kobo

10-07-2014 09:16 75 berichten
Ik lees hier goede recensies over een ereader, dat ging toch over de kobo?



Is er nog een speciaal typenummer dat goed is of zijn ze allen aan te raden.
Ik heb de Kobo Aura, die is nu overal zo ongeveer in de aanbieding. Deze kwam als een van de beste uit de test van de consumentenbondtest.



Het voordeel van deze ten op zichten van bijvoorbeeld de Sony is dat deze een backlight heeft, dus de pagina kan verlichten.



Succes met je keuze!
Ik heb de Kobo Glo (ook met backlight), en ben er erg tevreden over. Hiervoor had ik een Sony, maar ik zou niet meer terug willen.
Ik had de Glo maar daar ben ik met mijn dikke kont op gaan zitten (koop een harde hoes!) en nu heb ik de Aura en die bevalt nóg beter. Zijn allebei super. Wellicht is de Aura wat aan de grote kant om in 1 hand te houden, dat vind ik altijd lekker als ik lig te lezen. Maar goed, ik ben allang blij dat ik niet meer steeds op een andere zij hoef te draaien als ik van pagina wissel.
Sinds twee dagen de kobo glo. Ik ben happy!!!!!! Nog wel wat uit te vogelen, boeken erop zetten is mij wel gelukt maar heel handig vond ik het niet. Kan ook aan mijn gebrekkig inzicht liggen....
Ik heb de kobo glo en ben er superblij mee, vooral dat ingebouwde lichtje. Volgende week weer heerlijk lezen bij de tent, in het donker, geen probleem.

Heb verder geen vergelijkingsmateriaal wat readers betreft en heb er weinig verstand van, maar deze is dus erg fijn.

Weet iemand hoe het kan dat mijn eerste bladzijde in slaapstand gaat als ik niet snel genoeg omsla? Het is alleen bij de eerste bladzijde, als ik eenmaal op de volgende pagina heb geklikt is het over. Maar al met al dus een fijne reader, ik heb er wel een hoes om tegen bescherming.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kobo touch. Die is zonder backlight.

Ik heb nog niet heel veel gelezen, maar wat ik gelezen heb, leest fijn! Een volgende keer zou ik toch voor backlight gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook sinds kort de kobo glo,moet alleen nog een hoes kopen.
Ik heb al 2 jaar de kobo touch en ik ben er nog steeds heel happy mee. Ik lees vooral in de trein en mis het backlight eigenlijk nooit.
Overigens is de Aura een opvolger van de Glo.

De Aura heeft een platte bovenkant, net als een tablet of telefoon (net iets nieuwer design). De Glo heeft een minimaal randje, daar ligt het scherm dus een paar millimeter lager dan de randen.



De Aura deze week bij heel veel bedrijven in de aanbieding. Voor 99,-. De Glo over het algemeen 110,-/115,-.



Beiden zijn prima wat ik uit de reviews heb gelezen.
Hier ook een blije Glo-bezitter. Het is echt een fijn ding! M'n zus heeft hem ook en is er ook blij mee.
Waar is de aura in de aanbieding?



Ik zag de glo bij de bcc voor 99¤

Maar als de auro ook voor 99¤ is ga ik daarvoor.
En de boeken erop zetten, werkt dat het zelfde als bijv boeken op een USB stick plaatsen?



Dus verplaatsen naar extern apparaat.



Of moet je een programma downloaden.
Ik zie 'm zelfs voor 93 euro. Gewoon even googlen!
quote:momodoe schreef op 10 juli 2014 @ 13:36:

Waar is de aura in de aanbieding?



Ik zag de glo bij de bcc voor 99¤

Maar als de auro ook voor 99¤ is ga ik daarvoor.Makro heeft hem deze week in de aanbieding.
quote:appagante schreef op donderdag 10 juli 2014 13:46 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="momodoe in "kobo"" class="messagelink">momodoe schreef op 10 juli 2014 @ 13:36</a>:</b>

Waar is de aura in de aanbieding?



Ik zag de glo bij de bcc voor 99¤

Maar als de auro ook voor 99¤ is ga ik daarvoor.</div></blockquote>Makro heeft hem deze week in de aanbieding.





Helaas geen macro in de buurt.



Ik Google maar zie het niet voor 93¤



Wil hem het liefst gewoon in de winkel kopen.
quote:momodoe schreef op 10 juli 2014 @ 13:43:

En de boeken erop zetten, werkt dat het zelfde als bijv boeken op een USB stick plaatsen?



Dus verplaatsen naar extern apparaat.



Of moet je een programma downloaden.Ik ben leek maar kan je wel vertellen dat ik de boeken opsla en dan inderdaad kan downloaden en overzetten zoals ik dat ook met mijn fotocamera en usb stick doe
quote:momodoe schreef op 10 juli 2014 @ 13:48:

Ik Google maar zie het niet voor 93¤Hoe moeilijk kan het zijn: klik. Eerste Google-shoppingresultaat.
Aanbiedingen: Klik



Boeken heeft manlief er op gezet, ik moet zelf nog even kijken hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een Sony T2. Bevalt prima, maar nu wil ik een tweede aanschaffen en kan m nergens meer vinden. Naar aanleiding van deze discussie denk ik over de aanschaf van een Kobo.



Kan ik voor een Kobo de zelfde software gebruiken om boeken op de e-reader te zetten als voor de Sony? Of moet ik de boeken dan beheren in twee verschillende programma's



Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
De aura gekocht. Was nu 99¤ dus wilde niet wachten. Alleen er zit een 2 gb kaartje in. Is dat genoeg.
Ik heb de Aura HD, en die is echt helemaal top. Deze heeft een speciale ergonomische vormgeving, die prettiger vasthoudt. Verder heb ik deze ook gekozen vanwege de lange batterijduur en het ingebouwde leeslampje (beiden vind ik echt een must).
quote:JoniJoni schreef op donderdag 10 juli 2014 10:46 Ik heb de kobo glo en ben er superblij mee, vooral dat ingebouwde lichtje. Volgende week weer heerlijk lezen bij de tent, in het donker, geen probleem.

Heb verder geen vergelijkingsmateriaal wat readers betreft en heb er weinig verstand van, maar deze is dus erg fijn.

Weet iemand hoe het kan dat mijn eerste bladzijde in slaapstand gaat als ik niet snel genoeg omsla? Het is alleen bij de eerste bladzijde, als ik eenmaal op de volgende pagina heb geklikt is het over. Maar al met al dus een fijne reader, ik heb er wel een hoes om tegen bescherming. Je kunt zelf op het apparaat instellen hoe snel de slaapstand ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan de beschrijvingen.



http://www.libris.nl/kobo_ereaders



Ik heb de Kobo Touch. Die is er blijkbaar niet meer.

Is geweldig. Alleen kun je er in het donker niet mee lezen.
Ik krijg er met geen mogelijkheid boeken op.

Heb ebooks via de bibliotheek, maar dan krijg je een link en die moet ik openen met Adobe, maar dat lukt alsmaar niet. Adobe geeft alsmaar aan dat hij het niet kan openen. Ook al heb ik Adobe er opnieuw opgezet, almaar kan hij het niet openen. En als ik de link dan maar via verkenner op mijn kobo zet, ziet hij het niet als boek.



Ik heb wel een aantal ebooks op stick staan en die kunnen er wel op maar die boeken vind ik niet leuk.



Het gaat om de Adobe digital editions. Die krijg ik ook niet op mijn pc.



Baal hiervan, heb ook geen pcdokter die ik kan vragen om te helpen :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven