Kan niet op internet met laptop. Help

20-12-2016 11:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Sinds een paar dagen kan ik met mijn laptop niet meer op internet. Ik heb al malwarebytes er overheen gehaald en daar kwamen 10 bedreigingen uit. Die zijn nu weg. Ccleaner al gebruikt die heeft alles netjes schoon gemaakt. Ik heb als virusscanner bitdefender 2017 en mijn telefoon heeft wel een prima signaal van de wifi.



Hij geeft een foutmelding dat de wachttijd te lang is en dus verbroken. Het maakt niet uit welke site ik probeer. Hij stopt gewoon. Ik heb de verbindingstool al gebruikt om te kijken of het m daar in zat. Maar het werkt gewoon wel.



Dus nu weet ik het echt niet meer.

Kunnen jullie helpen?

Mvgr kyra
Alle reacties Link kopieren
Wat werkt wel? Je bedoelt dat je wel netwerkverbinding hebt via wifi, maar geen internet?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ja dat klopt. Wel de verbinding maar ik kan geen pagina openen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je modem en router al gereset?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb dit eens met een oude laptop gehad toen ik er na weken achter kwam dat er een knopje op het toetsenbord zat waar ik de wifi mee aan en uit kon zetten..

Je weet maar nooit.
WiFi is aan want je hebt verbinding...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 20 december 2016 @ 11:50:

Ik heb dit eens met een oude laptop gehad toen ik er na weken achter kwam dat er een knopje op het toetsenbord zat waar ik de wifi mee aan en uit kon zetten..

Je weet maar nooit.



Dit bijv.

Soms kun je dat aan/uit zetten met een functietoets, soms is het een knopje aan de voor- of zijkant

Ziet de laptop de verbinding?

Lukt het wel met een kabel?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 20 december 2016 @ 11:44:

Heb je je modem en router al gereset?Dit is inderdaad meestal het euvel bij ons.
Als je foon wel internet heeft via WiFi, zal het wel aan je laptop liggen... Even helemaal uit en dan weer aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 20 december 2016 @ 11:54:

Als je foon wel internet heeft via WiFi, zal het wel aan je laptop liggen... Even helemaal uit en dan weer aan?Hoeft niet. Ik had met m'n vorige router regelmatig dat ik op m'n laptop geen internet had en op m'n telefoon wel. Router resetten en het was opgelost.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het al via de kabel geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog niet met de kabel geprobeerd. Welke kabel moet ik dan hebben?



Ik zal nu zo eerst even de modem uit en aanzetten.
... en je laptop ;)
Alle reacties Link kopieren
Na de modem uit te hebben gehad komt hij wel op google uit. Maar dan bijv bij viva.nl duurt het zonder overdrijven 2 a 3 minuten en blijft er staan wachten op viva.nl. maar dit is ook met andere sites zo. Het knopje wifi staat aan.



Andere dingen kan ik wel openen. Zoals documenten of configuratiescherm. Echt raar dit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al verschillende keren opnieuw opgestart sinds het probleem er is.



Hij geeft nu na lang wachten de melding deze site is niet bereikbaar. De verbinding is opnieuw ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:kyraatje34 schreef op 20 december 2016 @ 12:31:

Ik heb het nog niet met de kabel geprobeerd. Welke kabel moet ik dan hebben?



.Netwerkkabel
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:kyraatje34 schreef op 20 december 2016 @ 12:42:

Na de modem uit te hebben gehad komt hij wel op google uit. Maar dan bijv bij viva.nl duurt het zonder overdrijven 2 a 3 minuten en blijft er staan wachten op viva.nl. maar dit is ook met andere sites zo. Het knopje wifi staat aan.



Maar kun je ook iets met google? Werkt een zoekopdracht?



Andere dingen kan ik wel openen. Zoals documenten of configuratiescherm. Echt raar dit



Die werken zonder netwerkverbindingGoogle eens op naam /serie laptop + geen wifi. Als dat lastig is op je tekefoon kun je ook die gegevens hier plaatsen, dan kijkt 1 van ons
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Domme vraag maar is dat de kabel vanaf de modem? Hoe weet ik dat ik de goede heb?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hp pavilion g7
Alle reacties Link kopieren
quote:kyraatje34 schreef op 20 december 2016 @ 12:48:

Domme vraag maar is dat de kabel vanaf de modem? Hoe weet ik dat ik de goede heb?



Heb je nu bijv een pc aangesloten ( met kabel)?



Als je geen device bekabeld gebruikt dan is er of ern loze kabel of geen netwerkkabel aangesloten





Kan ook wit, rood bijv zijn. Anders ff een kabel kopen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Wat verschillende links nav dit probleem



https://www.windows-helpd ... wifi-verbinding-oplossen/





https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1395572



http://support.hp.com/nl-nl/document/c00852320
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ehm nee. Die heb ik niet. Ik heb wel net via windows een paar stappen uitgevoerd. Ik moest kijken 5 of de netwerkadapter het nog deed. Die deed het nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga doe links even proberen te volgen. Pffff valt niet mee zo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb de stappen gevolgd om te kijken of de driver van het netwerk het nog doet. Hij doet het nog wel. De probleemoplosser vindt geen probleem maar ik zou dus de driver moeten bijwerken. Maar ik heb geen pc of zo waar ik de driver dan vanaf kan downloaden.

Ehm. Ik weet het echt niet meer. Ik heb nu een afspraak.

Als jullie nog goede ideeën hebben? Dan reageer ik straks of het gelukt is.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens je WiFiverbinding uit je laptop zijn geheugen te verwijderen en even opnieuw te verbinden.



Dit doe je (vaak) door op je WiFi te klikken met rechts en dan verbinding vergeten.



Even opnieuw opstarten, niet dichtklappen maar echt even helemaal opnieuw opstarten, en opnieuw verbinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven