Leuke manier geld kado vragen

27-10-2013 17:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man en ik gaan verhuizen naar het buitenland en willen voor ons afscheidsfeest graag geld vragen. Nu hebben we voor onze bruiloft het welbekende envelopje al gebruikt en zoeken nu een leuke manier om het anders te doen.



Ik heb iemand vaag een keer horen vertellen over een internetsite waarop je kan aangeven wat je nodig hebt (bijvoorbeeld een bankstel of een kussen voor op de bank) en dat mensen daarvan dan een deel of het hele bedrag kunnen betalen als kado. Dat geld maken ze dan over naar je rekening en op die site kan je dan een waardebon uitprinten, die je dan als kado aanbiedt.



Dit lijkt me een leuk idee, alleen kan ik me niet meer herinneren wie het verteld heeft en op google kom ik ook niet echt verder.



Wie helpt mij? (Andere leuke ideeen zijn natuurlijk ook welkom!)
Happiness is not a station you arrive at, but a manner of traveling.
Alle reacties Link kopieren
@nina: Dit vind ik wel een ontzettend leuk idee overigens! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hmm, lastig. Kado's krijgen waar je niets aan hebt kan lastig zijn. Ik neem aan dat de meeste mensen iets meenemen als herinnering? Een foto, boek wat je aan hen herinnert, iets over het land waar je heengaat. Of een fles wijn? Kado's van maximaal een euro of 10 a 15? Je kunt in de uitnodiging wellicht zetten: "We willen graag afscheid nemen op datum xxxx en tijd xx. Kado's zijn niet nodig. Wil je graag iets geven, dan vinden we iets persoonlijks of geld erg leuk". Of zoiets. Ik heb geen idee hoe je dit netjes kunt brengen.

Of anders als je geen persoonlijke kado's wilt: " Wij gaan emigeren en nemen afscheid op datum xxx en tijd xxx, wil je iets geven, dan stellen we geld het meest op prijs".



Ik vind zelf al dat kado gedoe erg hebberig overkomen. Waarom geven we geen feestjes gewoon omdat het leuk om gezellig samen te zijn? Moet overal iets voor gegeven worden?
quote:Mevrouwdekees schreef op 27 oktober 2013 @ 18:54:

[...]





Dit.



Oftewel: Lieve gast: wij hebben alles al! Sterker nog, niet alles kan mee op ons nieuwe avontuur, dus heb je altijd al hebberig zitten kijken naar onze salontafel/ plant/ schoonmoeder: dit is je kans!



Staat veel leuker op je kaartje. wel moedig als je dat erop zet (zonder schoonmoeder vind ik het wel een goede tekst voor op de uitnodiging)
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou echt super! Zoals mevrouwdekees en Nina het zeggen. Dat je je eigen spullen afgeeft. Veel logischer dan dat je nog even snel iets opstrijkt en dan vertrekt.
Alle reacties Link kopieren
Beetje gek, geld vragen voor je eigen afscheidsfeest... Waarom heb je dan geen spullen verkocht op MP, zodat je daarna iets nieuws kunt kopen in je nieuwe land/stad?



Ik ben gewend juist iedereen wat te geven, niets te krijgen. Je gaat die mensen toch missen enzo? Dat hoop ik tenminste. Ze komen namelijk naar jullie feestje omdat ze jullie waarderen en mogelijk zelfs gaan missen. Dat zou voldoende kado moeten zijn...
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan wat mij bertreft gelijk naar het topic over gierige acties.



Dat je al een afscheidscadeau verwacht (anders dan een leuk kleinigheidje) vind ik al een , maar dat je met droge ogen om geld wil vragen vind ik helemaal de bloody limit. Je bent niet wijs.



Ik moet - maar ik kan er naast zitten - er gelijk aan denken dat je en groot feest geeft, met veel drank en hapjes en dat je een bijdrage wil om uit de kosten te komn.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden jullie familie en vrienden een deel van de verhuizing naar het buitenland moeten betalen?



Jullie willen toch verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf juist cadeau's tijdens mijn afscheidsfeest en kreeg van iedereen een leuk fotoalbum met al onze foto's erin en een Nederlands overlevingspakket met hagelslag etc.



Maar geld vragen op je afscheidsfeest..
Ik zou je zo'n pleerol van nepgeld geven. Wat een aso kado om te vragen zeg, voor een afscheidsfeestje.
Alle reacties Link kopieren
Erg ongepast en hebberig om geld te gaan vragen bij een afscheidsfeest. Dat hoort gewoon niet.

Het gaat toch om de gezelligheid, niet of je er iets uit kan slepen?



Als ik naar een afscheidsfeest ga, neem ik zeker iets mee, maar vaker iets in de trant van een herinnering, zoals een kalender met fot'os , een receptenboek etc, dat we met wat vrienden hebben samengesteld.
Ik vind vragen om geld altijd armoedig of het nou om een verjaardag, afscheidsfeest of bruiloft gaat. Niet doen wat mij betreft.
Ik ben zelf naar t buitenland vertrokken, en het laatste waar ik nou aan zou denken is om geld te vragen als afscheidscadeau.

Het gaat er toch om dat je een leuk feestje hebt omdat je de meeste mensen voorlopig niet meer ziet? En als je gaat emigreren dan heb je toch een goed budget gemaakt met reserves en wat spaargeld? Een emigratie is nu eenmaal duur. Vind het niet redelijk dat je van je gasten geld gaat verwachten.
quote:malu3 schreef op 27 oktober 2013 @ 19:28:

Ik vind vragen om geld altijd armoedig of het nou om een verjaardag, afscheidsfeest of bruiloft gaat. Niet doen wat mij betreft.+1, tenzij het naar een goed doel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo treurig, vragen om geld of verwijzen naar een lijstje. Laatst kreeg ik een cadeaulijst voor een 1-jarige doorgestuurd. Volgend jaar staat er vast een envelopje op.



Als je om donaties voor een goed doel zou vragen, zou ik dat wel weer sympathiek vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink83 schreef op 27 oktober 2013 @ 19:35:

Ik vind het zo treurig, vragen om geld of verwijzen naar een lijstje. Laatst kreeg ik een cadeaulijst voor een 1-jarige doorgestuurd. Volgend jaar staat er vast een envelopje op.



Als je om donaties voor een goed doel zou vragen, zou ik dat wel weer sympathiek vinden.



Voor kinderen vind ik zo'n lijst best handig.

Tijdje geleden op feest geweest bij een kindje wat 1 werd en die had aan het einde van de dag een stuk of 25 blokken dozen.
Bij de afscheidsfeestjes heb ik nog nooit iets gegeven. Ik heb vaak naderhand heb ik pakketten gestuurd met Nederlandse dingen erin die ze miste. Dit vind ik veel leuker ook omdat mensen die nietverwachten en ineens belde dat ze een leuk pakket hadden ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:youcantsitwithus schreef op 27 oktober 2013 @ 19:39:

[...]





Voor kinderen vind ik zo'n lijst best handig.

Tijdje geleden op feest geweest bij een kindje wat 1 werd en die had aan het einde van de dag een stuk of 25 blokken dozen.Ging om familieleden va mij die erg hebberig zijn (oudoom was nog niet begraven of ze stonden de boedel al te verdelen), dus kan al weinig van ze hebben ;) Maar dan nog hoor, ik vond het ontzettend leuk dat veel mensen op de eerste verjaardagen van mijn kinderen kwamen, het maakte het me geen bal uit wat ze meenemen en of ze überhaupt iets meenemen. Mensen vragen uit zichzelf vaak wel of je nog tips hebt. Om dan op voorhand al een flinke lijst te sturen, mmm, niet mijn aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft toch een feest omdat jij van iedereen afscheid wil nemen? Niet zodat mensen je op hun blote knietjes mogen danken dat ze je nog even mogen uitzwaaien?



Hier zijn afscheidscadeaus meestal een mand met echt hollandse dingetjes. Geen cadeau dus en zeker geen geld. Een mooi fotolijstje met herinneringen oid. Lijkt me raar om te zeggen 'aan die (persoonlijk en emotionele) prullaria hebben we niks, doe maar poen'



Kortom, op je eigen afscheidsfeest vragen om poen? Echt, echt, echt niet doen. Het is al niet gebruikelijk om dan cadeaus te geven, laatstaan geld!



Als mensen eenmaal daar wonen wil ik nog wel eens een pakket tijdschriften e.d. sturen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Zou TO iets aan onze reacties hebben?
brutaal
Alle reacties Link kopieren
Overigens zie ik dat je pas net getrouwd bent waar je ook geld vroeg. Persoonlijk zou ik not amused zijn als ik nu, een paar weekjes later, alweer verwacht zou worden/opgedragen zou worden de portemonnee te trekken voor jullie.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik vind het nog wel een idee om geld te vragen als je er daarna iets heel groots voor koopt of het doneert aan een goed doel.



Vrienden van mij gaven een bruiloft, en ze hadden een vouwwagen gekocht als cadeau, en op de uitnodiging stond dat iedereen die daar iets aan wilde bijdragen een envelopje kon geven. Aangezien het echtpaar meteen twee weken op vakantie ging (met die vouwwagen) na hun huwelijk, en omdat de camper symbool stond voor het compromis van het huwelijk (zij wil zo primitief mogelijk kamperen, hij zit het liefst in een camper/caravan met alles erop en eraan) was dat wel een mooi idee. Ik heb er toen voor de grap twee felgekleurde plastic champagneglazen bijgedaan, onder het motto: campingproof .



Op die manier vind ik het nog wel gepast, als je mensen vraagt iets bij te dragen aan iets groots (je nieuwe inboedel in het buitenland, bijvoorbeeld).
Hoe werken sommige mensen hun hersens??? Dat ga je toch niet vragen?

Hebberig!!
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerfreak schreef op 27 oktober 2013 @ 19:56:

Zou TO iets aan onze reacties hebben? Denk ik wel. Nu weet ze alvast dat ze zich niet rijk hoeft te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele reacties, ik merk dat ik mijn vraag niet helemaal goed heb geformuleerd. Wij zijn al een keer eerder korter naar het buitenland geweest voor een reis en kregen toen voor ons afscheidsfeest wel kado's (vandaar de verwachting dat dat nu weer zal gebeuren, plus het feit dat ik zelf ook altijd wat zou geven) maar dit waren vooral dingen die we niet konden meenemen en dus minder handig. Om dit te voorkomen leek het ons leuk voor de mensen die de behoefte hebben om een kado te geven, daar wat meer nut achter te zoeken. Want hoe leuk zou het zijn dat we straks misschien wel een mooi kastje kunnen kopen die we (indirect) van Klaas, Jan, Wilma en Henk gehad hebben. Natuurlijk zetten we niet letterlijk op de kaart 'we willen geld', verwachten ook niet enorm veel, maar zochten naar een leuke manier om mensen de mogelijkheid te geven als zij de behoefte wel hebben.
Happiness is not a station you arrive at, but a manner of traveling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven