Laptop voor derde keer kapot binnen garantietermijn

24-11-2016 11:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga vandaag mijn laptop voor de derde keer binnen garantietermijn (24 maanden) opsturen omdat de laptop voor de derde keer niet meer aan wil. Ik heb hem net zes weken terug van de tweede reparatie! De eerste keer dat de laptop defect ging was na 9 maanden. Twee keer eerder was het het moederbord dat vervangen moest worden. De laptop heeft mij twee jaar geleden 800 euro gekost en gebruik ik, als zelfstandige, dagelijks.



Naast dat het vooral voor ergernis zorgt omdat ik de laptop minimaal drie weken kwijt ben, maak ik mij ook zorgen omdat de garantie bijna verloopt (ik heb nog 2 weken). Ik vertrouw er gewoon niet meer op dat dit goed gaat komen. De laptop heb ik bij zo'n computerwinkel gekocht, het contact loopt rechtstreeks met de reparatieafdeling van het laptopmerk(omdat het dan wat sneller verloopt).



Kan ik hier nog iets mee? Of is het gewoon een gevalletje pech?
Alle reacties Link kopieren
Veel bedrijven hanteren de regel; Als het drie keer kapot gaat binnen korte tijd, is het een maandagochtendproductie en kan beter vervangen worden. Of dat een récht is, weet ik niet.



En die ervaring heb ik inmiddels ook al meerdere keren gehad. Wel kopen wij bijna standaard bij grotere (en goedkopere ) bedrijven, die zich dat misschien wat makkelijker kunnen permitteren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je kan er wel iets mee, als je niks beters te doen hebt. Anders bedenken dat deze laptop een zakelijke aankoop was die je uiteindelijk pakweg 600,- heeft gekost (de fiscus betaalt mee), dat is 25,- per maand.



Nieuwe kopen dus. En nu niet meer bij een maf lokaal winkeltje maar gewoon bij de Staples of de Makro een normaal model van een normaal merk
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 11:35:

Je kan er wel iets mee, als je niks beters te doen hebt. Anders bedenken dat deze laptop een zakelijke aankoop was die je uiteindelijk pakweg 600,- heeft gekost (de fiscus betaalt mee), dat is 25,- per maand.



Nieuwe kopen dus. En nu niet meer bij een maf lokaal winkeltje maar gewoon bij de Staples of de Makro een normaal model van een normaal merkNou, ik vind dit dus belachelijk. Dus omdat de belastingdienst er aan mee heeft betaald, mag je niet moeilijk doen over een product van 800 euro dat kapot blijft gaan? Voor mij is 800 euro heel veel geld. Maf lokaal winkeltje? Zeker niet, sterker nog het is een winkelketen. En geloof mij, dit is een heel normaal merk.
quote:toffifee schreef op 24 november 2016 @ 11:43:

[...]





Nou, ik vind dit dus belachelijk. Dus omdat de belastingdienst er aan mee heeft betaald, mag je niet moeilijk doen over een product van 800 euro dat kapot blijft gaan? Voor mij is 800 euro heel veel geld. Maf lokaal winkeltje? Zeker niet, sterker nog het is een winkelketen. En geloof mij, dit is een heel normaal merk.Tsja, maak je je wel druk. Amuseer je er mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 11:44:

[...]



Tsja, maak je je wel druk. Amuseer je er meeIk ben oprecht blij voor je dat jij je niet druk hoeft te maken om 600 euro, maar in mijn geval is dat wel heel veel geld en daarom vraag ik of er oplossingen zijn. Daar maak ik mij wel even graag druk voor.
quote:toffifee schreef op 24 november 2016 @ 11:49:

[...]



Ik ben oprecht blij voor je dat jij je niet druk hoeft te maken om 600 euro, maar in mijn geval is dat wel heel veel geld en daarom vraag ik of er oplossingen zijn. Daar maak ik mij wel even graag druk voor.

Nogmaals dan:



Ja, er zijn oplossingen. Due gaan je veel van je (kostbare, hoop ik voor je) tijd kosten. Je kan ook bedenken dat deze laptop je nu 25,- per maand jheeft gekost. Als dat veel is, klopt er iets echt niet aan je verdienmodel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 11:52:

[...]



Als dat veel is, klopt er iets echt niet aan je verdienmodel.ja, dat klopt, het loopt niet lekker op dit moment. Ben ook op zoek naar werk (voor werkgever). Vandaar dat ik het er gewoon echt niet bij kan hebben om weer een nieuwe laptop te moeten kopen.
quote:toffifee schreef op 24 november 2016 @ 11:56:

[...]





ja, dat klopt, het loopt niet lekker op dit moment. Ben ook op zoek naar werk (voor werkgever). Vandaar dat ik het er gewoon echt niet bij kan hebben om weer een nieuwe laptop te moeten kopen.

OK, dat is klote.



Maar echt, dan nog wil je je tijd niet steken in je recht halen hier.



Hoe heb je het opgelost in de periode van reparatie?
Alle reacties Link kopieren
Werken op een oudje van mijn man. Op dit moment zit ik nog binnen de garantietermijn en daarom dacht ik dat als ik iets 'wil', dat ik dat dan nu moet gaan regelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je iets aan de info die hier staat:

https://www.consuwijzer.n ... -ik-geld-terug-mag-vragen
Misschien loont een goed gesprek met de verkoper? Dan leg je netjes uit dat je je laptop nog geen twee jaar hebt, hij nu voor de derde keer stuk is gegaan en je geen vertrouwen meer hebt in reparatie, omdat dat de vorige twee keren ook niet heeft geholpen. En dan vraag je of hij met je wil meedenken over een andere oplossing. Als de winkel enigszins servicegericht is neem ik aan dat je overeen moet kunnen komen dat je een nieuwe laptop krijgt of een kunt krijgen tegen een fikse korting (omdat je de afgelopen twee jaar natuurlijk wel gebruik hebt gemaakt van des laptop).



Als de verkoper niet zo welwillend is dan zou je even kunnen googelen op non-conformiteit, misschien kan je daar iets mee
quote:toffifee schreef op 24 november 2016 @ 12:02:

Werken op een oudje van mijn man. Op dit moment zit ik nog binnen de garantietermijn en daarom dacht ik dat als ik iets 'wil', dat ik dat dan nu moet gaan regelen.

Dat klopt op zich wel, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het je veel gaat opleveren als je er niet veel tijd in steekt. En dan nog.



Maar als he toch wil stoppen als ondernemer, kan je dan niet de tijd overbruggen met dat oudje?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt realistisch om na 2 jaar nog de volle mep terug te krijgen. Een laptop schrijf je af in pakweg 3-5 jaar. Zeker bedrijfsmatig gebruikt gaat dat meer richting de 3 jaar.



Waarschijnlijk wordt je laptop weer gerepareerd als dat mogelijk is. Dan heb je vast nog garantie op de reparatie (3 maanden?) en dan is het afgelopen.

Is het niet mogelijk om hem te repareren, dan mag je een vergoeding verwachten. Een fikse korting op aankoop van een nieuwe. Zeg maar halve prijs voor een vergelijkbare.
quote:kastella schreef op 24 november 2016 @ 12:36:

Het is niet echt realistisch om na 2 jaar nog de volle mep terug te krijgen. Een laptop schrijf je af in pakweg 3-5 jaar. Zeker bedrijfsmatig gebruikt gaat dat meer richting de 3 jaar.



Waarschijnlijk wordt je laptop weer gerepareerd als dat mogelijk is. Dan heb je vast nog garantie op de reparatie (3 maanden?) en dan is het afgelopen.

Is het niet mogelijk om hem te repareren, dan mag je een vergoeding verwachten. Een fikse korting op aankoop van een nieuwe. Zeg maar halve prijs voor een vergelijkbare.Welnee. Een paar tientjes korting max
Overigens, ik weet niet wat je met je laptop doet natuurlijk, maar een nieuwe is al voor minder dan 200,- te vinden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.consuwijzer.n ... iet-goed-ondeugdelijk-is#



Je kunt het gooien op 'ondeugdelijk' product. Als de verkoper daar niks van wil weten, zul je 't hogerop moeten zoeken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 24 november 2016 @ 14:01:

https://www.consuwijzer.n ... iet-goed-ondeugdelijk-is#



Je kunt het gooien op 'ondeugdelijk' product. Als de verkoper daar niks van wil weten, zul je 't hogerop moeten zoeken.En welke schade denk je vergoed te krijgen na twee jaar gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen zelfstandige; gebruik mijn laptop dagelijks, niet voor werk. Misschien is 'ie wel meer in gebruik dan de laptop van TO.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 24 november 2016 @ 14:03:

Ik ben geen zelfstandige; gebruik mijn laptop dagelijks, niet voor werk. Misschien is 'ie wel meer in gebruik dan de laptop van TO.Dus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 14:03:

[...]

En welke schade denk je vergoed te krijgen na twee jaar gebruik?Geen flauw idee, niet naar gekeken, gaat mij om algemene info voor TO. Kan íe lezen en bepalen of hij er iets aan heeft, iets mee kan en/of wil doen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 24 november 2016 @ 14:06:

[...]



Geen flauw idee, niet naar gekeken, gaat mij om algemene info voor TO. Kan íe lezen en bepalen of hij er iets aan heeft, iets mee kan en/of wil doen.OK, dan zijn we weer rond: je kan er iets aan doen, dat kost je ongehoord veel tijd en kevert je bar weinig op
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 14:04:

[...]



Dus?

Dagelijks gebruik door een zelfstandige hoeft niet te betekenen dat laptop dan 'meer te lijden heeft'.

Dus vind ik het stom dat een product van €800 al zo gauw diverse mankementen vertoond. Wat mij betreft hoeft dat niet normaal gevonden te worden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 14:09:

[...]



OK, dan zijn we weer rond: je kan er iets aan doen, dat kost je ongehoord veel tijd en kevert je bar weinig opWaarschijnlijk wel ja, met onderbouwing.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Voor wat het waard is; ik heb juist mijn computer gekocht bij een maf lokaal winkeltje omdat deze bewezen service verleent. Als bedrijf krijg je een vervangende laptop in zo'n geval. En ze maken van repareren spoed. Heb een keer een probleem gehad met een driver die niet meer werkte na een update en kon heb diezelfde dag nog ophalen.



Bij een grote winkel wel gedoe gehad met een camera (maar dan niet zakelijk). Die ging ook 3 x stuk binnen de garantie en die was ik steeds 4-6 weken kwijt. Dus een vakantie een camera moeten lenen (was nog voor de smartphone tijd). Na die derde keer bleef hij stuk en mochten we een nieuwe. Helaas was dat model niet meer leverbaar. Dus mochten we een goedkopere (deze heeft meer megapixels!).

Geld terug deden ze niet aan. Tegoedbon wilden we zelf liever niet. Zou ook maar drie maanden geldig zijn (of zoiets). Na veel discussie hebben we een duurder model met bijbetalen gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven