Macbook Pro uit 2011 of nieuwe Asus laptop

23-08-2015 02:13 16 berichten
hi allemaal,



Ik ben hard toe aan een nieuwe laptop, met het oog op weer terug naar school gaan over een week.



Mijn eisen voor een laptop

- makkelijk in gebruik

- duurzaam (moet als het kan gewoon lang meegaan en niet na 3 jaar kapot of supertraag zijn)

- wil er (beginnend) op kunnen photoshoppen.. gewoon als hobby en om mee te oefenen

- wil de Sims 2 en 3 er op spelen



Nou kan ik de macbook pro van mijn neefje over kopen, deze komt uit 2011 en hij heeft er onlangs een ssd in laten zetten en een nieuwe batterij. De Specs:

- OS X Yosemite versie 10.10.3 | 15 inch | 2,2 GHZ Intel Core i7 | 8gb 1333 MHz DDR3 geheugen | Intel HD-video 3000 512 MB



Hij vraagt er 650 euro voor.



Daarnaast heb ik verder gekeken en vond ik deze Asus laptop ook een goede optie/ Voor zover ik zie zijn de specificaties goed.. wel 1000 gb harde schijf, wat ik misschien niet nodig heb, maar je kan beter te veel dan te weinig hebben denk ik. Deze kost ¤ 566, zo lang de actie loopt bij Scheer en Foppen.



Kunnen jullie mij adviseren met welke laptop ik het beste af ben?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de nieuwe gaan omdat daar nog garantie op zit.
Alle reacties Link kopieren
Op de Asus laptop kan je sowieso geen sims 3 spelen. Zelfs de game pc van een paar duizend euro van m'n vriend heeft nog moeite met sims 3. MacBooks gaan over het algemeen veel langer mee dan computers met windows erop dus ik zou voor de MacBook gaan.
*prik*
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude Asus, zes jaar oud, werkt nog steeds uitstekend. Gebuik hem dagelijks.



Eens met de vorige reactie, op een nieuwe laptop heb jij gewoon de fabrieksgarantie. Toch zou ik even verder kijken wat Asus te bieden heeft, want ik denk wat jij met jouw Laptop wil doen. er zeker een goedkopere aanbieding is.



1000 Gig heb je zeker niet nodig. Wat wel belangrijk is, het intern geheugen en de snelheid naar jouw hardisk.
Alle reacties Link kopieren
Oude macbook zou ik niet doen. Hij is nu misschien nog prima maar hij is al 4 jaar oud. Zelf wil je er ook nog 3 of 4 jaar mee verder schrijf je, dan heb je tegen die tijd echt een monsterlijk oude computer.

Software wordt niet meer geüpdatet. Mogelijk wordt nieuwe software die de komende jaren uitkomt steeds minder ondersteund en het is wachten tot de eerste virussen voor mac de kop opsteken, met een oude ben je dan gevoeliger. Nu zijn virussen inderdaad nog geen bedreiging voor mac, maar dat is niet omdat het niet kan, maar alleen omdat de makers van virussen het nog niet interessant genoeg vinden om er tijd in te investeren omdat verreweg de meeste computers nog op Windows draait en er daar dus meer te halen is.



Kijk ook eens bij Dell. Die hebben vaak goede aanbiedingen. Garantie is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
De Asus. Echt een no brainer dit.



Als je per sé een MacBook zou willen (overigens zie ik dat aan je eisenlijstje absoluut niet) dan doorsparen om een nieuwe te kopen, niet een van 4 jaar oud overnemen zeker gezien het feit dat je er nog eens jaren mee wilt doen, dat is met zo'n ouwetje niet realistisch.
Wij hebben een MacBook gehad, maar weer verkocht. Ik kon er niet aan wennen. Andere toetsen enzo, ik vond het omschakelen naar de MacBook te lastig terwijl we verder alles van Apple hebben. Maar gewoon ctrl-C en ctrl-v gaat niet, dat zijn andere toetsen en zo zijn er meer dingen. En je kan er niet alle programma's die je gewend bent op draaien. Dan zit je dus met andere programma's die ook weer anders werken. Ik vond het teveel uitzoeken, terwijl ik gewoon wilde werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Venstermug schreef op 23 augustus 2015 @ 03:21:

Op de Asus laptop kan je sowieso geen sims 3 spelen. Zelfs de game pc van een paar duizend euro van m'n vriend heeft nog moeite met sims 3. MacBooks gaan over het algemeen veel langer mee dan computers met windows erop dus ik zou voor de MacBook gaan.

Da's wel erg kort door de bocht he. "Duur" en "geschikt voor bepaalde doeleinden" is natuurlijk niet hetzelfde. Hoe oud is die PC, wat voor merk (of kloon?) en capaciteit videokaart zit erin, geluidskaart, processor, werkgeheugen etc. Een vlugge google actie (ik speel het niet) leert dat Sims 3 nogal kieskeurig is daarin.



TO verdiep je er gewoon even wat beter in, check bijvoorbeeld hier
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 augustus 2015 @ 07:16:

Wij hebben een MacBook gehad, maar weer verkocht. Ik kon er niet aan wennen. Andere toetsen enzo, ik vond het omschakelen naar de MacBook te lastig terwijl we verder alles van Apple hebben. Maar gewoon ctrl-C en ctrl-v gaat niet, dat zijn andere toetsen en zo zijn er meer dingen.



Bijna alle sneltoetscombinaties van Windows werken ook bij Mac, alleen is het dan geen Ctrl+V, maar Cmd+V (die Command toets zit ook zo goed als op dezelfde plek als de Control toets).



Maar verder zou ik ook voor een nieuwe laptop gaan. Hoewel MacBook Pro's lang mee gaan, denk ik toch dat je je op en duur gaat storen aan de snelheid.



Kijk eens op Tweakers.net om te zien wat voor jou een goede gaminglaptop zou zijn.
Asus, en je hebt alles nieuw, en je hebt een goede garantie
¤650 vind ik enorm veel geld voor een MacBook pro uit 2011. He hoeft niet te verwachten dat hij nog heel lang probleemloos meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een MacBook pro uit 2011 en geen enkel probleem om de Sims te spelen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
MacBook pro's uit 2011 hebben veelal een videokaart mankement. Apple repareert ze zelfs gratis (en dat wil wat zeggen voor Apple) Mijn MacBook pro 2011 is net terug van (deze gratis) reparatie want na een paar harde resets ivm dit probleem hield hij er helemaal mee op. Wel goed opgepakt door Apple maar als dit exemplaar nog geen reparatie heeft gehad kun je er op rekenen dat dat snel gaat gebeuren. Het gratis reparatieprogramma geldt tot begin 2016, heb je pech en gaat de videokaart daarna kapot dan moet je ¤450 afrekenen voor een compleet nieuw moederbord (ze vervangen niet alleen de videokaart)



Link: https://www.apple.com/nl/support/macboo ... deoissues/
Alle reacties Link kopieren
quote:Venstermug schreef op 23 augustus 2015 @ 03:21:

Op de Asus laptop kan je sowieso geen sims 3 spelen. Zelfs de game pc van een paar duizend euro van m'n vriend heeft nog moeite met sims 3. MacBooks gaan over het algemeen veel langer mee dan computers met windows erop dus ik zou voor de MacBook gaan.Huh? Ze heeft het over Sims 2 en 3 he, niet 4. Mijn computer van jaren oud kan ook Sims 3 aan. Dus ik denk dat je je vergist.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 23 augustus 2015 @ 07:27:

[...]



Da's wel erg kort door de bocht he. "Duur" en "geschikt voor bepaalde doeleinden" is natuurlijk niet hetzelfde. Hoe oud is die PC, wat voor merk (of kloon?) en capaciteit videokaart zit erin, geluidskaart, processor, werkgeheugen etc. Een vlugge google actie (ik speel het niet) leert dat Sims 3 nogal kieskeurig is daarin.



TO verdiep je er gewoon even wat beter in, check bijvoorbeeld hierZelf in elkaar gezet, goed onderhouden, dikke processor en een videokaart van 4gb. Sims 3 is een enorm slecht gecodeerd spel en wil je dat fatsoenlijk kunnen spelen zonder een pc die uitvalt om oververhitting te voorkomen, dan heb je écht een hele goede pc nodig.
*prik*
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 augustus 2015 @ 07:16:

Wij hebben een MacBook gehad, maar weer verkocht. Ik kon er niet aan wennen. Andere toetsen enzo, ik vond het omschakelen naar de MacBook te lastig terwijl we verder alles van Apple hebben. Maar gewoon ctrl-C en ctrl-v gaat niet, dat zijn andere toetsen en zo zijn er meer dingen. En je kan er niet alle programma's die je gewend bent op draaien. Dan zit je dus met andere programma's die ook weer anders werken. Ik vond het teveel uitzoeken, terwijl ik gewoon wilde werken.Grappig, want juist ctrl-c en -v zijn op een mac gewoon hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven