kobo

10-07-2014 09:16 75 berichten
Ik lees hier goede recensies over een ereader, dat ging toch over de kobo?



Is er nog een speciaal typenummer dat goed is of zijn ze allen aan te raden.
quote:NummerZoveel schreef op 11 juli 2014 @ 18:30:

[...]





Je kunt zelf op het apparaat instellen hoe snel de slaapstand ingaat.Heb ik gedaan, op geloof ik 20 min. Maar die eerste pagina gaat dus al na een drie minuten op slaapstand.. Kan ook nergens zien waar ik dat in moet stellen.
quote:JoniJoni schreef op vrijdag 11 juli 2014 20:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "kobo"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 11 juli 2014 @ 18:30</a>:</b>

[...]





Je kunt zelf op het apparaat instellen hoe snel de slaapstand ingaat.</div></blockquote>Heb ik gedaan, op geloof ik 20 min. Maar die eerste pagina gaat dus al na een drie minuten op slaapstand.. Kan ook nergens zien waar ik dat in moet stellen. Oh, dan weet ik het ook niet. Sorry!
quote:momodoe schreef op vrijdag 11 juli 2014 20:07 Ik krijg er met geen mogelijkheid boeken op.

Heb ebooks via de bibliotheek, maar dan krijg je een link en die moet ik openen met Adobe, maar dat lukt alsmaar niet. Adobe geeft alsmaar aan dat hij het niet kan openen. Ook al heb ik Adobe er opnieuw opgezet, almaar kan hij het niet openen. En als ik de link dan maar via verkenner op mijn kobo zet, ziet hij het niet als boek.



Ik heb wel een aantal ebooks op stick staan en die kunnen er wel op maar die boeken vind ik niet leuk.



Het gaat om de Adobe digital editions. Die krijg ik ook niet op mijn pc.



Baal hiervan, heb ook geen pcdokter die ik kan vragen om te helpen :'(



Ik heb alle boeken eerst gedownload op de laptop in een speciaal boekenprogramma en van daaruit vervolgens gekopieerd naar de Kobo. Misschien kun je dat nog proberen?



Ik kan nu even niet checken welk programma dat is, maar zal even googelen, kijken of ik het dan kan vinden.
Die van mij blijft almaar op een wit scherm staan. Staat in de slaapstand maar vreemd dat het niet gewoon op zwart gaat.
Het is denk ik Calibre!
quote:momodoe schreef op vrijdag 11 juli 2014 22:01 Die van mij blijft almaar op een wit scherm staan. Staat in de slaapstand maar vreemd dat het niet gewoon op zwart gaat.Ja, dat doet de mijne ook. Tenminste, als je in een boek aan het lezen bent, dan krijg je de cover van dat boek te zien.
Ik ben er achter gekomen dat als je het schuifje kort aantikt het op de slaapstand gaat staan en je een wit scherm houdt.



En het schuifje langer ingedrukt houdt het wel uit gaat en het scherm zwart wordt. Al doende leert men.



Ik moet nog erg wennen aan het kleine scherm en kleine bladzijden. Tot nu toe lees ik liever vanuit een boek, ben erg ouderwets bemerk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn boeken gewoon in een map op m'n harde schijf staan. Vervolgens koppel ik met de meegeleverde kabel mijn Glo aan de PC. Die verschijnt dan als een soort extra harde schijf in beeld. Ik open de map met boeken en open daarnaast de "extra harde schijf" en kopieer en plak de boeken daar direct in (niet eens in submapje of zo. Het schikken van de boeken doe ik op het apparaat zelf door "Boekenkasten" aan te maken).
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik dus geen extra software of zo
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 12 juli 2014 @ 07:28:

Ik ben er achter gekomen dat als je het schuifje kort aantikt het op de slaapstand gaat staan en je een wit scherm houdt.



En het schuifje langer ingedrukt houdt het wel uit gaat en het scherm zwart wordt. Al doende leert men.



Ik moet nog erg wennen aan het kleine scherm en kleine bladzijden. Tot nu toe lees ik liever vanuit een boek, ben erg ouderwets bemerk ik.Het went vast wel. Als je het prettig vindt, kun je ook de lettergrootte en het lettertype nog aanpassen. Bij epub dan. Bij PDF kan dat geloof ik niet
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Vier op een rij!!!



Sorry moest even
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik kopieer en plak ook de boeken van een map op mijn pc naar de E schijf net als een usb stick.

Maar ik vraag me af of boeken uit de bib en gekochte boeken op dezelfde manier gaan, nog niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 12 juli 2014 @ 08:05:

Vier op een rij!!!



Sorry moest even







Ik heb onlangs ook een kobo aura gekocht en ben er intussen helemaal aan gewend. Met de e-reader lees ik ook vaker dan voorheen uit een "gewoon" boek. Had ik vantevoren niet gedacht..
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
quote:momodoe schreef op 12 juli 2014 @ 07:28:

Ik ben er achter gekomen dat als je het schuifje kort aantikt het op de slaapstand gaat staan en je een wit scherm houdt.



En het schuifje langer ingedrukt houdt het wel uit gaat en het scherm zwart wordt. Al doende leert men.



Ik moet nog erg wennen aan het kleine scherm en kleine bladzijden. Tot nu toe lees ik liever vanuit een boek, ben erg ouderwets bemerk ik.Jammer, ik hoop dat je het enthousiasme toch nog krijgt. Ik heb lang aan het papieren boek vastgehouden maar zou echt niet meer zonder reader kunnen. Ik stop het zo in mijn handtas, altijd boeken bij. Heb je er een hoesje om? Want dan krijg je misschien meer het idee van een echt boek, plus dat het nog goeie bescherming is. Ik denk dat je nog een beetje uit moet vogelen hoe alles werkt maar als je eenmaal gewend bent dat je niet meer zonder kunt.
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment tik je al met je vinger op de bladzij rechts voordat je die bladzij uit hebt bent en dan krijg je precies op het goede moment de volgende bladzij en kunt meteen doorlezen. (Als je snapt wat ik bedoel).



Je kunt de letters iets groter maken. Misschien leest dat prettiger.
Ik heb een premiumabbo van de bieb. En mag zo lang en zoveel boeken lenen als ik wil. De ebooks van de bieb vallen nogal tegen dus denk dat een gewoon boek nog steeds de voorkeur heeft. En merk dat de boeken die ik wil lezen nergens gratis te downloaden zijn. Ik wacht nog op de gouden tip waar je ze kan downloaden.



De gratis ebooks zijn ook niet mijn stijl.



Vanavond bij een vriendin eens kijken, ze heeft al jaren een ereader dus vast een hele collectie boeken.
Ik weet niet of ik dat hier zo neer mag zetten, waar je gratis kan downloaden maar ik heb hele fijne sites. Ik weet ook niet van welk genre je houd natuurlijk, ik ben zelf wel heel erg van de thrillers ala Mo Hayder, Saskia Noort, Fitzek, Esther Verhoef maar hou ook van Patrick van Rhijn en Sophie Kinsella bijvoorbeeld
quote:JoniJoni schreef op zaterdag 12 juli 2014 14:54 Ik weet niet of ik dat hier zo neer mag zetten, waar je gratis kan downloaden maar ik heb hele fijne sites. Ik weet ook niet van welk genre je houd natuurlijk, ik ben zelf wel heel erg van de thrillers ala Mo Hayder, Saskia Noort, Fitzek, Esther Verhoef maar hou ook van Patrick van Rhijn en Sophie Kinsella bijvoorbeeld





Ik hou ook van thrillers, op zich lees ik alles van geschiedenis tot thriller. Alleen liefst wel recent, ook omdat ik al veel gelezen heb. Als je de link wil plaatsen graag!!



Ik weet dat het niet mag, maar als je zonder www doet en alleen de naam zonder dot com mag het weer wel :D
spotnet en fatboys. even googelen!
Laat maar even weten of het gelukt is. Zal ook weer uitvogelen en wennen zijn maar als je het onder de knie hebt is het ideaal. Vanmorgen alweer de nieuwste Mo Hayder gedwonload voor in de vakantie, heerlijk!
Fatboy geregistreerd. Nu wachten op de activatiecode. Heb al heeeeel veeeel gezien wat ik graag wil.



Super bedankt voor je tip!!
Graag gedaan! En spotnet is ook superfijn hoor, meestal verschijnen de boeken eerst daar en later op fatboys. Je komt je zaterdag avond nou wel door in ieder geval.
quote:JoniJoni schreef op zaterdag 12 juli 2014 18:21 Graag gedaan! En spotnet is ook superfijn hoor, meestal verschijnen de boeken eerst daar en later op fatboys. Je komt je zaterdag avond nou wel door in ieder geval.





Hmmm tot nu toe lukt het me niet. Ben zo ver dat ik weet dat ik een reactie plaats, en dan verschijnt er een code. En met die code moet ik via een zoekprogramma het bestand zoeken. Maar ik krijg van alles maar niet wat de bedoeling is. Man wil niet dat ik verder stuntel ivm virussen enzo...



Dus ga morgen maar eerst inlezen voordat ik een of andere zooi binnenhaal. Haha ik ben ook wel een redelijke digibeet.
Het is inderdaad best omslachtig met fatboys en ik ben ook niet zo'n held. Ik weet wel dat wij hiervoor nzbindex hebben (met www en nl) en dan moet je met die verborgen inhoud daarheen gaan, plakken, zoeken, en dan aanvinken: maak nzb

Opslaan

afsluiten

naar SAB, dat hebben we ook gedownload.. daar rechts boven nzb toevoegen.

bladeren,

naar downloads

openen

ophalen

afsluiten

dan naar documenten, downloads

complete (dat is waar ik het bewaar, ik schrijf even mijn to do lijstje op hier, hopend dat er bij jullie een lichtje opgaat)

dubbelklikken op link

reader aansluiten

naar kobo reader op pc gaan, en dan plakken



Klinkt heel omslachtig allemaal en via spotnet gaat het een stuk sneller maar het is al met al goed te doen als je het onder de knie hebt en dan heb je garantie tot maanden leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
Via pirateBay kun je ook heel veel boeken downloaden.

En hier ook de kobo touch, errug fijn!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven