Online vreemdgaan

06-05-2024 14:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allen,

Zojuist ben ik erachter gekomen dat mijn partner sociale media heeft gebruikt in de hoop online seksueel contact te hebben. In hoeverre er ook daadwerkelijk met vrouwen is gepraat/gevideobeld etc is niet duidelijk, en wat mij betreft ook niet zo relevant. Hij heeft dit een jaar of zeven geleden ook gedaan toen hij voor werk een halfjaar in het buitenland was.

We hebben twee kinderen, een peuter en een kleuter en zijn een klein jaar geleden verhuisd. Naar een huurhuis.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Het gaat mijn grens zwaar over en dat weet hij. Aan de andere kant ben ik sinds de geboorte van de jongste niet erg warm naar hem toe. Mezelf kennende kan ik dit niet zomaar loslaten. Maar uit elkaar gaan met jonge kinderen is ook geen pretje. Godver.
Alle reacties Link kopieren Quote
De aard van het beestje verander je niet zomaar…
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan de andere kant ben ik sinds de geboorte van de jongste niet erg warm naar hem toe.

Dat is toch geen reden om achter jou rug om dingen te doen? Als het je grens over gaat, gaat het je grens over.

Hoe ben je erachter gekomen? weet hij dat je erachter bent gekomen? Wat zegt hij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet niets. Het gaat erom wat jij wil. En als ik jou was zou ik even goed daarover nadenken. Je kan altijd nog uit elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag dat hij zijn profielfoto had veranderd en relatiestatus niet meer zichtbaar was, en town ben ik ingelogd op zijn account en gaan controleren. Ik heb het hem ook verteld, maar hij is op het werk dus echt praten kon nog niet. Alleen excuses gekregen.

Ik weet niet wat ik wil. Ik ben boos en gekwetst en vind hem een klootzak, maar tegelijk is dat dan net niet volledig vreemdgaan. En ons gezin, dat wil ik ook niet zomaar uiteen laten vallen.

Hoe kom ik erachter wat ik precies wil? Iemand ooit in een soortgelijke situatie gezeten?

Oh en ik denk niet dat mijn gedrag een reden is, naar ik wil wel graag het hele plaatje schetsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is lelijk. En dit gaat inderdaad waarschijnlijk niet 123 veranderen, ook niet als jij weer "warm" wordt. Hij heeft behoeftes die groter zijn dan jullie relatie. Voor mij een reden om uit elkaar te gaan, ik blief dit niet van mijn partner. Jij zit in een andere situatie want jullie hebben kinderen en wonen onder 1 dak, dat maakt de boel wel gecompliceerd.

Ik denk dat het goed is hem te laten weten dat je het weet en dan samen kijken naar "hoe gaan we hiermee om". Is therapie een idee of het aangaan van een soort verstandshuwelijk waarbij je in één huis blijft wonen voor de kinders maar eerder een vriendschap aangaat dan een relatie, ik zeg maar wat. Klotesituatie.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangezien jullie er nog niet echt over hebben kunnen praten is dat denk ik een goede eerste stap. Het is niet goed te keuren, maar wel belangrijk om achter de beweegredenen te komen en te kijken of dat iets is waar jullie samen aan kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Roos, ik lees hier al.langer mee en vond he bijdragen in relatiekwesties altijd erg zinvol. Ik denk ook niet dat het gaat veranderen. Dit was bijvoorbeeld toen ik met de kinderen bij mijn ouders was. Hij heeft een hele tijd geen social media gehad na dat incident jaren geleden. Ik denk dat de verleiding als hij wel profielen heft te groot is. En ik denk dat tot op zekere hoogte meespeelt hoe onze relatie is, maar niet volledig.

Ik wil wel in gesprek. Ik heb alleen niet het vertrouwen dat hij eerlijk zal zijn over zijn behoeften.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is duidelijk dat er een groter probleem ten grondslag ligt aan zijn gedrag en jullie dynamiek. Is relatietherapie geen idee? Dan kan je samen uitzoeken wat er nog is en of er nog aan te werken valt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, misschien is relatietherapie wel een goede. Want het klopt dat we ook hiervoor niet op de goede weg waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hinkelbeentje schreef:
06-05-2024 14:37
Ja, misschien is relatietherapie wel een goede. Want het klopt dat we ook hiervoor niet op de goede weg waren.
En zo kom je er ook wel achter wat je wil.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er gaat zo te lezen iets niet helemaal goed in jullie relatie. Jij bent niet warm naar hem toe... waarom? Wat mis je? Waar ben je boos over?
Hij zoekt het buiten jullie relatie. Wat zoekt hij? Waarom kan hij dat niet bij jou vinden?
Praten jullie weleens met elkaar over gevoelens, verwachtingen, teleurstelling, verdriet, frustratie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet warm omdat ik me aan en erger. Aan nagenoeg alles. Dat is niet redelijk hoor, dat weet ik, maar zo voelt het wel. De jongste slaapt ontzettend slecht, in ben doodmoe en wil in de avond eigenlijk alleen zijn en met rust gelaten worden.
Hij wil nog wel samen kletsen, dingen ondernemen, dansen in de kamer. Ik voel dat allemaal niet.
We hebben 1 tot 2 keer seks per maand. Ik moet mezelf er dan echt toe zetten.

Als ik het zo teruglees, is het een dode relatie. We hebben het wel leuk als we met het gezin iets ondernemen, zijn beide dol op de kinderen en voelen ons op ons gemak bij elkaar.

De summiere reden die hij me heeft gegeven is dat hij zich door mij niet gezien en niet gewaardeerd voelt. Dat klopt ook wel, dat zijn terechte gevoelens. Overigens dragen zijn acties er niet aan bij dat ik hem opeens wel ga waarderen. Hij heeft echter wel moeite met helemaal open en eerlijk zijn in het vertellen van behoeftes en redenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hinkelbeentje schreef:
06-05-2024 15:10
Ik ben niet warm omdat ik me aan en erger. Aan nagenoeg alles. Dat is niet redelijk hoor, dat weet ik, maar zo voelt het wel. De jongste slaapt ontzettend slecht, in ben doodmoe en wil in de avond eigenlijk alleen zijn en met rust gelaten worden.
Hij wil nog wel samen kletsen, dingen ondernemen, dansen in de kamer. Ik voel dat allemaal niet.

We hebben 1 tot 2 keer seks per maand. Ik moet mezelf er dan echt toe zetten.

Als ik het zo teruglees, is het een dode relatie. We hebben het wel leuk als we met het gezin iets ondernemen, zijn beide dol op de kinderen en voelen ons op ons gemak bij elkaar.

De summiere reden die hij me heeft gegeven is dat hij zich door mij niet gezien en niet gewaardeerd voelt. Dat klopt ook wel, dat zijn terechte gevoelens. Overigens dragen zijn acties er niet aan bij dat ik hem opeens wel ga waarderen. Hij heeft echter wel moeite met helemaal open en eerlijk zijn in het vertellen van behoeftes en redenen.

En jullie kunnen daar blijkbaar ook niet goed over communiceren, of in elk geval niet een plek vinden om elkaar de ruimte te geven. Ik denk dat er op dat vlak echt nog veel te winnen valt met relatietherapie: beter leren waar je behoefte aan hebt en dat beter leren uiten. En dan zoeken naar hoe jullie elkaar daar ruimte in kunnen geven én elkaar kunnen vinden.

Is het van jou nieuw, dat je behoefte hebt aan rust? En is zijn behoefte om samen dingen te doen en te dansen in de kamer ook nieuw of juist hetzelfde als voorheen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat jullie relatie niet per se dood is. De fase met kleine kinderen kan behoorlijk slopend zijn.
Hoe is de taakverdeling tussen jullie? Doet hij genoeg? Of belandt alles als vanzelf op jouw bordje?
Als jij overal verantwoordelijk voor bent en veel te weinig slaapt en rust, dan is het nogal logisch dat je kribbig en afstandelijk bent. En dan is het ook weer logisch dat hij zich afgewezen voelt.

Relatietherapie kan helpen om dat gesprek te voeren. En daarnaast moeten jullie samen ruimte vinden voor jou, zodat je meer rust en slaap krijgt, zonder dat hij dan meteen weer van alles van je verwacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn behoefte is hetzelfde. Hij is ook altijd positief over mij, zegt dat hij me mist etc.

Van mij is het nieuw. Of, nou ja, ergens in de laatste zwangerschap begin dat. Achteraf denk ik dat ik toen hormonaal niet lekker zat, want ik had nogal donkere gedachten. En de afgelopen twee jaar word ik elke nacht minstens 4 keer wakker gemaakt door de jongste. Ik ben uitgeput.

Misschien zou relatietherapie daarbij kunnen helpen, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hinkelbeentje schreef:
06-05-2024 14:35

Ik wil wel in gesprek. Ik heb alleen niet het vertrouwen dat hij eerlijk zal zijn over zijn behoeften.
Mochten jullie wel in therapie gaan oid dan zou ik zijn eerlijk-zijn wel als voorwaarde stellen. Nu is dat natuurlijk lastig want je weet nooit of hij dat daadwerkelijk gaat zijn maar het is wel nodig en misschien is het voor hem ook wel eens een opluchting om volledig eerlijk te zijn.

Ik denk dat hij je mist...
Dat is beslist geen reden voor zijn acties en het praat het vanzelfsprekend niet goed maar er mag wél ruimte en oog zijn voor zijn gemis.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wordt hij ook wakker van de jongste? Kun je afspreken dat jij eens een paar nachten doorslaapt? Met oordopjes of op een andere kamer of zo.
Als je uitgerust bent kunt je beter nadenken en lukt het ook beter om een gesprek te voeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik het zo teruglees, is het een dode relatie. We hebben het wel leuk als we met het gezin iets ondernemen, zijn beide dol op de kinderen en voelen ons op ons gemak bij elkaar.


The words you speak are the house you live in.

Praat jezelf geen dingen aan die je nog niet hebt uitgezocht. Je bent aan je gezin verplicht om te kijken of er nog mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hinkelbeentje schreef:
06-05-2024 15:10
Ik ben niet warm omdat ik me aan en erger. Aan nagenoeg alles. Dat is niet redelijk hoor, dat weet ik, maar zo voelt het wel. De jongste slaapt ontzettend slecht, in ben doodmoe en wil in de avond eigenlijk alleen zijn en met rust gelaten worden.
Hij wil nog wel samen kletsen, dingen ondernemen, dansen in de kamer. Ik voel dat allemaal niet.
We hebben 1 tot 2 keer seks per maand. Ik moet mezelf er dan echt toe zetten.

Als ik het zo teruglees, is het een dode relatie. We hebben het wel leuk als we met het gezin iets ondernemen, zijn beide dol op de kinderen en voelen ons op ons gemak bij elkaar.

De summiere reden die hij me heeft gegeven is dat hij zich door mij niet gezien en niet gewaardeerd voelt. Dat klopt ook wel, dat zijn terechte gevoelens. Overigens dragen zijn acties er niet aan bij dat ik hem opeens wel ga waarderen. Hij heeft echter wel moeite met helemaal open en eerlijk zijn in het vertellen van behoeftes en redenen.
vreemdgaan is niet ok. Maar zoals jij in deze relatie zit ook niet. Als ik hem was, was ik het gesprek met je aangegaan en jou erg duidelijk gemaakt dat ik NIET de rest van mijn leven in een dergelijke relatie wil blijven zitten. Klinkt misschien hard, maar dan snap je dat jullie heel erg hard aan de slag moete of de handdoek in de ring moeten gooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je ook waarom er blijkbaar zo'n verschil zit in energie tussen jullie? Jij schrijft dat je doodop bent. Hij blijkbaar niet. Hebben jullie een verdeling die misschien meer op jouw schouders neerkomt dan op hem? Of heeft hij gewoonweg meer energie?
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
06-05-2024 17:15
vreemdgaan is niet ok. Maar zoals jij in deze relatie zit ook niet. Als ik hem was, was ik het gesprek met je aangegaan en jou erg duidelijk gemaakt dat ik NIET de rest van mijn leven in een dergelijke relatie wil blijven zitten. Klinkt misschien hard, maar dan snap je dat jullie heel erg hard aan de slag moete of de handdoek in de ring moeten gooien.
Eens. Natuurlijk is het niet oke wat hij doet. Maar niets zo ondermijnend voor de liefde dan samen leven met iemand die zich constant aan je ergert. Het lijkt me vreselijk als mijn man dat over mij zou zeggen.
Er gaat dus iets faliekant mis. Is de verdeling van taken en verantwoordelijkheden evenredig verdeeld? Want jij bent dus doodmoe, wat de relatie niet ten goede komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
06-05-2024 17:15
vreemdgaan is niet ok. Maar zoals jij in deze relatie zit ook niet. Als ik hem was, was ik het gesprek met je aangegaan en jou erg duidelijk gemaakt dat ik NIET de rest van mijn leven in een dergelijke relatie wil blijven zitten. Klinkt misschien hard, maar dan snap je dat jullie heel erg hard aan de slag moete of de handdoek in de ring moeten gooien.
Ook eens. Uit alles blijkt dat jullie in de tropenjaren zitten en dat is klote. Maar ook dat jullie niet per se helemaal klaar zijn met elkaar. Hij zoekt online contact als escapisme en genegenheid. Jij bent bot omdat je niet meer kan en oververmoeid bent. En hij snapt dat je te kapot bent voor meer dus verzwijgt hij zijn behoeftes nu omdat jij er niks meer bij kan hebben.
Niets hierin is ok, van alle kanten maar ik snap jullie beiden.

Als jullie het gesprek aan gaan zou ik vooral in de oplossingsmodus gaan, met begrip over en weer. Voor het gezin. En dan kijken wat er nodig is. Sta je dit stukje escapisme toe in de tropenjaren? Kan niks erbij maar is relatietherapie nu noodzakelijk? Probeer het wel voor jullie allen!
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat doet hij zodat jij kan opladen en meer kan slapen?

Neem hij net zo veel zorg voor kinderen en huishouden op zich?

Werken jullie evenveel of is er een fulltime aan het werk en de ander parttime voor een werkgever en doet meeste zorg en huishouden?

Want ken veel partners die leuk gek willen doen als zij thuis komen van hun werk buiten de deur maar vergeten dat hun partner er s'nachts uit is geweest en naast hun werk ook nog eens een hele baan onbetaald werk thuis erop hebben zitten.

En daarnaast, hij deed dit al eerder. En gok zomaar dat eigenlijk nooit helemaal is opgehouden, als iemand de spanning van zulke dingen buiten de relatie nodig heeft, zal dat nooit helemaal ophouden.

En iedereen kan eerst praten, ook hij he? Voor je zulke dingen gaat doen binnen een relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom word jij wakker van de jongste en hij niet? Of interpreteer ik je verkeerd.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven