iCloud - help?

15-02-2017 21:49 13 berichten
Mijn telefoon is te vol. Ik heb een abonnement op iCloud dus daar is veel ruimte. Ik was driftig foto's en filmpjes van m'n telefoon aan het deleten toen ik er vrij laat (ondanks dat het bij elke verwijdering gemeld wordt ) achterkwam, dat ze dan dus ook uit je iCloud verdwijnen.



Nu heb ik iCloud op m'n computer geïnstalleerd, en de foto's zijn nu aan het downloaden in de daarvoor door iCloud aangemaakte mappen.



Nu de hamvraag: als ik foto's van mijn telefoon wis, worden die dan ook uit die mappen gewist op mijn computer? Of alleen uit de 'digitale' iCloud?

Oftewel: moet ik die mappen kopiëren naar een andere locatie op mijn computer om ze veilig te stellen (omdat ik als ik de volgende keer op 'download' klik de foto's die dan niet meer in de cloud staan ook uit de mappen verdwijnen) , of blijven alle foto's die daarin komen voor altijd daar staan?



Ik vind het maar ingewikkeld....
Ik kopieer het altijd nog maar handmatig ergens anders heen, snap namelijk ook geen hol van dat iCloud.
Ah gelukkig niet de enige toch. Werd er zelfs een beetje agressief van dat alles van Apple zo simpel is maar dat dit ondoorgrondelijk lijkt.
In iTunes ook automatisch synchroniseren uit, want wat synchroniseert met wat??
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook geen snars van. En als je ze belt of met ze chat doen ze zó overdreven aardig dat ik er onwijs geïrriteerd door raak.
Alle reacties Link kopieren
Simpelste manier om dit op te lossen is om je computer, waar ze nog opstaan tot je met het internet verbind, aan te zetten met de WiFi uit en geen internetkabel aangesloten. Zo lang je computer geen contact heeft met het internet worden die mappen niet gesynchroniseerd.



Dan de mappen kopiëren naar een nieuwe map van je computer. Dan WiFi aan en alles opgelost
Wees meester en vormgever van jezelf
Alle reacties Link kopieren
Foto's die je wist in iCloud blijven nog 30 dagen staan in het album 'recently deleted', dus wat je per ongeluk gewist hebt, is niet echt weg.

Als je ruimte wilt winnen op je telefoon moet je foto's die je wilt bewaren niet wissen (ook niet op je computer!) maar moet je onder settings->iCloud -> photos de optie kiezen ruimte te besparen op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 15 februari 2017 @ 23:03:

Foto's die je wist in iCloud blijven nog 30 dagen staan in het album 'recently deleted', dus wat je per ongeluk gewist hebt, is niet echt weg.

Als je ruimte wilt winnen op je telefoon moet je foto's die je wilt bewaren niet wissen (ook niet op je computer!) maar moet je onder settings->iCloud -> photos de optie kiezen ruimte te besparen op je telefoon.Maar dat heb ik al en toch ruimte tekort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 15 februari 2017 @ 23:07:

[...]





Maar dat heb ik al en toch ruimte tekort.Dan is volgens mij de enige oplossing synchroniseren met iCloud op je telefoon uitzetten, met n kabeltje foto's op je computer zetten (en eventueel vanaf daar in de cloud als backup) en daarna wissen. Tenminste, dat is wat ik met mijn 16GB iPhone deed. Of andere apps wissen, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je je iphone aansluit en dan met fotolader (of de foto-importeerfunctie van windows) je fotos binnenhaalt, kan je zelf kiezen waar je ze opslaat. Vervolgens kan je ze van je iphone afgooien zonder dat ze ook van je computer worden verwijderd. De icloudsynch is alleen voor Fotos.
Icloud snap ik ook echt helemaal niets van. Ik hang mijn iPhone aan mijn iMac en annuleer het synchroniseren met iTunes gelijk, dan ga ik naar de map foto's en dan kies ik voor importeer nieuwe, dat werkt altijd wel.



Eerst ging het allemaal automatisch via WiFi maar nu ineens niet meer en heb geen idee hoe ik dat weer aankrijg.



Tip: verwijder in je iPhone ook je foto's in je map " recent verwijderd" anders blijft je iPhone zo vol.
quote:Sugarbaby schreef op 15 februari 2017 @ 23:15:

Als je je iphone aansluit en dan met fotolader (of de foto-importeerfunctie van windows) je fotos binnenhaalt, kan je zelf kiezen waar je ze opslaat. Vervolgens kan je ze van je iphone afgooien zonder dat ze ook van je computer worden verwijderd. De icloudsynch is alleen voor Fotos.



Dit doe ik ook, ik behandel mijn telefoon als het op foto's aankomt hetzelfde als mijn camera.



En dat hele icloud dat vertrouw ik toch niet. Voor je het weet heeft heel Hilversum je plasseksfilmpje gezien.

Die synchronisatie staat bij mij gewoon uit dus.
Ik sluit mijn iPhone aan op de pc en importeer alle foto's, dus alsof het een USB stick is en niet via iTunes.

Ik gebruik iCloud bijna helemaal niet meer voor foto's, wij hebben meerdere apparaten en die waren allemaal vol om die reden.



Als je trouwens meerdere apparaten hebt op hetzelfde appleID dan delen ze de opslagruimte die je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven