Mentimeter

15-02-2017 18:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik geef over een maandje een interactieve workshop voor mijn werk. Nu ben ik daar nog niet zo'n expert in. Gisteren was ik bij een presentatie aanwezig en zij maakte gebruik van Mentimeter om antwoorden uit het publiek te visualiseren; supergaaf!



Helaas kost het geld. Een abbo voor een maand zou ik niet zo'n probleem vinden, maar natuurlijk moet je direct toegang betalen voor een jaar (en daar zit ik niet op te wachten als ik het maar 1x gebruik). Weet er iemand een soortgelijk alternatief? Het mag wat kosten, maar niet direct 100 euro voor één keer.



In het verleden heb ik Padlet gebruikt, maar dat gaat zo rommelig.
Misschien Kahoot? Kun je interactieve quizzen mee doen.
Kahoot of socrative.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook Kahoot noemen
Je kunt ook gratis van mentimeter gebruik maken. Je kunt dan vijf vragen maximaal stellen.

Zelf gebruik ik het om quizzen te maken voor mijn groep. Super leuk! Ik maak dan twee of drie quizzen en laat ze gewoon even opnieuw de code invoeren.



Wat je ook gaat kiezen: veel plezier en succes!
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad ook gewoon een gratis versie.

Erg makkelijk te gebruiken, net zoals kahoot
Alle reacties Link kopieren
Answergarden is ook grappig, daarmee kun je alle antwoorden op het scherm laten komen. Ook gratis. Als alle deelnemers een tablet hebben is Nearpod ook interessant. Daarmee kun je ook powerpoints invoegen en interactief presenteren.
Alle reacties Link kopieren
Dank! Mijn universiteit heeft blijkbaar een abbo op mentimeter. Dus ik kan het toch gebruiken in mijn PowerPoint.
Nooit van gehoord, interessant, ik ga eens googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven