iPhone 6

19-07-2015 14:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toe aan een nieuw smartphone en mijn keuze ligt nu bij de iPhone 6. Ik heb momenteel een sim only abonnement met 3G internet en dit abonnement wil ik graag behouden in verband met de lage kosten. Ik ben nogal een digibeet en vraag me dan ook af of ik met mijn 3G op een iPhone 6 gewoon kan internetten, aangezien de iPhone 6 ook 4G internet heeft. Heeft iemand hier enige kennis van? Tevens ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met een Apple smartphone, aangezien ik nu in het bezit ben van een Samsung smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iphone 6 en je kan ermee op 3G.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 19 juli 2015 @ 15:01:

Ik heb een iphone 6 en je kan ermee op 3G.Top, bedankt! Hoe bevalt de iPhone en welke heb je precies aangeschaft?
3G is gewoon langzamer internet dan 4g, ik vind het ergens wel zonde dat je zo'n snelle telefoon hebt waar je veel geld voor betaalt, en dan haal je het er niet uit omdat je verbinding het beperkt. Dan kun je net zo goed een iPhone 4s nemen, de telefoons daarna zijn allemaal snel genoeg voor 4g.

Maar als je het grootste deel van de tijd op wifi zit maakt het weer niet zo veel uit, al kun je je dan wel gaan irriteren aan het grote snelheidsverschil op je telefoon tussen wifi en 3G. Kun je geen 4g internet er bij nemen op je sim only? Zo veel zal dat toch niet schelen toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olivers schreef op 19 juli 2015 @ 15:05:

[...]





Top, bedankt! Hoe bevalt de iPhone en welke heb je precies aangeschaft?Ik heb de goedkoopste variant en ben er best tevreden over. Maakt goeie foto's, is snel. Alleen kan ik er niet de gespreksgeschiedenis van Line mee opslaan. Daarom heb ik eigenlijk een beetje spijt van mijn aankoop en zou ik later toch terug een Android toestel willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:endomiel schreef op 19 juli 2015 @ 15:09:

3G is gewoon langzamer internet dan 4g, ik vind het ergens wel zonde dat je zo'n snelle telefoon hebt waar je veel geld voor betaalt, en dan haal je het er niet uit omdat je verbinding het beperkt. Dan kun je net zo goed een iPhone 4s nemen, de telefoons daarna zijn allemaal snel genoeg voor 4g.

Maar als je het grootste deel van de tijd op wifi zit maakt het weer niet zo veel uit, al kun je je dan wel gaan irriteren aan het grote snelheidsverschil op je telefoon tussen wifi en 3G. Kun je geen 4g internet er bij nemen op je sim only? Zo veel zal dat toch niet schelen toch.



Ik heb geen 4g, stoor me helemaal niet aan de snelheid van 3G. Ook niet in vergelijking met WiFi.

En het verschil met mijn iPhone 4s is enorm! Iphone 6 is echt veel en veel sneller.



Verder bevalt iPhone 6 prima, maar ik vind hem ERG groot. Net te groot om met één hand te bedienen. Vind ik persoonlijk heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:endomiel schreef op 19 juli 2015 @ 15:09:

3G is gewoon langzamer internet dan 4g, ik vind het ergens wel zonde dat je zo'n snelle telefoon hebt waar je veel geld voor betaalt, en dan haal je het er niet uit omdat je verbinding het beperkt. Dan kun je net zo goed een iPhone 4s nemen, de telefoons daarna zijn allemaal snel genoeg voor 4g.

Maar als je het grootste deel van de tijd op wifi zit maakt het weer niet zo veel uit, al kun je je dan wel gaan irriteren aan het grote snelheidsverschil op je telefoon tussen wifi en 3G. Kun je geen 4g internet er bij nemen op je sim only? Zo veel zal dat toch niet schelen toch.Ik heb nu ook 3G en ik vind de snelheid snel genoeg. Tevens zit ik inderdaad veel op WiFi. Ik vind het zonde om mijn sim only aan te passen. Ik heb het aangeschaft in een actie periode waardoor ik nu maar 8!euro betaal voor 1GB internet en onbeperkt bellen/sms en het werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 19 juli 2015 @ 15:13:

[...]





Ik heb geen 4g, stoor me helemaal niet aan de snelheid van 3G. Ook niet in vergelijking met WiFi.

En het verschil met mijn iPhone 4s is enorm! Iphone 6 is echt veel en veel sneller.



Verder bevalt iPhone 6 prima, maar ik vind hem ERG groot. Net te groot om met één hand te bedienen. Vind ik persoonlijk heel jammer.Thanks voor je reactie! Jij ervaart dus geen problemen met 3G op je iPhone 6? Ik heb nu al een grote Samsung smartphone, dus dat zal voor mij snel gewend zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Nope, geen enkel probleem. Alles werkt prima.
Ik heb sinds een paar maanden een iPhone 6. De vorige iPhones die ik had (3S, 4S, en 5C) waren erg robuust en konden tegen een stootje. Ik liet ze soms wel eens vallen, de 5C zelfs een keer in het water, maar ze bleven het altijd doen. De iPhone 6 heeft het glazen scherm tot aan de rand en is daarmee duidelijk kwetsbaarder; ik heb 'm drie keer laten vallen en daarom nu al twee keer het glas moeten laten vervangen (kost +/-150¤). Ik moet er dus wel wat voorzichter mee zijn dus dan die drie voorgangers.
Alle reacties Link kopieren
quote:whatwhat schreef op 19 juli 2015 @ 15:20:

Ik heb sinds een paar maanden een iPhone 6. De vorige iPhones die ik had (3S, 4S, en 5C) waren erg robuust en konden tegen een stootje. Ik liet ze soms wel eens vallen, de 5C zelfs een keer in het water, maar ze bleven het altijd doen. De iPhone 6 heeft het glazen scherm tot aan de rand en is daarmee duidelijk kwetsbaarder; ik heb 'm drie keer laten vallen en daarom nu al twee keer het glas moeten laten vervangen (kost +/-150¤). Ik moet er dus wel wat voorzichter mee zijn dus dan die drie voorgangers.Jeetje, heb je wel een hoesje? Of je hebt gewoon enorme pech! Vriend (iphone 6) en ik (iphone 6plus) laten onze telefoons wel gemiddeld 3 keer per dag vallen , maar gelukkig nog niet kapot gegaan hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ga je de iPhone los kopen? De simpelste kost 700 euro. Is er niet een abonnement waar je m goedkoper kan krijgen?
Ik heb ook altijd Samsung gehad maar ben overgestapt op een IPhone 6, laat ik voorop stellen dat het een prima telefoon is maar toch wil ik de volgende keer weer teruggaan naar Samsung. Samsung is veel uitgebreider dus kun je het meer naar je "zin" maken, IPhone kun je een aantal dingen instellen maar dat is het ook, maar dit is natuurlijk ook persoonlijk wat jij belangrijk vindt. Ik zou ook zeker naar de Samsung 6/ 6Edge kijken en vergelijken als ik jou was, succes met je keuze.
Ik heb voor mijn werk een Samsung en zelf een Iphone (4S), en ik vind Samsung echt niks in gebruiksvriendelijkheid. Voor mij absoluut de Iphone. Ik wacht tot september de 6s uitkomt dan neem ik die. Ik heb 3 jaar gedaan met de 4S.
Alle reacties Link kopieren
4g heeft totaal geen invloed op de (danwel goede of slechte) werking van je telefoon.. Het enige wat het bijdraagt is een snellere internetverbinding want dan vooral weer handig is bij streaming.



Als je niet zo handig bent met die dingen dan is een iPhone sowieso gebruiksvriendelijker dan een Android telefoon. Ik zou mij alleen wel afvragen of een iPhone 6 het geld wel waard is als je er waarschijnlijk toch niet alles uit gaat halen..
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 19 juli 2015 @ 16:06:

Ga je de iPhone los kopen? De simpelste kost 700 euro. Is er niet een abonnement waar je m goedkoper kan krijgen?



Als TO een abonnement heeft van ¤8 per maand gaat het never nooit goedkoper worden als ze een iPhone 6 met abonnement neemt. Ten opzichte van los kopen dan.



Bij een abonnement betaal je je toestel gewoon dubbel en dwars. Je krijgt het ding heus niet gratis van een provider.
@saryma Haha, ja misschien ben ik wat onhandiger. Of gewoon eerder meer geluk gehad. Of nu meer pech. In de repair shop zeiden ze dat de iPhone 6 wat kwetsbaarder is dan voorgangers omdat het glas wat hoger ligt dan de rand. Mijn vorige iPhones vielen van 1 meter hoog op stenen vloer en dat gaf alleen een deukje in de behuizing. De IPhone 6 viel van 30 cm op laminaat en 'krak'. Wel is de 6 groter dan voorgangers dus lastiger om in 1 hand te houden. En tenslotte, een hoesje ... brr, nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt heel blij met m'n 6 en zou hem zeker aanraden! Hij is sowieso snel, zeker als ik hem vergelijk met m'n 4s. Ik heb niet altijd 4G internet, maar met 3G doet hij het ook prima.



Ik vond hem eerst wat aan de grote kant, maar ben nu helemaal aan het formaat gewend. Ik kan hem wel met één hand vasthouden.



Hij is niet echt geschikt om te laten stuiteren geloof ik, maar dat geldt voor alle iPhones. Ik ben er heel voorzichtig mee, m'n 4s zag er dan ook nog uit als nieuw. Voorzichtig zijn met die telefoon is wel belangrijk .
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen die ik ken waren altijd blij met 3G. Totdat ze 4G hadden ervaren....
Alle reacties Link kopieren
Wel een waarschuwing: als je eenmaal de iPhone kent, wil je nooit mer iets anders . Ik had iPhone, nu door omstandigheden samsung. Wat een drama! Traag, slechte camera, weinig geheugen, als ik een app wil openen kan ik een kop koffie pakken. Is al 3 keer terug geweest naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt maar even.



1 ding is wel fijn: 4g. Als je een goedkoop 4g abo kunt vinden, zou ik het doen. Maakt het net af!
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 19 juli 2015 @ 16:06:

Ga je de iPhone los kopen? De simpelste kost 700 euro. Is er niet een abonnement waar je m goedkoper kan krijgen?iPhone 6 is vanaf morgen in de aanbieding voor ¤619, dit is voor mij voordelig vergeleken met mijn sim only abonnement. Ik zou uiteindelijk met het goedkoopste abonnement nog stukken duurder uit zijn dan wanneer ik het toestel los koop....
Alle reacties Link kopieren
quote:Lin_ schreef op 19 juli 2015 @ 17:10:

4g heeft totaal geen invloed op de (danwel goede of slechte) werking van je telefoon.. Het enige wat het bijdraagt is een snellere internetverbinding want dan vooral weer handig is bij streaming.



Als je niet zo handig bent met die dingen dan is een iPhone sowieso gebruiksvriendelijker dan een Android telefoon. Ik zou mij alleen wel afvragen of een iPhone 6 het geld wel waard is als je er waarschijnlijk toch niet alles uit gaat halen..Waarom zou ik er met 3G niet alles uit kunnen halen? Het enige wat ik niet zal gaan gebruiken is het 4G netwerk.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het een beetje als volgt vergelijken; leg maar eens een fiat motor in een Ferrari. Het werkt, maar niet optimaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 weken geleden een iPhone 6 gekocht. Top ding!



Het is op dit moment echt goedkoper om de telefoon los te kopen, en niet i.c.m. een abonnement. Reken het maar uit voor een 1 en een 2 jaarabonnement.



Helaas is de iPhone6 niet in 32 GB te koop, het is of 16 of 64 GB. Op advies van de winkel een 16 GB gekocht. Wanneer je niet alles op je telefoon bewaart, foto's en videos'er regelmatig afhaalt, is dit echt voldoende..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 19 juli 2015 @ 16:06:

Ga je de iPhone los kopen? De simpelste kost 700 euro. Is er niet een abonnement waar je m goedkoper kan krijgen?als je gaat rekenen betaal je hem, door het abonnent, 2 1/2 keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven