Is een tweede hands Imac net zo goed als een nieuwe

15-04-2016 16:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een student en gisteren heeft mijn Imac het begeven.

omdat ik niet veel geld heb wil ik een tweede hands kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Heb je perse zo'n duur ding nodig?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Nee tuurlijk niet... 2e hands producten zijn altijd minder 'goed' dan als je ze net nieuw haalt. heet gebruikssporen enzo. zeker bij een computer is dat zo
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Bijna alles wat in mijn huis staat is tweedehands. Zo ook mijn computer (Macbook pro 13" uit 2011) en mijn telefoon (apple 5c die een jaar was gebruikt). Beide werken uitstekend en hebben nauwelijks gebruikerssporen. Maar goed, het is natuurlijk altijd een risico dat je neemt als je iets tweedehands aanschaft.
test
nee
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf. Een tweedehands is waarschijnlijk zo goed, of zelfs beter dan de iMac die je had. Maar niet zo goed als een gloednieuwe met de nieuwste technologie en een snellere processor, beter beeldscherm etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het merk dat jij noemt is wel erg waardevast hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens als direct antwoord op je vraag: waarom denk je dat de vorige eigenaar 'm wegdoet?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 15 april 2016 @ 16:57:

Heb je perse zo'n duur ding nodig?



In kwaliteit maakt het e-norm uit, zeker als je met bepaalde programma's werkt is het behoorlijk fijn als die niet steeds vastlopen. Mijn iMac is nog net zo snel als toen ik hem zeven jaar geleden kocht. In die zin is de aanschaf van een tweedehands iMac denk ik duurzamer dan een nieuwe computer met Windows die na drie jaar zo traag als dikke stront is.