Kruisje Safari weg

03-04-2016 19:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een update gehad op mijn MacBook en nu is het kruisje om een tabblad te sluiten in Safari weg...Ik kan nog wel de sneltoets gebruiken of op het tabblad klikken en ctrl+tabblad sluiten aanklikken maar dat kruisje was toch een stuk handiger. Ik heb al gezocht hoe ik 'm terug kan krijgen maar niks kunnen vinden. Heeft iemand de oplossing om het kruisje terug te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Als je met de mouse pointer op de tab gaat staan komt het kruisje terug. Als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik al geprobeerd maar dat lukt helaas niet...
Alle reacties Link kopieren
Heb je Safari al eens herstart? En je Mac?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt het kruisje inderdaad gewoon tevoorschijn als je op het tabblad bovenin klikt.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
quote:lulletjerozenwater schreef op 04 april 2016 @ 00:06:

Heb je Safari al eens herstart? En je Mac?



Heb ik gedaan maar werkt ook niet :( Ik wacht het even een paar dagen af, misschien komt er een nieuwe update.



Bedankt voor het meedenken allemaal!
Welke versie van OSX heb je? Ik heb 10.11.3 en ik herken je probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
heel gek, ik kreeg net een foutmelding, m'n MacBook moest opnieuw opstarten en nu is het kruisje terug. Misschien dat de update niet goed gegaan was? Hoe het ook zij, het probleem is opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is het na een update altijd slim om een extra "koude" herstart te doen.



Met koud bedoel ik helemaal uit en dan weer aanzetten. Een warme herstart is als je vanuit het Apple-menu voor "herstart" kiest. Dan blijven sommige dingen onder stroom staan, waardoor er geen volledige reset is.
quote:lulletjerozenwater schreef op 04 april 2016 @ 13:07:

Sowieso is het na een update altijd slim om een extra "koude" herstart te doen.



Met koud bedoel ik helemaal uit en dan weer aanzetten. Een warme herstart is als je vanuit het Apple-menu voor "herstart" kiest. Dan blijven sommige dingen onder stroom staan, waardoor er geen volledige reset is.En waarom is dat altijd slim?
Alle reacties Link kopieren
quote:lulletjerozenwater schreef op 04 april 2016 @ 13:07:

Sowieso is het na een update altijd slim om een extra "koude" herstart te doen.



Met koud bedoel ik helemaal uit en dan weer aanzetten. Een warme herstart is als je vanuit het Apple-menu voor "herstart" kiest. Dan blijven sommige dingen onder stroom staan, waardoor er geen volledige reset is.Zo'n koude herstart is alleen van belang voor zaken die met firmware te maken hebben zoals een modem of router. Voor een OS reboot hoeft de boel niet spanningsloos te zijn geweest.
quote:viva1966 schreef op 04 april 2016 @ 16:28:

[...]





Zo'n koude herstart is alleen van belang voor zaken die met firmware te maken hebben zoals een modem of router. Voor een OS reboot hoeft de boel niet spanningsloos te zijn geweest.

Voor een update van de GUI is alleen herstart van de GUI nodig. Alleen updates van de kernel zouden eventueel een herstart van het OS nodig kunnen hebben.



Al dat herstarten dat iedereen kent van Windows komt voort uit het feit dat Windows, zeker de oudere versies, gewoon slordig geprogrammeerd waren en zaken als kernel, GUI en services niet netjes gescheiden hield.
Alle reacties Link kopieren
Toch blijf ik er uit ervaring bij dat een (extra) koude herstart vaak veel problemen voorkomt of oplost.



Het verhaal mbt alleen herstarten voor dingen die niet met de GUI te maken hebben houdt zeker steek, maar mij is verteld dat door de koude herstart ook meteen eventuele "resten" in het werkgeheugen verdwijnen.

En diverse caches en dergelijke worden dan ook opnieuw opgebouwd, wat juist bij een GUI problemen kan oplossen.



Veel mensen laten hun Mac ook niet eens een nachtje doordraaien ipv m uit te zetten. Terwijl OS X juist in de nacht automatisch systeemonderhoud doet. Ook dat kan problemen geven.



Een (extra) herstart kan in mijn ogen en ervaring iig nooit kwaad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven