Internet problemen

13-10-2016 23:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik heb al weken last van mijn internet en kom er niet uit. Als ik de profider bel dan moet je je postcode inspreken en dat pakt de het keuzemenu niet. Ik kan ze dus niet bellen.



Wij zitten in huis met vijf personen. Als ik op het internet wil dan maakt hij verbinding met de router maar zegt geen internet. Hij doet dat bijvoorbeeld bij mijn laptop. Tegelijkertijd heb ik dan wel weer internet op mijn telefoon. Andérsom gebeurt het ook. Verder heb ik bij alle wifi netwerken buiten mijn woning prima bereik. De profider zei eerder dat de internet verbinding prima is. Maar waarom heb ik dan nu telkens deze problemen. Mijn huisgenoten hebben ook het ene moment wel internet en het andere moment weer niet.



Hopelijk weet iemand een oplossing want het frustreert me.
Alle reacties Link kopieren
Mailtje sturen? Twitter bericht de wereld in sturen #slechtsteklantenservice2016



Router geprobeerd te resetten?

Have you tried turning it off and on again

Meest up to date drivers geïnstalleerd?

Kanaal van de router veranderen?
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
En 'ik heb last van mijn internet' klinkt alsof je wifi gelegen is naast je amygdala.
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Je moet die computer aan de telefoon even over de zeik krijgen, dan krijg je een medewerker. Bij mij hielp na 3 keer een nr. van 16 cijfers opgenoemd te hebben de zin "godver! Stomme doos! Ik wil gewoon een medewerker spreken ipv een stomme computer!" erg goed
Alle reacties Link kopieren
WiFi problemen staan meestal los van het internet.



Dus dat kan. Zeker als 1 wel verbonden blijft en de ander niet. Dan is er wat aan de hand met het wifibereik meestal. Mochten alle aparaten geen WiFi meer hebben en ook met kabel naar het modem toe geen internet zijn, ja dan ligt het aan de verbinding.



Hier een paar tips



Reset het modem eens naar zijn fabrieksinstellingen, zit vaak een gaatje achter in je router voor. 10/15 seconden indrukken en dan start het opnieuw op.



Kan zijn dat je helemaal opnieuw met je modem moet verbinden omdat de zelf aangepaste netwerksleutel verwijdert is.



Mocht dat zo zijn, die staat meestal onder op het modem.



Iedereen kan dan het beste even het hele netwerk verwijderen uit hun geheugen van de laptop/telefoon en even helemaal opnieuw verbinden.



Wat ook vaak helpt is het kanaal van het modem aanpassen.



Dit doe je door in te loggen op het modem en naar WiFi/wireless/draadloos instellingen te gaan en kanaal/Channel aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
je hebt wel de beveiligingscode ingevuld?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoi bedankt voor alle tips! Inmiddels ben ik er achter wat het probleem. Er stonden te veel routers op 1 modem en ook is het bereik van de modem onvoldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven