iPhone 5S geheugen steeds vol

26-06-2015 14:22 34 berichten
Ik krijg op mijn iPhone (1,5 jaar oud) steeds de mededeling dat het geheugen vol is en dan loopt hij vast. Inmiddels heb ik al de meeste apps verwijderd en er zit nog maar 1.6 GB aan foto's op, maar toch heb ik nog maar beperkte ruimte. Gisteren gaf hij aan dat er 1,5 GB beschikbaar was. Ik heb geen foto's gemaakt (of ontvangen) en niets gedownload, en toch stond hij net weer op 0 GB beschikbaar. Na het verwijderen van weer een app (124 MB) en twintig foto's, zegt hij nu dat er 3 GB beschikbaar is. Voor zolang het duurt...

Herkent iemand dit en is er een oplossing?
Ik heb dat ook met mijn telefoon gehad (geen iPhone) en dat was opgelost toen ik een update downloadde. Misschien moet je je iPhone updaten?
Ik ben nu de update aan het draaien, dus ik hoop dat dat werkt. En dat ik dan weer wat apps kan terugzetten, want sommige gebruikte ik niet heel vaak maar waren wel heel handig als ik ze nodig had
De update zit erop en hij geeft nu aan dat er 4 GB beschikbaar is. Dat heb ik al een tijd niet gezien. Hopelijk blijft het goed gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat soort problemen op de ipad gehad. Even een reservekopie maken, herstellen in fabrieksstand (oid), kopie terug zetten en hallo opslagruimte!
Alle reacties Link kopieren
Wat is een interne geheugen van het toestel? Neem een SD kaart voor je foto's etc.etc. dan blijft je interne geheugen vrij, daardoor blijft het toestel snel.
Een iPhone heeft geen SD-slot. Tenzij je bedoelt dat TO haar foto's via de computer moet overzetten werkt dat niet. Dan zou ik ze nog eerder via icloud, google drive, picasa of een andere online opslag opslaan.
Is er niet een of ander verloopstukje waarmee je foto's bijv. op een USB kunt zetten? Ik maak mijn foto's altijd met mijn telefoon, en wil niet riskeren dat ik op vakantie steeds met een vol geheugen zit.
Alle reacties Link kopieren
nee dat verloop stukje is er niet.

Ik sluit mijn telefoon aan op mijn computer en ipv itunes te gebruiken laat ik de mappen weergeven.

Hieruit kopieer ik dan al mijn foto`s en die zet ik in een map.



Zo hou ik mijn foto`s een beetje bij en mijn telefoon leeg
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyx- schreef op 26 juni 2015 @ 15:03:

Een iPhone heeft geen SD-slot. Tenzij je bedoelt dat TO haar foto's via de computer moet overzetten werkt dat niet. Dan zou ik ze nog eerder via icloud, google drive, picasa of een andere online opslag opslaan.Volgens mij heb je een I-Flashdrive 2 voor de Iphone om een SD kaart te gebruiken.
Die kende ik nog niet, maar ziet er idd goed uit. Ik zei het alleen zodat het duidelijk was dat een sd kaart rechtstreeks in de iPhone pluggen niet kon.
Heb je al bij instellingen gekeken waar al dat geheugen aan op gaat? Hoeveel geheugen heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een extra geheugen in de iCloud 'gekocht'. Op die manier blijven mijn iPad en iPhone (5S) goed functioneren. Ook heb ik een App gedownload die weergeeft hoeveel MB en batterij bepaalde functies en Apps gebruiken.

Telefoon een keer helemaal uitzetten of resetten (Google) doet soms ook wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je nu aangeeft dat er na de update meer geheugen vrij is heb ik het vermoeden dat op de achtergrond de update al aan het downloaden was.

Het is daaromaan te raden om automatische updates uit te zetten en eventuele updates van iOS via de computer te doen, dat scheelt ook een hoop installatie-ruimte.

Kun je meteen je foto's naar je computer overzetten...
Helaas! Hij staat nu weer op 1.6 GB. Ik ga de fabrieksinstellingentruc maar eens toepassen als ik het durf.

In mijn overzicht bij gebruik staat overigens bij lange na niet zoveel om al dat capaciteitsgebruik te verklaren. Er zijn schijnbaar verborgen applicaties die ruimte innemen.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 juni 2015 @ 18:49:

Helaas! Hij staat nu weer op 1.6 GB. Ik ga de fabrieksinstellingentruc maar eens toepassen als ik het durf.

In mijn overzicht bij gebruik staat overigens bij lange na niet zoveel om al dat capaciteitsgebruik te verklaren. Er zijn schijnbaar verborgen applicaties die ruimte innemen.

Dat kan niet.



Hoeveel geheugen heb je, en wat lees je bij de instellingen over het gebruik? Kan je een screenshot plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
De apps van nu.nl, telegraaf en spotta zetten heel stiekem je telefoon vol met bekeken folders en nieuws berichten.

Dat bleek tenminste bij mijn 4s zo te zijn.
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 juni 2015 @ 22:06:

De apps van nu.nl, telegraaf en spotta zetten heel stiekem je telefoon vol met bekeken folders en nieuws berichten.

Dat bleek tenminste bij mijn 4s zo te zijn.Vrij veel apps slaan data op, niks stiekems aan.
quote:MinkeDeWit schreef op 26 juni 2015 @ 15:07:

Is er niet een of ander verloopstukje waarmee je foto's bijv. op een USB kunt zetten? Ik maak mijn foto's altijd met mijn telefoon, en wil niet riskeren dat ik op vakantie steeds met een vol geheugen zit.Dan mail je ze naar je hotmail ofzo, een mailadres wat je overal vandaan kunt benaderen, en dan verwijder je daarna ze van je telefoon.
Bij mij was het heel veel overige data, echt vijf GB ofzo. Even op googlen want op internet zijn er veel mensen te vinden die daar last van hebben. Bij mij was het trouwens opgelost toen ik mijn iPhone opnieuw installeerde, daarna nooit meer last van gehad.
quote:JollyJ schreef op 27 juni 2015 @ 19:46:

[...]



Dat kan niet.



Hoeveel geheugen heb je, en wat lees je bij de instellingen over het gebruik? Kan je een screenshot plaatsen?

Ik krijg geen foto op tinypic. Vandaag staat hij op 8.4 in gebruik, en 3.6 beschikbaar. iCloud op totale opslag 5.0 GB en beschikbaar 3.1 GB.

Bij beheer opslag:

Minecraft 485 MB

Foto's en camera 279 MB

Whatsapp 244 MB

Facebook 180 MB

Google 179 MB

spelletje 115 MB

AH 74.3 MB

Youtube 55.9 MB

spelletje 47.9 MB

Reisplanner 46.5 MB

NOS 36.5 MB

iBooks 31.5 MB

spelletje 30.7 MB

En vervolgens nog 11 kleine applicaties met max 14 MB per stuk.



Snap jij het?! Volgens mij heb ik hem helemaal leeg getrokken. Dus toch verborgen gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk te weten waar het "probleem" vandaan komt. Naast je gewone fotorol heb je ook nog een foto stream op je Iphone staan, staat deze soms vol? Mijn Iphone slaat alle foto's die ik zelf neem plus via whatsapp krijg op in die stream dus heb ik feitelijk al mijn eigen foto's dubbel.
quote:onnohoestsiroop schreef op 28 juni 2015 @ 16:40:

Ik denk te weten waar het "probleem" vandaan komt. Naast je gewone fotorol heb je ook nog een foto stream op je Iphone staan, staat deze soms vol? Mijn Iphone slaat alle foto's die ik zelf neem plus via whatsapp krijg op in die stream dus heb ik feitelijk al mijn eigen foto's dubbel.Die fotostream was eerst weg, maar bij de laatste update weer terug. Er staan 141 foto's in, dus ook niet dermate veel dat ze zoveel ruimte innemen. Ik had ook ineens een nieuw appje van Apple Watch (die kun je dus niet weg halen).
quote:Krullevaer schreef op 27 juni 2015 @ 23:17:

Bij mij was het heel veel overige data, echt vijf GB ofzo. Even op googlen want op internet zijn er veel mensen te vinden die daar last van hebben. Bij mij was het trouwens opgelost toen ik mijn iPhone opnieuw installeerde, daarna nooit meer last van gehad.Waar vind ik die 'overige data'?
Alle reacties Link kopieren
Als ik de genoemde MB's optel kom ik op een kleine 1,8GB.

Wat me opvalt is dat je de Muziek- en Mail-apps niet noemt. Zitten die in die 11 van ieder minder dan 14MB?



Uit de optelsom maak ik op dat je een iPhone hebt met 16GB opslag. Het systeem zelf neemt gemiddeld ongeveer 3GB in beslag, dus er "ontbreekt" ergens ongeveer 3GB.



Een factory-reset zou kunnen helpen, maar dan moet je wel eerst een Back-up maken, anders kun je je gegevens kwijtraken.

Komende dinsdag rond 17h komt iOS 8.4 trouwens uit. Het kan de moeite zijn die "schoon" te installeren en dan je Back-up terug te zetten...

Wel via de computer met iTunes doen; met 1,6GB vrije ruimte zou ik afraden een OtA (Over the Air) update te doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven