Koptelefoontjes met een draadje dat heel blijft?

13-10-2014 14:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ipod is mijn grootste vriend. Ik sjouw hem overal naartoe en heb bijna altijd koptelefoontjes in mijn oren met luisterboeken, podcasts of muziek. Alleen die stomme koptelefoontjes, die blijven dus nooit heel! Zal wel komen door hoe ik er mee omga, want ik blijf eens haken hier en daar, en ik gooi het ding in mn tas en dan zitten ze weer in de knoop. Maar iedere zoveel maanden moet ik nieuwe kopen omdat er weer ergens een draadbreuk zit en dat word ik zo zat! Bestaan er nou geen koptelefoontjes die wel heel blijven? Met een dikker en steviger draadje bijvoorbeeld? Of draadloos misschien zelfs? Oh draadloos, dat zou echt een uitvinding zijn!
Zeg maar Spijker.
die dingen slijten bij mij nooit, daarvoor gooi ik ze te snel weg. Klote dingen die nooit in je oren blijven zitten!
Anoniem17062022131418 wijzigde dit bericht op 13-10-2014 14:38
Reden: Zusenzoo heeft gelijk, ik niet :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Draadloze dopjes een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees echt te slecht.



Ik heb draadloze dopjes, heel fijn .
Alle reacties Link kopieren
Van Jabra
Alle reacties Link kopieren
Maar draadloos werkt toch met bluetooth? En dat heeft mijn ipod niet.
Zeg maar Spijker.
Ik heb die gekleurde van Philips en doe daar best lang mee
Alle reacties Link kopieren
Ze blijven wel in mijn oren zitten dat is het probleem niet. Maar na een maand of 3 hooguit 4 heb ik altijd weer ergens een draadbreuk. Ik heb het evensnel bij de koptelefoontjes van tegen de 40 euro als bij die van rond de 12. Goedkopere geven echt een te slecht geluid en duurdere heb ik nog niet geprobeerd.

Als iemand me nou kan beloven () dat duurdere wel langer heel blijven kan ik net zo goed die kopen, want ik geef dus kennelijk toch een kleine 100 euro per jaar aan die dingen uit :'(
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 13 oktober 2014 @ 14:41:

Maar draadloos werkt toch met bluetooth? En dat heeft mijn ipod niet.Dan wordt dat wel een uitdaging ja.
een troost, de ipod heeft zijn langste tijd gehad
Alle reacties Link kopieren
Misschien is zoiets wat voor jou? http://www.megagadgets.nl/zip-style-earphones.html



zelf geen ervaring mee..
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 13 oktober 2014 @ 14:45:

een troost, de ipod heeft zijn langste tijd gehad

De mijne niet hoor, pas een jaar oud en ik kan nog lang niet zonder.



Maar niemand kent dus goeie koptelefoontjes met een sterker draadje, geschikt voor een ipod?
Zeg maar Spijker.
Het zal wel eens je laatste kunnen zijn. De opvolger van de iPod, heet iPhone, en Apple durft nu eindelijk de iPod uit de schappen te halen



Ik gebruik zelf een koptelefoon, dikke draad, belmogelijkheid, en erg onelegant
Alle reacties Link kopieren
Goed daar gaat het nu niet om, zou ik ooit mn ipod weg doen dan komt er geheid een nieuwe, andere mp3speler. Ik was als klein kind al verslaafd aan mn walkman, had daarna een diskman en nu dus een ipod. Een dergelijk apparaat is voor mij echt een blijvertje en moet je nagaan; al sinds ik een jaar of 4 ben verslijt ik dus koptelefoontjes per dozijn!



Ik zie op de apple site deze: http://store.apple.com/nl ... %3D3661%252B2e70%252B287a

Die zou compatible moeten zijn met een ipod en draadloos en inear dus geen groot gevaarte op mn hoofd! Ik snap alleen niet echt hoe het werkt, plug je dan een deel in je ipod en doe je het andere deel in je oor? Ik vind de foto's een soort moderne kunst, ik snap helemaal niet wat wat is.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat minder slordig zijn met je dopjes, dan gaan ze amper kapot. Koop een hoesje om ze in te doen en stop ze in een apart vakje van je tas.



Wat jij doet kan namelijk geen enkele kabel hebben.
Alle reacties Link kopieren
*schrik* ik zie nu dat je sinds vorige maand inderdaad geen ipods classic meer via de apple site kan kopen! Sommige winkels hebben ze nog wel, en nu zit ik er serieus over te denken om alvast nog een aan te schaffen voor mocht deze ooit stuk gaan... Op een ipod touch kan je hooguit 64 Gb kwijt en nu heb ik 160. Wat een nonsens dat ze die uit productie hebben gehaald :(
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je echt helemaal niets aan, maar wat voor podcasts luister je? En waar tover je die vandaan?
quote:Spijk-er schreef op 13 oktober 2014 @ 15:08:

*schrik* ik zie nu dat je sinds vorige maand inderdaad geen ipods classic meer via de apple site kan kopen! Sommige winkels hebben ze nog wel, en nu zit ik er serieus over te denken om alvast nog een aan te schaffen voor mocht deze ooit stuk gaan... Op een ipod touch kan je hooguit 64 Gb kwijt en nu heb ik 160. Wat een nonsens dat ze die uit productie hebben gehaald :(oh je dacht dat ik het verzon? Nee hoor. De iPhone, de vervanger van de iPod, gaat inmiddels al versie 6 in. Niemand koopt meer een iPod he.
Alle reacties Link kopieren
Ik download podcasts gewoon via itunes. Ik geloof dat veel mensen een hekel hebben aan itunes maar ik vind het prima. Ik luister bijvoorbeeld naar:



This American Life

The Moth

Serial (van de makers van this american life)

How to do it

Wait wait don't tell me

Met het oog op morgen

Freakonomics

Planet Money

Echt gebeurd

Savage Love

TLDR

99% invisible

Snap judgement

Radiolab

Risk

Argos

TED radio hour

Verschillende programma's van de BBC en nog wat meer die te maken hebben met mijn studiegebied.



Opruimen kan natuurlijk altijd netter maar ik gebruik ze gewoon intensief. Blijf er ook regelmatig mee hangen als ik ze in heb tijdens schoonmaken, tuinieren, klussen of sporten.
Zeg maar Spijker.
Ik heb jaren Sennheiser oordopjes gehad, en die zijn nooit kapotgegaan, ondanks het feit dat alles altijd kapot gaat bij mij. Er zit trouwens altijd geweldig geluid in die dopjes, en dat zeg ik als verwende koptelefoon (groot gevaarte op mijn hoofd) drager.



Maar ik nog nooit een i-Ding gehad, dus geen idee of dat compatible is met Apple producten. Er kwam trouwens een snoezig zakje bij om ze in te bewaren, maar dat is al een jaar of 5 geleden.



edit; Ik had deze, ze bleven ook goed in mijn oor zitten, hoewel ik wel erg kleine oren heb, dus misschien lag dat daar aan.

http://www.hoofdtelefoons ... es/sennheiser-mx-270.html
Alle reacties Link kopieren
quote:kunai schreef op 13 oktober 2014 @ 15:43:

Ik heb jaren Sennheiser oordopjes gehad, en die zijn nooit kapotgegaan, ondanks het feit dat alles altijd kapot gaat bij mij. Er zit trouwens altijd geweldig geluid in die dopjes, en dat zeg ik als verwende koptelefoon (groot gevaarte op mijn hoofd) drager.



Maar ik nog nooit een i-Ding gehad, dus geen idee of dat compatible is met Apple producten. Er kwam trouwens een snoezig zakje bij om ze in te bewaren, maar dat is al een jaar of 5 geleden.



edit; Ik had deze, ze bleven ook goed in mijn oor zitten, hoewel ik wel erg kleine oren heb, dus misschien lag dat daar aan.

http://www.hoofdtelefoons ... es/sennheiser-mx-270.htmlDit zijn exact de koptelefoontjes die ik had, en waarvan er sinds gisteren weer een stuk is.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een slechte slaper dus ik val vaak luisterend naar iets in slaap. Denk dat ik dan ook wel eens in de draad verward raak en dat helpt natuurlijk ook niet.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Urbanears voor het sporten. Het draadje zit in een touwtje waardoor het superstevig is en niet knikt enzo.
quote:Spijk-er schreef op 13 oktober 2014 @ 16:01:

[...]



Dit zijn exact de koptelefoontjes die ik had, en waarvan er sinds gisteren weer een stuk is.



Oh, dat is irritant, dan had ik waarschijnlijk gewoon geluk.



Het enige andere merk waar ik goede ervaringen mee heb is Wesc, maar ik weet niet eens of die oordopjes in het assortiment hebben.
Ik heb er drie, dat verlengt de gebruiksduur



Ik heb een set voor 's nachts, luisteren naar luisterboeken. Die blijft altijd bij mijn bed. Ik haal hem wel regelmatig uit elkaar (knopen)



Ik heb er een op mijn werk, die gooi ik aan het eind van de werkdag in mijn la.



En ik heb een set voor onderweg en die bewaar ik in een mooi houdertje. Ik zoek even een plaatje.



Die naast mijn bed moet het vaakst vervangen worden. De andere twee gaan best lang mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven