Kaarten ontwerpen? Gimp?

24-01-2015 14:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik wil graag wat eigen kaartjes gaan ontwerpen en had bedacht om hier het programma Gimp voor te gebruiken. Ben een complete digibeet, dus weet niet eens of dit wel kan?



Er hoeven geen foto's in mijn kaarten, maar ik had begrepen dat het ook een mooi programma is voor lettertypes en wat kleine illustraties. Kan iemand mij hier er meer over vertellen?



Volgens mij moet ik de resolutie (heet dat zo? ) op 300 dpi hebben, maar hoe zorg ik ervoor dat alles niet op A4 formaat komt, maar op 10x15 cm, A6 dus volgens mij?



Zie door de bomen t bos niet meer, er zitten zoveel opties op!



Vast enorm bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens :

GIMP handleiding
Niet geschoten is altijd mis
Als je maar een kaartje hoeft te ontwerpen zou ik persoonlijk een ander programma nemen. Gimp is een prachtig programma, maar het moet wel leren om er mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard heb ik al van alles zitten googlen en doen, maar het is allemaal zo vaag. De afmetingen van een kaart die eventueel gedrukt kan worden bijv, kan ik nergens goed vinden. De handleiding die jij geeft @bitje93, had ik idd ook al door zitten spitten.



@doemaarzonnebloemen, wil ook wel graag leren om er meer mee te gaan doen, ben al op youtube aan t struinen. Is er een handiger programma om kaarten mee te ontwerpen?
Alle reacties Link kopieren
Als je een digibeet bent, dan lijkt Gimp me een te grote stap.



Een kaart ontwerpen kan ook wel in MS Office (Powerpoint) of OpenOffice/LibreOffice (Impress).

Of (zelf niet geprobeerd): Google Docs, en dan Presentation
Ik weet niet hoe ingewikkeld het gaat worden, als het vrij eenvoudig is zou je Paint kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Gimp is erg gaaf om mee te werken.

Ik was in het begin ook totaal waardeloos maar heb mezelf dingen aan kunnen leren.

In het begin is het lastig maar dat is met de meeste dingen in het leven.

via youtube en google kun je er echt wel uitkomen.



om een kaart op korte termijn te realiseren lijkt het me wel een erg grote stap.

maar wellicht kun je oefenen en de volgende keer wel een super mooie kaart mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Thnx allemaal! Heb volgens mij de juiste instellingen gevonden, ik ga gewoon wat proberen en anders de andere opties die jullie noemen!
Alle reacties Link kopieren
Keurig Raio,



oefening baart kunst.

suc6!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven