooien trouwens. Spareparts zijn duur, dus die tv kan uitstekend als donortv dienen. Vraag genoeg naar op bijv. marktplaats.Hij deed helemaal niets meer. Geen beeld en geen geluid. Hij begon te flikkeren in de linkerbovenhoek en er kwam rook uit. Er moet binnin iets gesmolten zijn, denk ik.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elisabeth1988 schreef op 03 februari 2016 @ 00:28:

Ongevraagd advies:

als je nu toch iets nieuws moet en bijna nooit tv kijkt, koop een simpele beamer

dan staat er ook niet de hele tijd een televisie in je kamer, heerlijk!



Heb je al gegoogeld of het een probleem is dat vaker voorkomt bij dat specifieke type?

Soms zit er net een rotte serie tussen.Heb het serienummer gegoogled en lees nergens klachten. Denk dat we gewoon pech hebben.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Elisabeth1988 schreef op 02 februari 2016 @ 23:39:

Soms geloof ik toch dat ze een soort tijdbommetjes in al die apparaten stoppen

Ontplofdatum binnen het eerste jaar nadat de garantie is afgelopenMaar echt! Wij hebben de hele tijd dat soort grappen. Apparaten die in het 3e jaar stuk gaan (ook als je dat nog lang niet zou verwachten) als er 2 jaar garantie op zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven