maand wachten op internet, is er een tussentijdse oplossing?

19-06-2015 13:27 16 berichten
Na een langdurig verwarrend gesprek met de klantenservice van mijn nieuwe provider (waarvan de bestelling niet is geleverd vanwege een onduidelijke fout ) moet ik mij opnieuw aanmelden en, als het deze keer wel goed gaat, heb ik volgende maand pas weer internet, tv etc.

Het contract met mijn huidige provider loopt deze week af.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de maand zonder provider is te overbruggen met een "iets" want een maand zonder internet duurt te lang.

Help!
je kunt een prepaid dongle kopen van bijvoorbeeld vodafone
Daar ga ik op googlen, dank je Vivajaline
Heb je internet op je mobiele telefoon? Dan kun je ook tetheren. Soms mag dat officieel niet, maar ach, ze kunnen het toch niet controleren Het kan draadloos (met wachtwoord) of via een USB-kabel.



Maar check dan wel het verbruik goed, want in de regel slurpt je computer meer Mb's dan je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivajaline schreef op 19 juni 2015 @ 13:30:

je kunt een prepaid dongle kopen van bijvoorbeeld vodafone



Dit is best wel prijzig als je het via een laptop doet en zeker niet snel.



Kun je dealtje met jouw buren sluiten om voor een maandje op hun aansluiting mee te liften?
Je was mij net voor @tweeling
Alle reacties Link kopieren
Vragen of je van de wifi van je buren gebruik mag maken?

Of anders je mobiel als hotspot gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn oude provider bellen met de vraag of je abo niet gewoon een maand later afgesloten kan worden? Was bij Tele2 geen enkel probleem toen ik in ongeveer dezelfde situatie zat verleden jaar
@Dwarsmaarnietlazy, grappig, deze hele toestand komt door Tele2 maar ik ga ze nogmaals bellen want ik heb het idee dat de zeer traaaaage telefonist van de helpdesk het zelf ook niet goed wist en maar al te graag weer een abonnement wilde afsluiten door de vorige te annuleren ( van de bestelling die fout liep ).



Tevens een mail gekregen dat er door technische redenen de bestelling niet door is gegaan en dat ik niets hoef te doen



Daarna jouw tip opvolgen indien ik inderdaad een nieuw abonnement moet afsluiten om de bestelling goed te laten verlopen bij Tele2 en een maand moet wachten en dus de huidige provider bellen voor uitstel van het aflopen contract.



Wat een gedoe, mijn hoofd maakt overuren.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb gedaan toen ik zonder internet zat is: onbeperkt internet afsluiten bij Hi. Dit kost ¤7,50 per maand. Hiermee een hotspotje aanmaken en dan met mijn laptop op internet. Het was niet het meest snelle internet, maar het was wel internet!
quote:roi schreef op 19 juni 2015 @ 14:40:

Wat ik heb gedaan toen ik zonder internet zat is: onbeperkt internet afsluiten bij Hi. Dit kost ¤7,50 per maand. Hiermee een hotspotje aanmaken en dan met mijn laptop op internet. Het was niet het meest snelle internet, maar het was wel internet!



Help ik ben nog van de vorige eeuw, een hotspotje aanmaken?

Maar in ieder geval bedankt voor je tip, ik zal deze oplossing ook even nader bekijken zolang ik nog internet heb.



Ik moet nu nog 2 weken zien te overbruggen, had deze keer een vlotte helpdeskmedewerker
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij je oude provider waar je nu aangesloten bent vragen om de datum te verzetten.
Nee, gaat niet
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 19 juni 2015 @ 13:37:tetheren. Soms mag dat officieel niet, maar ach, ze kunnen het toch niet controleren



Twee keer fout; tethering mag wel, dit valt onder net-neutraliteit.

En jouw provider kan aan de "user agent" zien waarmee je online gaat. Maar dat is te spoofen en je mag gewoon tetheren, dus waarom zouden ze?



Maar voor TO; dataverbruik via je telefoon is idd lager; met de user agent kunnen sites namelijk bepalen of je mobiel werkt en je dan een "lichtere" site voorschotelen.

Als je ergens WiFi kunt "lenen" is dat je beste optie. Een hotspot met eigen SIMkaartje kan ook goed werken, soms kun je die zelfs huren!



Als je niet per sé op je computer moet werken zou ik proberen die twee weken "mobiel" te overleven. Dat lukt op vakantie toch ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 19 juni 2015 @ 14:39:

Wat een gedoe, mijn hoofd maakt overuren.Joh het is maar internet. Als je niet de hele dag voor je werk online hoeft te zijn en al te zware bestanden binnen haalt, dan kan je prima van je telefoon een hotspot maken. En anders ga je in de bieb zitten ofzo.
Andere provider nemen, straks gaat het weer mis.

Tele2 vragen of ze juist coulance een dongel kunnen toesturen.



Als je databundel van je mobiel 1 gig of meer is dan kun je idd je telefoon als hotspot gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven