I-pad, typen of praten?

05-05-2016 03:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gebruikt die functie weleens?



Omdat mijn dictafoon het loodje heeft gelegd, dacht ik bij een komende vergadering mijn i-Pad voor die functie te gaan gebruiken, ik neem geen hele vergaderingen op maar zo nu en dan iets dat werd gezegd dat later bevestigd kan worden of een paar trefwoorden. Degene die notuleert vergeet soms iets, ik kan geen vervanger vinden.,



Heeft Iemand hier ervaring mee? Of misschien suggesties? Best mogelijk dat ik ergens niet aan heb gedacht of dat ik iets over het hoofd zie.



Wat ik voormamelijk graag zou weten is of het wel handig is, ik kan mijn telefoon gebruiken maar dat vind ik minder handig vanwege het formaat (vrij klein) waardoor ik altijd klooi met de functietoetsen.

Bij mijn dictafoontje spoelde ik een eindje terug om bijv. iets aan te vullen, met ipad kan dat niet, je hebt er toetsen bij nodig als je iets wilt corrigeren of aanvullen. Ik denk niet dat ik twee woorden ergens in net midden van een zin kan kletsen, dat moet ik dan even typen.



Mocht iemand nog een trucje kennen?????
verba volant, scripta manent.
Mijn man gebruikt die functie vaak. Je moet wel heel erg goed articuleren en niet veel achtergrond geluid hebben als je wilt dat alles echt goed wordt opgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem vaak interviews op die ik hou en schrijf met m'n iPad.

Gebruik daarvoor de app Recorder Plus HD

Aanrader! Werkt erg fijn en je kunt het bestand ook baar jezelf mailen in MP3 formaat enzo.

En je opname een titel geven en er zelfs een plaatje aan toevoegen



Recorder Plus HD: voice record, audio memo, sound editor' van Turbokey Studio

Deze
Alle reacties Link kopieren
wijzigen, niet quoten...
Ik gebruik daar een app voor waarmee ik geluid opneem en notuleer. Tekst Rn geluid worden exact aan elkasr gekoppeld, erg handig
quote:Rocinante schreef op 05 mei 2016 @ 08:59:

Ik gebruik daar een app voor waarmee ik geluid opneem en notuleer. Tekst Rn geluid worden exact aan elkasr gekoppeld, erg handig

Bedoel je dat hij het geluid dat je opneemt automatisch omzet naar tekst?

Zo ja, wat is dat voor app?

(Ik gebruik iets dergelijks maar dan kan je maar een minuut per keer opnemen, ben op zoek naar langer)
quote:Taralina schreef op 05 mei 2016 @ 09:40:

[...]



Bedoel je dat hij het geluid dat je opneemt automatisch omzet naar tekst?

Zo ja, wat is dat voor app?

(Ik gebruik iets dergelijks maar dan kan je maar een minuut per keer opnemen, ben op zoek naar langer)Nee, de tekst die je zelf tiept wordt aan het geluid verbonden. Je moet het een keer meemaken denk ik
Oh ja, het ding heet AudioNote
quote:Rocinante schreef op 05 mei 2016 @ 09:46:

Oh ja, het ding heet AudioNote

Ga ik ook even naar kijken, lijkt me ook handig, dankjewel!



En mocht er iemand zijn die een goede app weet waarmee je lange stukken tekst kunt spreken (bijv. een kwartier) die dan automatisch worden omgezet in geschreven tekst, dan hou ik me aanbevolen!

(En sorry TO voor off topic)
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet alleen goed articuleren zie ik maar je moet tussendoor ook niet even hoesten, er komen in dat geval wel grappige woorden uit. Het gaat voornamelijk om een enkele zin als "Jan 2 juni a.s. afspraak met Piet parkeerdienst". Ik kan net zo goed aantekeningen maken maar ik schrijf niet bepaald duidelijk, vandaar mijn voorkeur voor dicteren. Soms kan ik mijn eigen hiëroglyfen niet meer lezen.

Een geavanceerd programma heb ik voor die paar dingetjes niet nodig.



Degene die notuleert is niet zo bedreven in het uitwerken van de notulen, misschien vanwege haar nog jonge kinderen, drie, waar ze haar handen vol aan heeft, maar ze was de enige die het aanbood, niemand vindt notuleren leuk, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die het tegendeel beweert.



Aan de hand van die korte zinnetjes kan ik, waar nodig, één en ander aanvullen. Of je terugluistert of -leest maakt me verder niet uit.

Ik ga het eerst maar eens proberen bij de volgende gelegenheid en dan maar hopen dat er niet teveel achtergrondgeljiden zijn, het ding is ontzettend gevoelig, gisteren hoorde ik zelfs op de achtergrond mijn hond snurken., niet echt horen maar ik zag het lijntje onderaan bewegen, er kwamen geen woorden uit, alleen een paar letters toen ik hem dichterbij hield. Geen idee wat ze daarmee wilde zeggen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 05 mei 2016 @ 10:08:

[...]



Ga ik ook even naar kijken, lijkt me ook handig, dankjewel!



En mocht er iemand zijn die een goede app weet waarmee je lange stukken tekst kunt spreken (bijv. een kwartier) die dan automatisch worden omgezet in geschreven tekst, dan hou ik me aanbevolen!

(En sorry TO voor off topic)Volgens mij kan dat zonder een speciale app ook, ik heb gisteren gewoon een blanco notitie op het scherm gezet, zo nu en dan een zinnetje ingesproken, stukje uit een boek hardop gelezen en dat ging goed.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 05 mei 2016 @ 11:07:

[...]





Volgens mij kan dat zonder een speciale app ook, ik heb gisteren gewoon een blanco notitie op het scherm gezet, zo nu en dan een zinnetje ingesproken, stukje uit een boek hardop gelezen en dat ging goed.Ik zal dat ook weer eens proberen. Een tijd geleden kon dat alleen in beperkte tijd (1 min ofzo), maar wellicht is dat aangepast. Thanks iig!
Alle reacties Link kopieren
Tussen het opruimen van de keuken en het opzoeken van een pak koffie door heb ik een soort proeflapje gemaakt. Het gaat niet altijd héél goed, bijvoorbeeld:



"Tennistoernooi hele grote valt het wel mee naar de schuur wordt zeven"

Terwijl mijn vraag was: "zijn die stoelen heel erg vuil of valt het wel mee?" (Man haalde op het balkon een doek over de stoelen), er waren wel vrij harde achtergrondgeluiden. Het woord "tennistoernooi" heb ik niet eens gedacht, laat staan gezegd.



Ik ga nog een keer proberen iets te dicteren.



De zin:

"Even zien of het beter gaat zonder achtergrondgeluiden",

die ging bijna vlekkeloos, alleen gaf hij "achtergrondgeluid" enkelvoud, eerst het geluid van de TV uitgezet en even de balkondeur dicht gedaan.



Nu even hoesten.



Daar komt nu niets uit, alleen het golvende lijntje, gisteren kwam er wel iets dat overigens nergens op leek maar toen had ik een echte hoestbui, nu een "alsof". Misschien dacht ik gisteren dan ook volkomen onterecht dat het bewegende lijntje en een g en nog een stuk of drie letters iets te maken hadden met het gesnurk van mijn hond. Geen idee wat het dan wel was.



Kreeg na weer een probeersel het woord "Rob" i.p.v. een soort "woef", ik moest zelf blaffen omdat mijn hond het vertikte. Geen succes.



En nog eentje:

"Est-ce que vous avez besoin d'une tache de café.?"

Keurig, alleen tache i.p.v. tasse maar als je weer teurggaat naar het qwerty toetsenbord verstaat hij je niet meer, het resultaat was "Hoe zorgen we zijn nu toch stukken V"



Ik vind het leuk om even te experimenteren met die praatfunctie, nooit eerder aan gedacht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 05 mei 2016 @ 11:27:

[...]



Ik zal dat ook weer eens proberen. Een tijd geleden kon dat alleen in beperkte tijd (1 min ofzo), maar wellicht is dat aangepast. Thanks iig!Ik zal het ook eens langer proberen. Ik moet vandaag toch een paar mailtjes maken, die spreek ik dan achter elkaar in.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven