laptop, netbook, chromebook?

25-11-2014 16:55 25 berichten
Ik wil een nieuwe laptop! Nou ben ik sowieso al besluiteloos, maar ik kom hier met al die mogelijkheden al helemaal niet tot een beslissing.



Ik wil graag skypen en ik heb gelezen dat dat op een chromebook niet kan? Dat valt dan eigenlijk af, al vond ik het design van degene die ik gezien heb erg mooi.



Daarnaast gebruik ik hem voor internetten en tekstverwerken. Ik wilde graag een kleinere laptop, omdat mijn vorige zo groot was en ik hem moeilijk overal mee naartoe kom nemen.



Ik kijk er ook graag dvd's op, maar ik zou liever een losse dvd speler erbij doen, omdat die volgens mij als eerste het loodje leggen. 😊 mijn vorige laptops kregen allebei problemen met de dvd speler.



Dus... Wie heeft er een netbook waar ze helemaal fan van zijn? Of een idee voor een kleinere laptop? Liever onder de 300 euro 😊 ik ben benieuwd!
Ik heb een Chromebook, maar daar kunnen idd geen externe programma's op, alleen apps uit de Chromestore.



Verder geen tips, had hiervoor een laptop maar ben nu blijer met mijn Chromebook.
http://www.bcc.nl/computer/tablet/windo ... skeurigDit niet iets? Zit volgens mij geen cd ingang op, maar als je die toch liever los er bij hebt...
Ik lees mee. Ik zit met exact hetzelfde. Helaas geen tips voor jou. Ik was ook geinteresseerd in de Chromebook. Jammer dat je daar niet mee kunt skypen.
En ook geen enkele andere software is te laden behalve dat via de appstore is te downloaden. Dus ook niet Office, geen spelletje, niet de sw van de belastingdienst, enz. Imo bijzonder onhandig.
quote:Naara schreef op 25 november 2014 @ 18:25:

En ook geen enkele andere software is te laden behalve dat via de appstore is te downloaden. Dus ook niet Office, geen spelletje, niet de sw van de belastingdienst, enz. Imo bijzonder onhandig.Je bedoelt de chromebook?
Ik zit nu te kijken naar de HP stream 14. Lijkt me ook wel wat. De meeste laptops gaan tegenwoordig uit van online opslag en daar moet ik ook erg aan wennen.
Ik heb weer gekozen voor een kleine laptop. Een netbook hebben we hier in huis gehad, maar die was zo ontzettend klein dat het onhandig was. Het toetsenbord was te klein om blind te kunnen typen. Zelfs gewoon een beetje surfen is lastig als het scherm te klein is. En een chromebook was niks voor mij omdat ik ook wil kunnen tekstverwerken en skypen en dergelijke. Mijn laptop was wel veel duurder dan wat jij zoekt, ik kan je dus geen merk / type aanraden.
quote:Naara schreef op 25 november 2014 @ 18:25:

En ook geen enkele andere software is te laden behalve dat via de appstore is te downloaden. Dus ook niet Office, geen spelletje, niet de sw van de belastingdienst, enz. Imo bijzonder onhandig.



Ik gebruik die van mij alleen om te internetten en te mailen.



Office heeft Google een eigen variant van die gelijk ook op de Drive opslaat zodat je het op een andere locatie weer kunt openen. Spelletjes kun je halen uit de Chromestore. Belastingdienst is bezig met het verder uitrollen van een app om aangifte te doen.



Maar je moet het niet vergelijken met een laptop, dat is het gewoon niet.



Voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen, hij is licht, staat gelijk aan als ik hem open klap, word niet warm, ik kan vanaf een andere locatie op mijn Drive inloggen zodat ik verder kan waar ik was gebleven, enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 25 november 2014 @ 18:25:

En ook geen enkele andere software is te laden behalve dat via de appstore is te downloaden. Dus ook niet Office, geen spelletje, niet de sw van de belastingdienst, enz. Imo bijzonder onhandig.En je moet continu online zijn. Nu ben je dat al gauw... Maar je zal net zien....
In for the cause....
quote:Mystics_Magic schreef op 26 november 2014 @ 10:38:

[...]





En je moet continu online zijn. Nu ben je dat al gauw... Maar je zal net zien....



bedoel je dat je offline niet kunt werken?



Penelope, jij hebt zo te lezen een chromebook. Tekstverwerken (gewoon in word dus) gaat blijkbaar anders op de chromebook. Klopt dit? En wat is anders? Wat ik me ook afvroeg, kan je gewoon op alle sites mee, of ben ik straks bijvoorbeeld verplicht om gmail te gebruiken ipv hotmail?



Ik wil graag de chromebook, maar ik moet het wel goed kunnen gebruiken. Dus word kunnen gebruiken en alle sites op kunnen.



Ik was helemaal fan toen ik las dat je niet zelf achter anti virus programma's aan hoeft te gaan, automatische updates en dat je bestanden op elke chromebook geopend kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp mij niet verkeerd, het zijn goede laptops (de hardware meestal dan) en qua functionaliteit zit het ook wel goed (mailen, internetten)

Je kan er niet zomaar iets op zetten.



Alles wat je doet op een chromebook wordt opgeslagen in de cloud.Standaard wordt een chromebook geleverd met een aantal Google Apps, die je zelf kunt uitbreiden door in de chrome store apps te selecteren.

Alles wordt gesynchroniseerd met je account, dus als je op een chromebook van iemand anders inlogt met je gegevens, heb je daar de beschikking over dezelfde zaken als op je eigen chromebook. Doordat je niet echt programma’s kunt installeren blijft een chromebook snel en start het snel op. Omdat je bijna altijd wel de beschikking hebt over internet is het niet zo heel groot probleem dat alles naar de cloud gaat. Mocht je toch een keer zonder internet zitten dan is je chromebook nog steeds bruikbaar in de offline modus. Inmiddels zijn er verschillende versies van de Chromebook beschikbaar.
In for the cause....
Dus elke laptop die werkt met cloud storage kun je bijna niets op installeren? Dat is wel jammer.. Ik ben dan bang dat ik dingen wil installeren en dat dat vervolgens dus niet kan... Missen jullie dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Je bent gebonden aan wat Google beschikbaar stelt voor Chromebooks.



Ik heb geen Chromebook omdat dit mij het meeste tegenstond. Ook het feit dat alles 'in de cloud' zit vond ik vervelend. Ik kom op plekken waar niet altijd internet voorhanden is en wel een laptop nodig heb.
In for the cause....
Ik las dat de hp waar ik voor wilde gaan vrij traag was met maar 2gb ram geheugen. Ik neig nu naar de acer aspire v3-112p met 4gb ram, 500gb harde schijf en touch screen. Mijn voorlaatste was ook een acer en die vertoonde kuren na een aantal jaren.. Maar ik neem aan dat ze nu sowieso stukken beter zijn dan 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een beter alternatief. In die prijsklasse heb je ook een goede Toshiba laptop.



Bijvoorbeeld:

http://www.laptopshop.nl/ ... -satellite-c50-b-11d.html
In for the cause....
quote:rozehanddoek schreef op 26 november 2014 @ 19:38:

Ik las dat de hp waar ik voor wilde gaan vrij traag was met maar 2gb ram geheugen. Ik neig nu naar de acer aspire v3-112p met 4gb ram, 500gb harde schijf en touch screen. Mijn voorlaatste was ook een acer en die vertoonde kuren na een aantal jaren.. Maar ik neem aan dat ze nu sowieso stukken beter zijn dan 10 jaar geleden.



Hoe lang is je laptop meegegaan? Gemiddeld levensduur van een laptop is 4 jaar, las ik ergens.



Ik kan maar geen keus maken. De Acer waar je over had en de Toshiba die genoemd is, heb ik wel opgeslagen. Vond wel goede opties die 2.
Ik heb beide laptops 4 jaar gehad. En ze werkelijk overal mee heen gesleept, dus het is waarschijnlijk logisch dat ze het niet goed meer deden 😊
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon lastig omdat er zo veel keus is.



KLIK Wat Voorbeelden KLIK
In for the cause....
quote:Mystics_Magic schreef op 27 november 2014 @ 09:52:

Het is gewoon lastig omdat er zo veel keus is.



KLIK Wat Voorbeelden KLIKNou dit dus. Ik zie veel goede eigenschappen over meerdere van die apparaten verdeeld. Lastig om dan te kiezen "wat echt belangrijk is". Ik heb er wel 1 heel hard nodig, maar wil ook geen overhaaste beslissingen maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je nodig in een laptop? Waar gebruik je het voor en wat denk je er nog meer op te willen doen?
In for the cause....
Wat ik nodig heb is MSoffice en internet (zonder beperkingen). Ow en usb poort (ipad valt daarom af). Niet duurder dan 500 euro. Batterijduur vind ik ook belangrijk.



Die office, ik lees bijv. dat een chromebook daar een apart programma voor heeft om alle documenten te bekijken, maar wat voor mij belangrijk is: voor mijn studie moet ik online mijn opdrachten uploaden. Ik vraag me dan af of dat met een chromebook ook kan. Misschien is dit iets heel simpels, maar ik had mijn laptop 6,5 jaar. Ik weet totaal niets van alle nieuwe mogelijkheden.



Wat ik handig vind om te hebben nu ik mij beetje verdiept hebt:

- anti virus programma (was altijd een drama met mijn vorig laptop)

- een klein formaat is makkelijker mee te nemen, maar is dat ook handig als ik straks scriptie bijv. schrijf. Is de scherm dan niet te klein.
Alle reacties Link kopieren
Dan raad ik je toch een gewone laptop aan. Zelf vind ik 13 inch ideaal formaat (niet te groot en ook niet te klein) Sommige geven de voorkeur aan 15 inch.

Maar je kan altijd een laptop aansluiten op een externe monitor (die zo groot kan zijn als jij wil)

13 inch kan wel, maar voor grote lappen tekst wordt het al heel veel scrollen (vandaar dat een externe monitor misschien nog een idee is tzt)



Anti-virus is wel handig, ik raad aan een zo licht mogelijke variant te kiezen (AVG bijvoorbeeld is redelijk licht en gratis)



Een chromebook is wellicht minder prijzig, maar toch strookt het mij dat alles via de cloud moet lopen.

Het zal ook gewoon mogelijk zijn om dingen te uploaden op een ChromeBook.



Ik denk dat je meer hebt aan een laptop dan de variant van Google.



Voor 500¤ heb je echt een keurige laptop en zal niet veel met elkaar onderscheiden.Voor deze prijsklasse is het eigenlijk Hardeschijf ruimte vergelijken, werkgeheugen en aansluitmogelijkheden bekijken.
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mystics_Magic schreef op 27 november 2014 @ 14:47:

Dan raad ik je toch een gewone laptop aan. Zelf vind ik 13 inch ideaal formaat (niet te groot en ook niet te klein) Sommige geven de voorkeur aan 15 inch.

Maar je kan altijd een laptop aansluiten op een externe monitor (die zo groot kan zijn als jij wil)

13 inch kan wel, maar voor grote lappen tekst wordt het al heel veel scrollen (vandaar dat een externe monitor misschien nog een idee is tzt)



Ik ben ontzettend blij met mijn 14inch (Samsung).



TO: Als je denkt alleen office en skype te gebruiken zou ik niet teveel waarde hechten aan de processor die erachter zit. Dat lukt wel met de meesten!



+ iets om op te letten is de batterijduur. Ben je veel onderweg (bijvoorbeeld met de trein) en wil je dan ook werken? Tweakers geeft betrouwbare reviews over batterijduur etc!
quote:Mystics_Magic schreef op 27 november 2014 @ 14:47:

Dan raad ik je toch een gewone laptop aan. Zelf vind ik 13 inch ideaal formaat (niet te groot en ook niet te klein) Sommige geven de voorkeur aan 15 inch.

Maar je kan altijd een laptop aansluiten op een externe monitor (die zo groot kan zijn als jij wil)

13 inch kan wel, maar voor grote lappen tekst wordt het al heel veel scrollen (vandaar dat een externe monitor misschien nog een idee is tzt)



Anti-virus is wel handig, ik raad aan een zo licht mogelijke variant te kiezen (AVG bijvoorbeeld is redelijk licht en gratis)



Een chromebook is wellicht minder prijzig, maar toch strookt het mij dat alles via de cloud moet lopen.

Het zal ook gewoon mogelijk zijn om dingen te uploaden op een ChromeBook.



Ik denk dat je meer hebt aan een laptop dan de variant van Google.



Voor 500¤ heb je echt een keurige laptop en zal niet veel met elkaar onderscheiden.Voor deze prijsklasse is het eigenlijk Hardeschijf ruimte vergelijken, werkgeheugen en aansluitmogelijkheden bekijken.



Ik lees nu pas je reactie. Dankjewel! Ik ben inmiddels inderdaad afgestapt van de chromebook. Zal toch een gewone laptop worden. Ik moet echt in een winkel kijken voor de grootte van de laptop. Enerzijds is een kleine laptop handig om mee te nemen, anderzijds is een grote scherm handig als ik thuis werkstukken en straks een scriptie schrijf. Ik neig daarom toch naar een wat normale formaat, maar denk er nog even over na.

Fijn dat je meegedacht hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven