Kobo water/zanddicht of niet?

19-04-2016 13:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een e-reader kopen, omdat ik dit jaar met het vliegtuig op vakantie ga en dan niet 15 boeken kan meesjouwen. Ik wil graag een Kobo met ingebouwde verlichting en twijfel nu tussen de Kobo Glo HD en Kobo Aura H20 (water/stofdciht). De eerste kost

€ 130,00 en de tweede € 180,00; een behoorlijk verschil, maar misschien is dat het waard? Ik ga niet in bad/zwembad lezen, maar wel op het strand. En vaak niet op een bedje, maar gewoon op een handdoek. Kan de Kobo Glo dat aan? Of is zand sowieso heel slecht en heb je in beide gevallen nog een waterdichte hoes nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van 130. En zit er veel mee op t strand. Hoesje erom en klaar ????.

Zolang je m niet laat vallen moet t prima gaan.
Alle reacties Link kopieren
De Kobo Glo kan prima tegen wat zandkorrels. Heb hem al 2 jaar en is op veel reizen meer geweest (incl strand) en geen centje last van gehad (als je hem tenminste niet onder het zand begraaft).

Ik heb een normale omslaghoes erom.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben dus niet zo'n doorzichtige hoes, speciaal voor spatten en zand?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een gewoon hoesje (met magnetische sluiting; handig!) en die heeft anderhalve week strand/zee/zwembad ook overleefd. Geen probleem.

Zoiets:
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik vooral bang voor ben, is dat het waait en er dan zand/stof op komt, dat tussen het display en de rand gaat zitten. Een vriendin heeft de gewone en die gaat er ook mee naar het strand, maar zij leest alleen op een ligbed of stoel en dan zit je toch hoger (dus veiliger) dan op een handdoekje.
Alle reacties Link kopieren
nee, geen last van zand tussen display en rand. Wel stop ik de e-reader in een tas als ik niet lees of even de zee in ga.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je niet snel last van zand, maar ik zou hem gewoon in een hoesje doen als je hem niet gebruikt.

Ik heb een neopreen hoesje waar hij gewoon los in gaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de H20 gekozen. Ook met het idee dat er wel ineens iets overheen kan komen per ongeluk. Heb er wel een normaal hoesje omheen. (wel met magnetische sluiting)
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo Glo.

En die gaat vaak mee in bad ...... Niet laten vallen maar dat gaat goed.

Ik zou 'm ook zo mee nemen naar het strand.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 19 april 2016 @ 19:00:

Ik heb de H20 gekozen. Ook met het idee dat er wel ineens iets overheen kan komen per ongeluk. Heb er wel een normaal hoesje omheen. (wel met magnetische sluiting)heb je er ook € 180,00 voor betaald? Ik vind het vrij duur, zeker omdat een hoesje er nog bij komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier al een paar jaar de glo. Ook naar het strand en zelfs zonder hoesje. Geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Of je stopt er een IKEA zip-hoesje omheen. Of zo'n A4-insteekhoes die je dichtplakt. Het zijn trucks die motorrijders gebruiken om een tomtom op de motor "waterdicht" te maken (ipv een waterdichte tomtom te kopen).
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dan een hard cover hoesje? Ik zie een hoesje van 14,95 en één van 17,95. Die laatste is hardcover. ze zijn er nog duurder, maar ik wil geen echt leer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zgn 'smart cover' via gecko-covers. Zit er nu dik 2 jaar om en voldoet nog steeds goed.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven