iMovie; Hoe zien dat je op het punt zit waar je wil splitsen

11-04-2017 12:58 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn mac opnieuw geinstalleerd. Alles draait weer prima, maar ik loop tegen wat dingen aan in iMovie. Grootste probleem; hoe kan ik een splitsing maken in een project op een bepaald tijdstip? Ik weet hoe ik moet splitsen, het gaat er puur om dat ik op een bepaald moment wil splitsen, dus bijv op 1:25 in het filmpje.



Ik heb een project aangemaakt en ga dan met mijn muis eroverheen. De witte lijn schuift over het project en ik zie in het voorbeeldscherm waar ik in het filmpje ben. Naar mijn idee liep boven het project vroeger dan de tijd mee, maar nu zie ik alleen de begintijd van het filmpje (0.00 dus) en de eindtijd van het filmpje staan.



Is dit een instelling? Zo nee, is er een andere manier waarop ik direct naar een bepaald moment in een filmpje kan zonder eerst over het hele filmpje met mijn muis te moeten? Ik wil voor iemand uit een lang filmpje wat fragmenten knippen en het zou wel erg handig zijn als ik gewoon een lijstje kan afwerken zonder dat de ander erbij is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn film uitsmeer kan ik op ieder moment dat ik klik zien op welk tijdstip ik zit, op zo klein tijdsbestek als ik wil. Dan kan ik ook splitsen. Misschien heb je ergens per ongeluk iets uitgezet?
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de tijd mee liep als ik erover heen ging met mijn muis, maar ik heb vanmiddag ook geprobeerd om te klikken. Ik kreeg wel een witte lijn, maar geen tijd te zien. Dat bleef 0:00. Nadat ik je bericht heb gelezen, het toch nog maar eens geprobeerd...en nu doet ie het wel? Geen flauw idee waarom wel, maar het werkt in ieder geval weer. Dankje voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Fijn
Zonder oorzaak geen gevolg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven