Laptopleek en windows 10

06-07-2016 10:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Gistermiddag heeft dochter een laptop op marktplaats gekocht. De laptop ziet er keurig netjes uit en is lekker vlot.

In de advertentie stond dat het mogelijk was de laptop te upgraden naar Windows 10. Momenteel staat er windows 7 pro op.

Nu probeer ik als computerleek de upgrade uit te voeren. Ik meen me te herinneren dat bij mijn ouders gewoon een melding kwam dat ze konden upgraden en via die pop up is het bij hun gebeurd. Nu met laptop van dochter krijg ik die pop up niet! ik heb nu iets aangeklikt dat hij zoekt naar windows updates, hij zoekt al een half uur maar krijg geen resultaat.

Google is normaal mijn beste vriend maar zelfs die vind geen pasklaar antwoord.

Is er iemand die me misschien een beetje op weg kan helpen ?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso moeten eerst alle updates geinstalleerd zijn. Als dat al een tijdje niet gebeurt is dan kan dat lang duren. Heb ik ook gehad bij mijn ouders. Die moesten ook eerst alle updates uitvoeren.
Kan je 7 wel upgraden naar 10?

Ik dacht alleen 8..
Kan wel,kijk hier meer eens:



https://www.schoonepc.nl/ ... date_naar_windows_10.html
Alle reacties Link kopieren
Oef hij is nu net klaar met zoeken. De laptop geeft nu aan 249 belangrijke updates beschikbaar en 7 optionele updates. Dan staat aan de andere kant, 246 belangrijke updates geselecteerd 856,1 mb-856,3 mb, dikgedrukt met daaronder een knop updates installeren.

Maar doen dan he ?
Alle reacties Link kopieren
Die link had ik al gelezen maar er staat bij mij dus niet de optie om te upgraden in het systeemvak.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf windows 7 was het mogelijk om gratis te upgraden, maar die periode dat het gratis kon is voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Is toch tot 29 juli?
Alle reacties Link kopieren
Ja, sorry. Er is nog even
Alle reacties Link kopieren
De optie voor upgraden komt nadat de updates erop staan.
Alle reacties Link kopieren
De laptop heeft ze "schoon" gekocht. Ze heeft gisteravond alleen wat op internet gezeten. Dan hoef ik verder geen back up ofzo te maken toch? (ik ben echt een enorme sukkel wat betreft computers ! )
Alle reacties Link kopieren
Als ze geen belangrijke bestanden al erop had, hoeft het niet nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:DizzyLizzy schreef op 06 juli 2016 @ 10:26:

Oef hij is nu net klaar met zoeken. De laptop geeft nu aan 249 belangrijke updates beschikbaar en 7 optionele updates. Dan staat aan de andere kant, 246 belangrijke updates geselecteerd 856,1 mb-856,3 mb, dikgedrukt met daaronder een knop updates installeren.

Maar doen dan he ?Ja en ook dit gaat heeeeeeeeel lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad.. update 28 aan het installeren.. nog ruim 200 te gaan dus! Ik had gehoopt het klaar te hebben voor ze thuis kwam. Dat gaat 'm niet worden. (Inmiddels hoop ik dat het klaar is voor ze naar bed moet )
Alle reacties Link kopieren
En die upgrade naar 10 kan ook minimaal een halve dag duren
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn windows helemaal geupdate had kreeg ik pas de melding dat ik kon upgraden. Denk dat het in dit geval ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad. Alle updates zijn geïnstalleerd en inmiddels ook al 4 keer geprobeerd de upgrade naar Windows 10 te maken.

Elke keer geeft hij aan het eind aan dat het mislukt is met een foutcode. Via google een oplossing gevonden op de microsoft website. Maar dat lukt niet..



Morgenochtend maar weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Grrr.. ik ben inmiddels in staat om de laptop het raam uit te smijten!!



Ik krijg het niet voor elkaar, krijg telkens foutcode 8007002C-4000D, online heb ik een stappenplan gevonden wat ik dan zou moeten doen. Ik moet alles wissen uit een bepaalde map maar wanneer ik dat probeer krijg ik de melding: U dient administrator-machtigingen op te geven om dit bestand te kunnen verwijderen.. Euh... ?! Kan kiezen uit uit doorgaan overslaan of negeren.
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen dat de vorige eigenaar van de laptop een andere gebruikersnaam gebruikte dan jij nu gebruikt. Met die gebruikersnaam had hij wel admin rechten.



Way jij zou kunnen proberen is om de stappen van deze link http://help.ea.com/nl/art ... -as-an-administrator/#hoe te volgen.



Het kan zijn dat jouw gebruikersnaam te weinig rechten heeft, om de eerdergenoemde stappen uit te voeren. Als dat het geval is, kun je proberen om de gebruikersnaam en het wachtwoord van de vorige eigenaar te krijgen.

Anders wordt het wel een heel technisch verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook Windows 10 direct installeren, zie onder



Windows 10 direct installeren zonder eerst Windows 7 te updatenstaande link:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm naar een kennis gebracht en hij heeft alles even netjes in orde gemaakt. Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven