Leuke manier geld kado vragen

27-10-2013 17:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man en ik gaan verhuizen naar het buitenland en willen voor ons afscheidsfeest graag geld vragen. Nu hebben we voor onze bruiloft het welbekende envelopje al gebruikt en zoeken nu een leuke manier om het anders te doen.



Ik heb iemand vaag een keer horen vertellen over een internetsite waarop je kan aangeven wat je nodig hebt (bijvoorbeeld een bankstel of een kussen voor op de bank) en dat mensen daarvan dan een deel of het hele bedrag kunnen betalen als kado. Dat geld maken ze dan over naar je rekening en op die site kan je dan een waardebon uitprinten, die je dan als kado aanbiedt.



Dit lijkt me een leuk idee, alleen kan ik me niet meer herinneren wie het verteld heeft en op google kom ik ook niet echt verder.



Wie helpt mij? (Andere leuke ideeen zijn natuurlijk ook welkom!)
Happiness is not a station you arrive at, but a manner of traveling.
Waarom moet er bij een afscheidsfeest geld als cadeautje gegeven worden? Waarom verwacht je überhaupt een cadeautje?
Wat Lillyfeeee zegt, waarom verwacht je een kado? Ik zou het bij deze gelegenheid heel raar vinden om iets te vragen. Een bruiloft oke, maar bij een afscheidsfeest zou ik er niet om vragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het logisch dat ze een kado verwacht. Als ik naar een feest ga, dan neem ik altijd iets (kado / bloemen / wijn) mee. Dus ook bij een afscheidsfeest kom ik zeker niet met lege handen aan.



In dit geval zou ik het juist verstandig vinden dat je het envelop-icoon gebruikt op de uitnodiging. Het is voor mij logisch dat als je emigreert, dan je dan niet zomaar vanalles nog mee wilt nemen. En geld is dan een handig kado.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Laat je gewoon verrassen. Je doet het toch niet voor het geld?
Alle reacties Link kopieren
Hmm inderdaad apart om op een afscheidsfeest iets te vragen als cadeau. Immers feest wordt georganiseerd zodat je alle vrienden/familie nog een keer ziet toch? Is niet echt gebruikelijk dat men een cadeau geeft. Als ik zou worden uitgenodigd voor een afscheidsfeest zou ik daar totaal niet bij stilstaan (of iets kleins als een gezamenlijke foto oid, met emotionele waarde).
Alle reacties Link kopieren
Afscheidsfeest als in een enorme party, of als in een soort van een verjaardagsfeest?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo lijkt het een beetje of je een afscheidsfeest geeft om geld op te halen. En niet om daadwerkelijk afscheid te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf duidelijk aangeven dat jullie niks verwachten maar mochten mensen iets willen meenemen dat spullen niet handig is ivm de aanstaande verhuizing. 1+1=2 voor de meesten en dan zul je wel een geldbedrag krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Verkoop tickets om op je feest te mogen komen.

Heb je ook dat gezeik niet dat mensen zich afvragen hoeveel ze moeten geven.

Kunnen ze het niet betalen, of willen ze het niet betalen komen ze niet; al dan niet met smoes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:redflag1 schreef op 27 oktober 2013 @ 18:02:

Nou, ik vind het logisch dat ze een kado verwacht. Als ik naar een feest ga, dan neem ik altijd iets (kado / bloemen / wijn) mee. Dus ook bij een afscheidsfeest kom ik zeker niet met lege handen aan.



In dit geval zou ik het juist verstandig vinden dat je het envelop-icoon gebruikt op de uitnodiging. Het is voor mij logisch dat als je emigreert, dan je dan niet zomaar vanalles nog mee wilt nemen. En geld is dan een handig kado.Dat mensen niet met lege handen komen snap ik, doe dat zelf ook niet. Maar erom vragen op de uitnodiging vind ik bij een afscheidsfeest niet gepast.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik vind het ook wel een typisch kado voor een afscheidsfeestje, maar dat vroeg je niet.



Wij hadden in het jaar voor onze bruiloft een enorme financiële strop. Op onze trouwkaart stond bij kado-tip een zielig, uitgemergeld varkentje met de tekst "feed me!" (Vervolgens kregen we dus een zak varkensvoer en voor de rest alleen maar spaarvarkens met muntgeld. Kun je de volgende dag fijn met je houten kop naar de bank met 15 kilo aan muntjes onder je arm)



Als je van Fokke en Sukke houdt, hebben die ook nog een leuke cartoon. (Google op Fokke en Sukke kadotip)
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Jij wilt kado's. Zij willen ze geven. Lijstje.nl, het eerste on-line verlanglijstje!.



Op Lijstje.nl kan je het hele jaar door je verlanglijstje bijhouden. Dus je hoeft nooit meer onthouden welke kado's je ook alweer wilt hebben, dat doen wij voor je.



Je vrienden kunnen je kado's afstrepen, zodat je ze niet dubbel ontvangt en ze kunnen er samen over discussieren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.onlinekadolijst.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.onsbuitenhuis.nl/kadoservice/index.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wilgraaghebben.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erg raar vinden als ik een uitnodiging voor een afscheidsfeestje kreeg waarop een cadeautip staat. Ok, ik zou sowieso iets meenemen (fles wijn, foto's, kleine herinnering). Maar als een cadeautip op de uitnodiging staat lijkt het alsof de host meer van je verwacht dan wat kleins.



Waarom verwachten jullie (grote) cadeaus voor zo'n feestje?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 27 oktober 2013 @ 18:30:

Maar als een cadeautip op de uitnodiging staat lijkt het alsof de host meer van je verwacht dan wat kleins.



Waarom verwachten jullie (grote) cadeaus voor zo'n feestje?Dat is wat me tegen de borst stuit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerfreak schreef op 27 oktober 2013 @ 18:06:

Zo lijkt het een beetje of je een afscheidsfeest geeft om geld op te halen. En niet om daadwerkelijk afscheid te nemen.Ja zo komt het over. Ik ken die afscheidsfeestjes niet maar het is toch geen trouwerij dat je aangeeft welk kado je wilt krijgen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Voor een afscheidsfeest geef ik iets kleins met wat emotionele waarde hoogstwaarschijnlijk. Geen 'cadeau' cadeau. Dat zou niet in me op komen. Ik zou me wat opgelaten voelen als op de uitnodiging al duidelijk wordt gemaakt dat er iets/geld verwacht wordt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
In mijn omgeving worden bij afscheidsfeesten kleine persoonlijke cadeaus gegeven als herinnering aan de hechte band. Cadeaus vragen vind ik heel raar bij een afscheid, geld vragen nog raarder. Je viert toch dat je elkaar nog een laatste keer ziet? Nu komt het over alsof je nog snel geld wil vangen voor je ze verlaat. Zo komt het op mij over, misschien dat het elders heel normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Een familielid van mij die in het buitenland woont kwam onlangs met zijn nieuwbakken vrouw naar NL om kennis te maken. Daar werd door zijn ouders een klein zaaltje voor geregeld om iedereen in één keer bijeen te krijgen. Stond ook op de uitnodiging het welbekende envelopje. Dat vond ik ook al zo raar. Cadeau voor hun huwelijk hadden ze al gehad en nu weer? En dan ook nog met de opmerking dat het voor hun Europa reis was. Voelde me net een sponsor ipv long time no see familielid. Ik heb dus geen geld gegeven.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 27 oktober 2013 @ 18:30:

Ik zou het erg raar vinden als ik een uitnodiging voor een afscheidsfeestje kreeg waarop een cadeautip staat. Ok, ik zou sowieso iets meenemen (fles wijn, foto's, kleine herinnering). Maar als een cadeautip op de uitnodiging staat lijkt het alsof de host meer van je verwacht dan wat kleins.



Waarom verwachten jullie (grote) cadeaus voor zo'n feestje?



Dit.



Oftewel: Lieve gast: wij hebben alles al! Sterker nog, niet alles kan mee op ons nieuwe avontuur, dus heb je altijd al hebberig zitten kijken naar onze salontafel/ plant/ schoonmoeder: dit is je kans!



Staat veel leuker op je kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar om geld te vragen. Het enige afscheidsfeest dat ik heb meegemaakt kreeg ik juist een cadeau. Omdat ze alles weg deden hadden ze voor iedereen iets van hun inboedel ingepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven