Laptop geeft zwart beeld met wit pijltje

07-10-2015 14:25 30 berichten
Mijn laptop, packert Bell easynote tg71bm, start op, maar na het inloggen kom ik op een zwart beeld met wit pijltje.



Ik las op internet iets over de batterij uithalen, maar dan moet ik de hele laptop open schroeven.



Er staat Windows 8 op.



Ik ben inmiddels in staat hem weg te gooien, maar misschien is er wel gewoon een oplossing. Wie O wie weet het?



Oja, veilige modus opstarten lukt niet. Kom dan gewoon bij het inlogscherm.
Alle reacties Link kopieren
Als je in veilige modus op het inlogscherm komt, wat lukt er dan precies niet? Dat is toch juist de bedoeling?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ben even aan het bladeren geweest en heb het volgende: Systeemherstel Windows 8 starten als Windows 8 niet volledig opstart



Je kan Windows 8 systeemherstel ook uitvoeren door de SHIFT toets ingedrukt te houden terwijl je de PC herstart. Het grote voordeel van deze methode is dat Windows 8 niet volledig gestart moet worden om een systeemherstel uit te voeren. Je kan reeds herstarten wanneer er gevraagd wordt van in te loggen. Hou de SHIFT toets de ganse tijd ingedrukt. Nadat de PC opnieuw opgestart is zal er een keuzemenu verschijnen. In dat keuzemenu kies je vervolgens problemen oplossen en daarna geavanceerde opties. Daarna kan je systeemherstel starten.



Deze site geeft aanvullende info voor het zwarte scherm: http://decomputer.be/zwart-scherm-en-witte-pijl/
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
quote:handigmetgeld schreef op 07 oktober 2015 @ 14:32:

Als je in veilige modus op het inlogscherm komt, wat lukt er dan precies niet? Dat is toch juist de bedoeling?

Ik kom niet in veilige modus.



Ik ga de shift proberen!
Ook met shift geen veilige modus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat laptop naar een andere level is gegaan: dood. RIP
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud was laptop? Hopelijk is allen HD kapot en niet moederbord.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zekerheid kan je proberen een externe scherm te gebruiken om zeker van te zijn dat laptop wel doet en scherm niet.
Hij is nog geen jaar oud, start gewoon op tm inlogscherm en geeft na inloggen zwart beeld, muis zie ik gewoon bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan nog proberen wat ik eerder zei; externe scherm om zeker van te zijn dat laptop nog doet. Anders kan je nog ff lang de starknop ingedrukt houden.

Zie niet goed uit, ik zou, nu nog garantie geldig is, contact opnemen met de winkel voor kosteloos reparatie.
Alle reacties Link kopieren
Niet weggooien!

Als windows zover opstart (dan is je HD niet stuk) en als je een pijltje ziet is je scherm niet stuk.

Verder zijn geheugen en CPU ook in orde anders zou ie niet opstarten.



Lijkt een software probleem in windows te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je laptop kan niet Windows openen=HD, videokaart of erger.
Ik zie gewoon mijn inlogscherm, wat voegt een extern scherm dan toe?
quote:qstix schreef op 07 oktober 2015 @ 15:14:

Niet weggooien!

Als windows zover opstart (dan is je HD niet stuk) en als je een pijltje ziet is je scherm niet stuk.

Verder zijn geheugen en CPU ook in orde anders zou ie niet opstarten.



Lijkt een software probleem in windows te zijn.Hoe los ik dat op? Ik heb geen cdspeler, dus ook geen opstartschijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:qstix schreef op 07 oktober 2015 @ 15:14:

Niet weggooien!

Als windows zover opstart (dan is je HD niet stuk) en als je een pijltje ziet is je scherm niet stuk.

Verder zijn geheugen en CPU ook in orde anders zou ie niet opstarten.



Lijkt een software probleem in windows te zijn.Windows start niet, is pas gestart na inloggegevens.
Alle reacties Link kopieren
Had je net een Windows update gedaan?
Geen idee, gaat automatisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 07 oktober 2015 @ 15:19:

Geen idee, gaat automatisch.Moiren ga naar de winkel nu nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan deze link je helpen https://answers.microsoft ... 43-40dc-8775-6a2f9f7dea69



Hier wordt een identiek probleem omschreven en lijkt de oorzaak malware te zijn. Als jij in het zwarte scherm taalbeheer kan op starten (ctrl + alt + del), kun je vanuit taakbeheer een nieuwe taak opstarten met je internet browser. Volg dan de aanwijzingen zoals in de link omschreven.
Kun je wel met de toetsen een scherm openen? Dus windows+E om de mappen te bekijken?
Alle reacties Link kopieren
Als die nog geen jaar oud is, heb je dan geen garantie meer? Anders gewoon even terug gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 07 oktober 2015 @ 15:17:

[...]



Windows start niet, is pas gestart na inloggegevens.Neuh windows is zo goed als opgestart voordat jij het inlogscherm ziet. Als de HD een probleem had kwam ie tot voorbij de bios.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 07 oktober 2015 @ 16:08:

Als die nog geen jaar oud is, heb je dan geen garantie meer? Anders gewoon even terug gaan!Twee jaar garantie.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk geen garantie aangezien geen hardware probleem.



Kan evt malware zijn.



Als opstarten met shift+F8 niet lukt ivm BIOS en of SSD dan opstarten vanaf USB stick en windows terugzetten naar een restore point.
Heel veel malware, vorige week was mijn laptop nog schoon



Hij is nog aan het scannen. Ik hoop dat het na schoonmaken weer opgelost is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven