Mensen uit Syrië en omgeving die contact zoeken via internet

19-11-2015 17:54 8 berichten
Omdat ik bezig ben met het leren van een vreemde taal en ik het leuk vind om contact te hebben met mensen uit andere landen ben ik actief op een paar penpal en taaluitwisseling sites. Het valt mij echter op dat ik de laatste paar weken vaker een friend request of gewoon een berichtje krijg van mensen uit Syrië en omgeving. Het zijn verder geen rare berichten maar gewoon een verzoek om te helpen met het Nederlands (de meesten verblijven nu in Nederland, zijn wellicht vluchteling?). Ben er tot nu toe nog nooit op in gegaan omdat het meestal ook mannen zijn (heb slechte ervaring met mannen op zulke sites in het algemeen) en dan ook nog in combinatie met die regio. Vind het best wel erg van mijzelf want niet iedereen is terrorist of heeft nare bijbedoelingen maar toch...



Ik vraag mij af of meer Nederlanders die ook actief zijn op zulke sites of wellicht postcrossing nu ook meer benaderd worden door mensen uit die regio die nu wellicht in Nederland verblijven. Zijn jullie ook zo terughoudend of heb je inmiddels een leuk contact met iemand?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar als ik een nieuwe taal wilde leren zou ik een taalmaatje zoeken uit 'n taalgebied waar ik zelf interesse in heb. Dus bijv. Spaans wegens vrijwel heel Zuid/MIdden Amerika Spaanstalig. Iemand uit 'n regio waar ik zelf geen enkel belang bij heb om nog 'ns naartoe te willen reizen, zou ik gewoon skippen.
Shoot first, ask questions later!
Ik heb geen internet nodig voor contact met Syrische mensen, er wonen er 400 om de hoek. Sommige kunnen al een aardig woordje meepraten. Valt me op dat ze allemaal goed Engels spreken wel.
Meldt je aan bij de plaatselijke noodopvang/AZC
Het is niet dat ik contact wil met die mensen maar die mensen benaderen mij. Had ik eerst nooit maar de laatste tijd dus wel.

En ik ga ook bijna nooit in op verzoeken voor taaluitwisseling als het voor een taal is die ik niet wil leren tenzij het niet alleen om taaluitwisseling gaat maar verder ook gewoon leuk is door gedeelde verdere interesses maar dat doe ik alleen bij vrouwen.
quote:rosemetijs schreef op 19 november 2015 @ 18:03:

Meldt je aan bij de plaatselijke noodopvang/AZC Meld
quote:closednote schreef op 19 november 2015 @ 18:07:

Het is niet dat ik contact wil met die mensen maar die mensen benaderen mij. Had ik eerst nooit maar de laatste tijd dus wel.Oké maar daar hoef je verder niet op in te gaan als je dat niet wil toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 19 november 2015 @ 18:02:

Ik heb geen internet nodig voor contact met Syrische mensen, er wonen er 400 om de hoek. Sommige kunnen al een aardig woordje meepraten. Valt me op dat ze allemaal goed Engels spreken wel.Ben jij mijn buurvrouw?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven