Ik kan mijn apps niet updaten (iPhone 5)

17-10-2014 16:28 29 berichten
Normaal als ik op mijn iPhone (5 of 5S, dat weet ik niet precies) mijn apps update kies ik voor 'werk alle bij', maar dat is nu grijs en kan ik dus niet aanklikken. Als ik op de (blauwe) knop 'werk bij' druk bij de afzonderlijke apps, opent hij nu de app i.p.v. hem bij te werken. Hoe los ik dat op?

Misschien komt het doordat ik IOS8 nog niet heb bijgewerkt, maar daarvoor kom ik 4 GB tekort, en alle apps die ik vaak gebruik zijn precies degenen die de meeste ruimte innemen.

En het is inmiddels echt wel nodig om apps te updaten want ik heb allerlei irritante bugs. Zo kan ik (sinds vandaag) Candy Crush niet verbinden met Facebook, en gaat hij steeds naar Pet Rescue als ik op het FB-plaatje klik. Zo irritant!

Wie kan me helpen?
Dan verwijder je je apps, update je 'm naar iOS 8 en daarna download je de apps opnieuw. Zo heb ik 'm geüpdate, want ik heb ook niet standaard een paar GB vrij om te updaten (en iOS 8 zelf kost echt niet zoveel ruimte hoor, dat is alleen voor het updaten).
Oh echt, werkt dat dan? Ik ben benieuwd of ik daarna dan wel mijn apps kan updaten. Dat blijft een gok. Ik ga het vanavond maar eens proberen, toch altijd spannend. Ik vrees dat ik ook wel wat van mijn 3,8 GB foto's en filmpjes moet gaan deleten.
Updaten via de computer heeft ook minder ruimte nodig... (Heb ik van horen zeggen)

Bij mij had het niet kunnen updaten inderdaad te maken met het ontbreken van iOS 8.zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen iOS 8 nog ( geen zin/ tijd gehad om hem aan te sluiten op de pc)

Maar hij oudste gewoon alles nog.

Ik denk dat ie te vol zit.

Hoeveel mb is er nog beschikbaar om te downloaden. Waarschijnlijk te weinig om alle updates uit te voeren, maar wel een paar.
Alle reacties Link kopieren
even aan itunes hangen.. dan installeert hij wel de nieuwe ios namelijk.. dan je apps updaten..Ik heb een iPhone 5 en had het zelfde..
Alle reacties Link kopieren
O, briljant dit! Zit al dagen te kloten omdat ik apps wil updaten maar eerst IOS moet updaten. En dus niet genoeg ruimte heb. Soms is de oplossing simpeler dan je denkt, het Viva forum natuurlijk!
Hmmm ik heb eigenlijk geen zin om apps te verwijderen en heel mijn fotomap te legen. Hoe werkt het met updaten aan je pc? Hang je je telefoon er dan gewoon aan en wijst het zich vanzelf?

Ik heb 2,9 GB vrije ruimte, zou dat voldoende zijn?
Alle reacties Link kopieren
Je fotos moet je toch eerst op je icloud opslaan want met IOS8 heb je geen fotorol meer.



Ver snap ik niet wat er zo lastig is aan een paar apps verwijderen en weer terugzetten?



Ik verander constant mijn apps.... Naar behoefte.

Is een paar klikjes
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Fotorol is toch juist weer hersteld op de nieuwste IOS ?!
Jongens help Ik heb net iTunes geïnstalleerd maar ik snap er niets van. Ik krijg alleen maar allerlei muziek in beeld, maar ik zie nergens een ios-update. Moet ik dan eerst mijn telefoon aankoppelen en vindt hij hem dan?
Alle reacties Link kopieren
iOS update staat bij 'instellingen' op je telefoon. Gaat niet via de Appstore.

En iTunes heeft idd alleen muziek, de Appstore heeft apps.
Alle reacties Link kopieren
Instellingen -> algemeen -> softwareupdate
quote:Gigi- schreef op 17 oktober 2014 @ 22:20:

iOS update staat bij 'instellingen' op je telefoon. Gaat niet via de Appstore.

En iTunes heeft idd alleen muziek, de Appstore heeft apps.Nou, ik lees overal dat je beter IOS kunt updaten via iTunes omdat het dan maar 600 MB gebruikt. Er staat alleen nergens waar ik op moet klikken als ik eenmaal iTunes heb geïnstalleerd.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je eerst je telefoon aankoppelen denk ik en het via iTunes op je pc updaten.
Eerst aansluiten, dan herkent het je telefoon en gaat het updaten.
Alle reacties Link kopieren
Betje, na de tip hier heb ik gister m'n telefoon geüpdatet. Aan de computer hangen, dan wijst het vanzelf. Af en toe moet je iets op je telefoon doen voordat hij verder kan. maar het wijst zich vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook. Heb online een oplossing gevonden. Stel dat je één app wil updaten. Ga naar de AppStore en dan naar je aankopen. Vind die ene app. Klik op openen.

De app wordt dan eerst geüpdatet en dan geopend.



zo kun je handmatig al je apps updaten. Duurt wat langer maar is wel heel simpel (ik snap iTunes ook niet)
Alle reacties Link kopieren
Back up maken telefoon herstellen en dan gewoon alles weer terug zetten is het update probleem ook opgelost. Dan heb je wel ios 8. Anders gewoon de apps updaten via de pc.
Alle reacties Link kopieren
Via itunes op apps klikken en dan rechts niet helemaal boven in bij je kruisje etc. Maar wel boven jn het 'app' scherm kun je alle updates tegelijk updaten.
Ik ben er vanmorgen maar eens voor gaan zitten. De reservebackup maken duurde bijna een uur, dus ik voorzag al grote problemen. Het bijwerken van IOS8 was ook een tijdrovend gebeuren, maar alles lijkt nu te werken! Mijn apps zijn bijgewerkt en Candy Crush vindt Facebook weer. Daar was het allemaal om te doen natuurlijk. Maar wel irritant dat niets het meer doet als Apple besluit om het besturingssystem aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Apple is gewoon "slim". Hoe ouder je telefoon hoe trager hij werkt. Mensen updaten niet meer naar de volgende IOS dus dan gaan ze het in verbinding zetten met niet werkende apps. Dus je gaat je frustreren over een trage telefoon etc en gaat een nieuwe(re) Iphone halen en werkt alles weer wat sneller.

Over een bepaalde tijd kunnen we gewoon maar een jaar met een telefoon doen omdat anders niets meer werkt.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog geen update gedaan hebt zou ik nog even wachten; maandag 20 oktober komt de volgende grote update (iOS 8.1) uit.

In DIE update komt de camerarol terug.

En omdat "iedereen" die natuurlijk maandag meteen wil hebben is het aan te raden die dan pas woensdag ofzo te proberen.



Updaten via iTunes op je computer heeft naast het feit dat je minder vrije ruimte nodig hebt op je telefoon NOG een voordeel; je maakt meteen een Back-up van je telefoon op je computer.

Gaat er wat mis dan kun je die nog terugzetten.

Bij een update op de telefoon zelf heb je dat niet.



Dat het op je telefoon meer ruimte kost dan via de computer komt trouwens omdat je telefoon dan de update moet downloaden, uitpakken EN installeren. Om daarna je oude systeem pas te verwijderen.

Via de computer doe je de download en het uitpakken al niet op de telefoon. En bij de installatie kan het oude systeem er eerst vanaf, omdat de computer de besturing dan tijdelijk kan overnemen.



Dus kort gezegd; nu geen moeite doen en vanaf woensdag updaten via de computer met iTunes.
Net te laat lulletjerozenwater Helaas kwam ik er net ook achter dat mijn fotorol weg is, met alle foto's, en dat ik alleen nog heb wat in mapjes zat. En ik had mijn vakantiefoto's nog niet naar mijn pc gezet, dus die zijn nu weg
Alle reacties Link kopieren
Die foto's zijn NIET weg! Tenminste, bij mij was dat niet zo...



Ik had het op mijn iPad; diverse screenshots van routersettings kwijt.

Maar toen ik 'm daarna aan mijn iMac hing werden deze foto's TOCH naar iPhoto geïmporteerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven