Kan foto's niet importeren van spiegelreflex naar Photo's

06-03-2017 21:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een aantal mooie foto's gemaakt en wilde deze zojuist in Photo's importeren. Ik krijg dan de melding dat de bestanden onleesbaar zijn en ze niet kunnen worden geïmporteerd omdat het bestandstype niet herkend wordt of ongeldige gegevens bevat, ben ik deze foto's nu kwijt of kan ik ze alsnog in Photo's importeren?.
In welk bestandsformaat heb je gefotografeerd? Jpg of raw. RAW bestanden worden niet door alle programma's herkend namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je in RAW geschoten en ondersteunt het programma dat niet?

Kan je in je in de info van de foto terugvinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd Raw/ JPEG fine
Alle reacties Link kopieren
Raw/ JPEG fine betekent dat je van elke opname 2 bestanden hebt: een JPEG- een een raw-file.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 06 maart 2017 @ 22:26:

Raw/ JPEG fine betekent dat je van elke opname 2 bestanden hebt: een JPEG- een een raw-file.HOe kan ik ze dan importeren? Overigens had ik vorige week gewoon in Jpeg geschoten en toen kon ik ook een hoop foto's niet importeren.
Alle reacties Link kopieren
Dat is vreemd. Is je geheugenkaart nog OK? Heb je het probleem ook met een andere geheugenkaart?



Je werkt met Mac: probeer de foto's eens te importeren met Image Capture.app (te vinden bij je programma's). Tenzij Photos dat programma zelf ook gebruikt. (Ik werk zelf nooit met Photos dus ken er verder niet veel van).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kaart zondag geformatteerd zou dat het probleem kunnen zijn?
Welk bewerkingsprogramma hoort bij jouw camera? Is dat photo? Zo niet, misschien even in dat programma proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven