Iemand zin om mee te zoeken (laptop)?

10-05-2016 22:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Omdat ik nu al een tijdje met een kapotte laptop zit, is het hoog tijd voor een nieuwe. Maar omdat ik zoeken zo moeilijk vind, hoop ik dat er wat enthousiastelingen zijn die mee willen zoeken?

Ik had een laptop van 2 jaar oud van tegen de 800 euro. Ik krijg van mijn verzekering 350 terug en daar wil ik op bijleggen tot een bedrag van (liefst) 500 euro. Maximaal wil ik op 600 uitkomen. Dat is een stukje lager dan ik eerst had. Toch hoop ik dat ik voor dat bedrag mooi uitkom.



Belangrijk:

# stevigheid. Daar is mijn oude op kapot gegaan. Bovendien werkt het niet lekker als het een rammelbak is met een golvend toetsenbord.

# Redelijke snelheid. Ik had een i5 en geen ssd. Wat is wijsheid? Wel/geen ssd. Is een i3 met ssd net zo snel als een i5? Een Hd hoeft niet meer dan 5g te hebben. Minimaal 4 ram.

# Beeldscherm waar ik ook in lichte ruimtes mee kan werken. Dus sterk reflecteren vind ik niet fijn.



Onbelangrijk vind ik de hoeveelheid pixels of een grafische kaart. Ik speel nooit spellen. Ik surf veel (meerdere paginas tegelijk open), wil makkelijk en snel door fotos scrollen en kleine filmpjes van mijn telefoon kunnen bewerken met eenvoudige software. Ook moet ik voor mijn werk een website bijhouden en fotos kunnen uploaden. Volgens mij gebruik ik een laptop dus matig intensief. Maar hou niet van vastlopers, lang wachten of moeite hebben met taken.



Ik twijfel heel erg over de capaciteit die ik nodig heb en wat jullie mening is over (gecombineerde ssd) en i3 versus i5. En welke merken springen eruit op stevigheid en goede garantie?

Dankjewel voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
als je degelijkheid zoekt, kijk naar het merk Lenovo, (zelfde duurzaamheid als IBM van eerder
Alle reacties Link kopieren
garantie zal niet veel uitmaken tussen verschillende merken, maar de kwaliteit van de helpdesk waarschijnlijk wel
Alle reacties Link kopieren
en omdat je aan een bepaald bedrag denkt, kijk ook naar laptops waar een AMD processor in zit

scheeld nog een paar euro extra bij dezelfde snelheid
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 10 mei 2016 @ 22:37:

als je degelijkheid zoekt, kijk naar het merk Lenovo, (zelfde duurzaamheid als IBM van eerder

Laat dat dus net de laptop van bijna 800 euro die na twee jaar en 1 maand kapot gegaan is. Voor mij nooit meer lenovo. Wat een ....piep lui daar! Computer is al twee keer gerepareerd in 2 jaar tijd en dit is nu de derde keer dat het kapot is (moederbord stuk).



Dus ook nog iets anders dan Lenovo?
Lenovo heeft goede laptops, zo lang ze het doen. Als er iets mis is niet meer, de klantenservice en garantie is er superslecht.

Asus is goed (maar ook duurder) en heeft een goede klantenservice en garantie

Samsung heeft een goede klantenservice en reparaties vinden best snel plaats.
Alle reacties Link kopieren
Groenoog, als ik bij tweakers kijk, krijg ik geen enkele laptop met een amd processor te zien? Tis allemaal van Intel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 10 mei 2016 @ 22:55:

Lenovo heeft goede laptops, zo lang ze het doen. Als er iets mis is niet meer, de klantenservice is er superslechTJuist! Dat heb ik ervaren! Superslechte (nog nooit zo slecht meegemaakt) service. Onbereikbaar, reageren niet, laten je weken wachten, arrogant, willen onder garantie uitkomen, laten het echt aankomen op dreigen met advocaten. Echt tenenkrommend!
Ik vind Asus goede laptops hebben. Kies wel voor minimaal i5 (i3 is erg langzaam). Ook zou ik voor een Intel processor gaan, die zijn sneller en beter dan AMD.



Ssd is duurder dan hdd en voegt alleen wat toe als de ssd schijf groter is of even groot is als de hdd schijf. Een ssd schijf van bijvoorbeeld 25gb is zonde. Je betaald dan veel voor zo'n laptop, terwijl de ssd niet echt toegevoegde waarde heeft. Je zou eventueel later ook zelf een ssd kaart kunnen installeren als je deze echt zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Asus is inderdaad goed. En ik was lyrisch over mijn Sony Vaio, maar ik geloof dat die niet meer gemaakt worden



In ieder geval zou ik nooit voor een Acer gaan.
Ik zou ook nooit voor Acer gaan. Heb er verschillende laptops van gehad en de kwaliteit viel flink tegen.
Alle reacties Link kopieren
Qua ssd denk ik eerder aan minimaal 128 gb. Zodat het besturingssysteem daar op kan draaien. Voegt dat wel wat toe in combi met een i3?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een lenovo gekocht vorige maand

Was als beste uit de test gekomen door een computer tijdschrift en koste maar 300 Europa.

Ik heb hiervoor een Acer gehad nooit meer
Alle reacties Link kopieren
Dan hoop ik oprecht dat je er nooit problemen mee zult krijgen Vloerkleed. Dat wens ik je nl. niet toe.
quote:aquarium schreef op 10 mei 2016 @ 23:36:

Qua ssd denk ik eerder aan minimaal 128 gb. Zodat het besturingssysteem daar op kan draaien. Voegt dat wel wat toe in combi met een i3?Dat weet ik niet. Ik vind zelf i3 erg langzaam, dus je zou dan beter voor de combi i5 en ssd kunnen gaan (dit is wel duurder). Waarom wil je een ssd schijf als ik vragen mag? Ik weet dat dit sneller is, maar een hdd met i5/i7 is net zo snel naar mijn mening
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al verschillende reacties van mensen gehad die me op het hart drukten om een ssd te nemen omdat dit je laptop echt heel veel sneller zou maken. Alles schijnt meteen op te starten. Zelfs een i3 zou daarmee nog sneller worden dan een i5.

Dat is dan ook mijn vraag: klopt dat wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 10 mei 2016 @ 23:49:

Ik heb al verschillende reacties van mensen gehad die me op het hart drukten om een ssd te nemen omdat dit je laptop echt heel veel sneller zou maken. Alles schijnt meteen op te starten. Zelfs een i3 zou daarmee nog sneller worden dan een i5.

Dat is dan ook mijn vraag: klopt dat wel?Vaak wel, maar het hangt af van het soort programma's. Programma's die weinig processorkracht vragen worden vooral sneller door een SSD (want laden sneller). Maar als je veel spelletjes speelt, of veel dingen doet die wel een snelle processor nodig hebben (photoshop, spelletjes, ingewikkelde excel-sheets), dan helpt een ssd niet en een snellere processor wel. Afhankelijk van het soort gebruik van je computer moet je afweging maken tussen snellere processor, meer geheugen, en keus tussen ssd of klassieke harde schijf. Ideaal is alle 3 zo snel/veel mogelijk, maar met een kleiner budget kan soms keus voor de 1 beter zijn dan voor de ander. Meestal is de processor tegenwoordig het minst belangrijk, dat klopt wel, alle moderne processoren zijn gewoon snel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Heb Al veel laptops gehad! Lenovo, Toshiba, Dell, HP en het zustermerk Compaq, Samsung, Asus en Acer. Ben eigenlijk maar tevreden van 2 laptops. Mijn Acer en Samsung. Mijn Samsung was 4 jaar oud en door mijn eigen lompe schuld is het lcd kapotgegaan (iets op de laptop gelegd, toetsenbord,) dichtgedaan en dan kapot. Ondertussen mijn lcd zelf hersteld voor €60, helemaal niet moeilijk ook en scheelde een €100 dan in de winkel. Deze werk nu al 5 jaar is een Intel i3 processor zonder SSD & een halve TB opslag en maar 4GB RAM maar veel sneller dan mijn HP met 8GB RAM en een SSD ook halve terabyte. ls vervangtoestel tussen wanneer mijn Samsung kapot was en mijn Acer geweest. De Samsung koste me €550 met een 3de jaar verzekering erbij en mijn Acer maar €420. Ik zou dus voor een Acer of Samsung gaan met zeker 4GB RAM, 500GB ROM en vanaf Intel i3. SSD vind ik zelf niet echt nodig nu met Windows 10. Die start evensnel op (Acer & HP) & mijn HP had een SSD.
Alle reacties Link kopieren
@gebruiker, als ik jou zo lees, dan maken specificaties ook weinig uit? Want de ene laptop van jou heeft betere specs., terwijl je die slechter vindt presteren.

Haha, dan ben ik zelf ook verloren en weet ik het ook niet meer....
Alle reacties Link kopieren
En een MacBook Pro, lijkt je dat niks?
Live Laugh Love
Alle reacties Link kopieren
Gezien je budget zou ik dan voor een refurbished macbook gaan, die zijn relatief goedkoop en krijg je gewoon netjes garantie op. Hooguit wat lichte gebruikersschade (heb er zelf ook 1). Mijn ervaring met een MacBook is dat deze snel is en blijft, de batterij lang mee gaat en ik vind het besturingssysteem gewoon erg fijn. Ohja, en geen virussen!
Live Laugh Love
De laatste tijd zijn er ook meer virussen en malware voor macbook ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind garantie momenteel wel heel belangrijk na mijn debacle met Lenovo. Ik denk niet dat ik leven kan met een garantie van een paar maanden op een bedrag van 5 a 600 euro. En dat is met refurbished wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met Dell?
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat wist ik niet @ Sommar!

@aquarium ik kreeg een garantie van 12 maanden, op zich best lang. Maar op een nieuwe krijg je vaak wel meer inderdaad. Met Dell geen ervaring helaas.
Live Laugh Love

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven