Is een tweede hands Imac net zo goed als een nieuwe

15-04-2016 16:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een student en gisteren heeft mijn Imac het begeven.

omdat ik niet veel geld heb wil ik een tweede hands kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Heb je perse zo'n duur ding nodig?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Nee tuurlijk niet... 2e hands producten zijn altijd minder 'goed' dan als je ze net nieuw haalt. heet gebruikssporen enzo. zeker bij een computer is dat zo
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Bijna alles wat in mijn huis staat is tweedehands. Zo ook mijn computer (Macbook pro 13" uit 2011) en mijn telefoon (apple 5c die een jaar was gebruikt). Beide werken uitstekend en hebben nauwelijks gebruikerssporen. Maar goed, het is natuurlijk altijd een risico dat je neemt als je iets tweedehands aanschaft.
test
nee
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf. Een tweedehands is waarschijnlijk zo goed, of zelfs beter dan de iMac die je had. Maar niet zo goed als een gloednieuwe met de nieuwste technologie en een snellere processor, beter beeldscherm etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het merk dat jij noemt is wel erg waardevast hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens als direct antwoord op je vraag: waarom denk je dat de vorige eigenaar 'm wegdoet?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 15 april 2016 @ 16:57:

Heb je perse zo'n duur ding nodig?



In kwaliteit maakt het e-norm uit, zeker als je met bepaalde programma's werkt is het behoorlijk fijn als die niet steeds vastlopen. Mijn iMac is nog net zo snel als toen ik hem zeven jaar geleden kocht. In die zin is de aanschaf van een tweedehands iMac denk ik duurzamer dan een nieuwe computer met Windows die na drie jaar zo traag als dikke stront is.



Sommige mensen doen hun producten weg omdat ze mooier, beter en luxer willen. Niet omdat een apparaat stuk is.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 15 april 2016 @ 17:41:

[...]





In kwaliteit maakt het e-norm uit, zeker als je met bepaalde programma's werkt is het behoorlijk fijn als die niet steeds vastlopen. Mijn iMac is nog net zo snel als toen ik hem zeven jaar geleden kocht. In die zin is de aanschaf van een tweedehands iMac denk ik duurzamer dan een nieuwe computer met Windows die na drie jaar zo traag als dikke stront is. Volgens mij overdrijf jij het kwaliteitsverschil een beetje......quote:_Doortje_ schreef op 15 april 2016 @ 17:41:

Sommige mensen doen hun producten weg omdat ze mooier, beter en luxer willen. Niet omdat een apparaat stuk is.Natuurlijk, dus is een tweedehands exemplaar niet zo goed als een nieuwe.
Oh dear, how sad, never mind.
Ligt er aan wat je koopt!

Mijn macbook was slechts 9 maand oud en maar 37 keer opgeladen. Nagenoeg nieuw dus. Eigenaar deed 'm weg omdat 'ie precies dezelfde van z'n baas gekregen had. Hij had de bon er nog bij en doordat hij hem bij de dixons (3 jr garantie) gekocht had bleef er voor mij zelfs meer dan 2 jaar garantie over!

Mijn mac heeft nooit als tweedehands gevoelt, is gewoon echt mijn mac... En we zijn dikke liefde met elkaar!
Ik heb zelf een imac (van eind 2009) en hoewel ik wel merk dat ie al wat ouder is inmiddels doet ie het nog goed. Als deze kapot gaat zit ik er aan te denken om ook eens bij Leap binnen te lopen maar als het hooguit 200 euro ofzo gaat schelen met een nieuwe ga ik toch voor een nieuwe. Ik zou vooral naar de systeemeisen kijken. Kun je daar nog jaren mee vooruit dan is er niks aan de hand maar als je denkt van misschien kan het nog voor een jaar, misschien 2 dan zou ik het niet doen en nog even doorsparen.
Alle reacties Link kopieren
Neen, koop een refurbished computer, daarvan weet je ten minste dat hij nog is nagekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 15 april 2016 @ 17:05:

Bijna alles wat in mijn huis staat is tweedehands. Zo ook mijn computer (Macbook pro 13" uit 2011) en mijn telefoon (apple 5c die een jaar was gebruikt). Beide werken uitstekend en hebben nauwelijks gebruikerssporen. Maar goed, het is natuurlijk altijd een risico dat je neemt als je iets tweedehands aanschaft.Alles wordt na gekeken bij Apple.
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 15 april 2016 @ 18:42:

[...]





Alles wordt na gekeken bij Apple.



Alles wordt nagekeken als het refurbished is, niet als het tweedehands is. Refurbished koop je bij een bedrijf, een tweedehands via marktplaats.

Heb zelf overigens een refurbished MacBook en die werkt prima. Wat lichte gebruikerssporen op de onderkant, maar technisch prima in orde + garantie. Weet alleen niet of er refurbished iMac's zijn, maar daar bestaat Google voor natuurlijk!
Live Laugh Love
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor jullie reacties. Ik heb het even gegoogeld en kom terecht op deze pagina: https://www.iused.nl/255-tweedehands-re ... apple-imac

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Ik had nooit van refurbished gehoord, maar het klinkt wel goed. Maakt het nu nog uit hoe oud de iMac is?
anoniem_284669 wijzigde dit bericht op 02-05-2016 16:17
Reden: foutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven