Lokale wordpress website online zetten

18-06-2015 15:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het ontwerpen van een nieuwe website voor mijn moeders winkel. Het ontwerpproces heb ik lokaal uitgevoerd met MAMP. Deze week was het eindelijk zover: de website was af en klaar om online gezet te worden! Vol goede moed begon ik hiermee door middel van de plugin Duplicator. Halverwege bleef ik echter hangen: in het duplicator installatiescherm kreeg ik de volgende foutmelding:



[Pass] is Writable

[Fail]Contains only one Zip file.

Result = No package file found



Dit is gek, want de enige twee bestanden die ik in mijn root op de nieuwe server had gezet waren archive.zip en install.php. Dit zouden ook de enige twee bestanden zijn die erin moeten staan.

Ik heb vervolgens advies opgevolgd dat ik hier vond: https://wordpress.org/support/topic/no- ... file-found maar dat mocht niet baten.



Na uren klungelen hiermee besloot ik het over een andere boeg te gooien, en begon ik met de tactiek die hier wordt beschreven: http://www.42bis.nl/2013/06/lokaal-je-w ... en-deel-4/

De eerste stap is het veranderen van je localhost url. Ik was hier al een beetje huiverig voor, maar besloot het toch maar te proberen. Je raadt het wellicht al: ook deze methode had geen effect en nu kom ik ook niet meer op mijn lokale website. Om dit weer op te lossen heb ik twee opties van deze website geprobeerd: http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL. Helaas zonder resultaat



Inmiddels lijkt het erop dat ik dus geen enkele website meer heb: ik kom niet meer in mijn localhost en ook de oorspronkelijke website is weg. Is er iemand die hier ervaring mee heeft / verstand van heeft en die deze totale newbie weer op weg kan helpen? Mijn dank zal groot zijn!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes!



Ik heb alleen ervaring met Joolma, dus kan je niet helpen. Kun je wel een backup van je database maken? Om nog eea veilig te stellen?

Zelf bouw ik altijd online zodat de website maar een mapje opgeschoven hoeft te worden om live te plaatsen, dan bouw je hem ook op de echte database.



En misschien is het handig om je vraag op een wordpress forum te stellen...
Alle reacties Link kopieren
En wanneer je met FTP verbinding maakt, wat staat er dan in je root ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed punt. Heb ik ook maar even gedaan.



Ik heb wel een backup in de vorm van die .zip neem aan. Ik weet gewoon even niet meer wat nu de volgende "logische" stap moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93, in mijn root staan install.php en archive.zip.
Alle reacties Link kopieren
en wat gebeurd er wanneer je install.php gewoon direct aanroept ?

dus: www.jouwsiter.nl/install.php ?



Ik kan mij zo voorstellen dat er dan met archive.zip aan de gang gegaan wordt om de site te installeren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees moet wordpress niet meer geinstalleerd worden, maar moet hij verplaatst worden naar de server.

Je moet dan heel de wordpress map kopieren naar de server. Dus waar wp-admin, wp-content etc instaan. Ook de database moet je exporteren en dan importeren op de server. In wp-config.php wijzig je dan de gegevens van mysql (de database).

Verder moet inderdaad de URL vervangen worden. Ikzelf doe dit altijd door in de database op zoeken en vervangen te klikken en dan de oude url vervangen met de nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93, als ik dat doe krijg ik dus die foutmelding uit mijn OP.



Asimov, dank voor de tip, maar ik heb inmiddels de hele zooi met hangende pootjes overgedragen aan een ICT-er binnen de familie.



Ik dacht telkens: ik hoef niet te begrijpen wat ik doe, als ik maar gewoon netjes de stappen opvolg komt het ook wel goed. Maar als er dan ergens 1 klein dingetje misgaat is het toch wel handig om te weten wat je nou eigenlijk aan het doen bent .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven