Laptop doet raar, wat kan dat zijn?

23-11-2016 13:19 29 berichten
Het scherm van mijn laptop flikkert af en toe nogal. Niet dat hij helemaal zwart wordt, maar alsof het lampje gedimd wordt en dan weer aangaat. En sinds vandaag typt hij niet zo lekker meer, hij pakt soms dingen niet of net, bij het naam wijzigen van een bestand, ging dat vakje waarin ik aan het typen was "uit" zeg maar zoals wanneer je klaar bent met typen. Maar ik was gewoon nog bezig.



Het klinkt misschien vaag,maar ik heb echt het idee dat hij er zo mee kan stoppen.



Misschien weet iemand hier wat dit kan zijn?
Ga al je bestanden overzetten op een externe harde schijf zo snel mogelijk. Verder een handige kennis vragen om ernaar te kijken.
Hier ook op mijn laptop sinds een uur ofzo dat de verlichting lijkt te dimmen.

Ik weet niet wat het is. Avast werkt goed en geeft niets aan.

Verder geen last met typen.



Op mijn tablet heb ik nergens last van en werkt wel goed.
Zou z.s.m. alles backuppen, waarschijnlijk iets met je moederboard of voeding ervan. Kan zomaar ineens uitvallen, maar dit weet ik niet zeker hoor. Zou even alles na laten kijken, of opnieuw installeren
quote:Foodsandbeats schreef op 23 november 2016 @ 13:27:

Ga al je bestanden overzetten op een externe harde schijf zo snel mogelijk. Verder een handige kennis vragen om ernaar te kijken.Heel verstandig. Na mijn laatste crash zet ik alles direct op een usb. Sla niets meer op de laptop op.
Waarom is het automatisch maken van een back-up nog steeds niet vanzelfsprekend?
Ik heb vanmorgen gelijk een backup gemaakt, zou heel erg balen als het echt mis zou gaan en ik vanalles zou verliezen.



Zal even kijken hoe het verder gaat, maar als dit niet ophoudt, of beter wordt laat ik hem zeker even nakijken.
quote:dianavankrimpen schreef op 23 november 2016 @ 13:30:

[...]





Heel verstandig. Na mijn laatste crash zet ik alles direct op een usb. Sla niets meer op de laptop op.USB-sticks zijn niet veiliger
Alle reacties Link kopieren
Ik heb standaard alles op een back up, je comp/laptop kan ieder moment crashen oud of nieuw

Ik zou niet goed worden als ik alles kwijt zou raken.



TO heb je een back-up gemaakt?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:AndijvieViva schreef op 23 november 2016 @ 13:33:

Ik heb vanmorgen gelijk een backup gemaakt, zou heel erg balen als het echt mis zou gaan en ik vanalles zou verliezen.



Zal even kijken hoe het verder gaat, maar als dit niet ophoudt, of beter wordt laat ik hem zeker even nakijken.



Sorry mosterd



Heel goed, misschien is het een kleinigheidje.

Je kunt ook je besturingssysteem opnieuw installeren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 november 2016 @ 13:33:

[...]



USB-sticks zijn niet veiligerKunnen virussen overgedragen worden?
Ja nu ik er over nadenk...idd
Bij mijn vorige werkgever was het gebruik van usb verboden.
quote:dianavankrimpen schreef op 23 november 2016 @ 13:40:

[...]





Kunnen virussen overgedragen worden?Ja
quote:dianavankrimpen schreef op 23 november 2016 @ 13:42:

Bij mijn vorige werkgever was het gebruik van usb verboden.Terecht
Alle reacties Link kopieren
USB-sticks zijn ook een nogal onbetrouwbaar medium. Er even wat mee overzetten van de ene naar de andere computer is prima, maar er voor langere tijd belangrijke bestanden op willen veiligstellen moet je niet willen.



Sowieso moet je alles altijd minimaal dubbel houden. Dus zowel op je laptop als op een externe harde schijf. Het kan geen kwaad om heel belangrijke zaken ook nog op een derde medium te bewaren.
Slik maar door het is goed voor je!
Ik doe niet zoveel op de laptop alleen mijn sollicitaties. Zit weinig op de browser. Gebruikt mijn tablets voor internet.



Ga me nu ook maar verdiepen in back ups. Anno 2016 en heb me er nog nooit in verdiept.

Ik weet het
quote:Eindeloos schreef op 23 november 2016 @ 13:36:

[...]





Sorry mosterd



Heel goed, misschien is het een kleinigheidje.

Je kunt ook je besturingssysteem opnieuw installeren.Maar dan ben ik alles wat ik heb geinstalleerd kwijt toch? Dat is wel erg drastisch, ik hoop dat dat niet nodig is.
quote:AndijvieViva schreef op 23 november 2016 @ 13:48:

[...]





Maar dan ben ik alles wat ik heb geinstalleerd kwijt toch? Dat is wel erg drastisch, ik hoop dat dat niet nodig is.Dat is niet nodig, maar wel een populaire actie. Het helpt zelden echt, maar het geeftceen fijn gevoel dat je toch iets doet
quote:dianavankrimpen schreef op 23 november 2016 @ 13:47:

Ik doe niet zoveel op de laptop alleen mijn sollicitaties. Zit weinig op de browser. Gebruikt mijn tablets voor internet.



Ga me nu ook maar verdiepen in back ups. Anno 2016 en heb me er nog nooit in verdiept.

Ik weet het Alleen sollicitaties? Dure typemachine dan
Alle reacties Link kopieren
Nee die herinstallatie zou ik inderdaad nog even mee wachten.



Het eerste probleem zou de adapter kunnen zijn. Dimt je scherm ook als je de adapter eruit haalt? Misschien is die dan niet helemaal jofel meer. Als hij weer dimt, check dan even in de statusbalk van Windows of er wel een lader is aangesloten.



Toeval bestaat zelden in dit soort gevallen, maar het andere kan een probleem met je muis zijn. Als je een draadloze muis hebt waarvan de batterijen aan vervanging toe zijn denkt de laptop misschien signalen op te vangen die er niet zijn.



Dat zijn zomaar wat dingen die ik ooit zelf bij de hand heb gehad, ik zou er even iemand naar laten kijken.
Slik maar door het is goed voor je!
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 november 2016 @ 13:52:

[...]



Alleen sollicitaties? Dure typemachine dan Ja heb deze grkocht toen ik mijn ontslag kreeg. Gebruik al jaren geen laptop meer. Alleen nog maar mijn tablet. Maar tekstverwerken op een tablet gaat gewoon niet goed.
Dank je Hoestdrank.

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe adapter gekocht, de oude deed het niet meer goed. Heb hem er nu toch even uitgehaald om te kijken of dat verschil maakt.

Had Flux geinstalleerd en dat heb ik ook verwijderd al een paar dagen geleden, maar dat maakt geen verschil.



Ik gebruik geen muis, alleen het touchpad.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 23 november 2016 @ 13:56:

[...]





Ja heb deze grkocht toen ik mijn ontslag kreeg. Gebruik al jaren geen laptop meer. Alleen nog maar mijn tablet. Maar tekstverwerken op een tablet gaat gewoon niet goed.Ik heb zelf een On The Go kabeltje (paar euro) en een extern toetenbord (zo duur als je het maken wilt) voor mijn tablet. Werkt prima, maar niet elke tablet ondersteunt het. Welke heb je?
Slik maar door het is goed voor je!
quote:AndijvieViva schreef op 23 november 2016 @ 13:57:

Dank je Hoestdrank.

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe adapter gekocht, de oude deed het niet meer goed. Heb hem er nu toch even uitgehaald om te kijken of dat verschil maakt.

Had Flux geinstalleerd en dat heb ik ook verwijderd al een paar dagen geleden, maar dat maakt geen verschil.



Ik gebruik geen muis, alleen het touchpad.Heb je een verlengsnoer in gebruik? Of probeer een ander stopcontact? Heb nu de stekker vanmijn laptop in een ander stopcontact gedaan en nu geen gedimd scherm meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven