microfoon laptop blijft aan

03-12-2016 14:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



De microfoon van mijn laptop blijft aan, waardoor er vervelende geluiden uit de speakers komen, voornamelijk als ik de laptop dicht klap. Het gaat om de microfoon van de webcam. Als ik met mijn vinger er langs kom, hoor ik het. Dat is vervelend, maar waar ik bang van ben is dat iemand spyware o.d. geïnstalleerd heeft. Dit heb ik twee jaar geleden mogen mee maken en ik heb geen zin om mijn laptop weer te moeten formatteren. De webcam heb ik met een pleister dicht. Het is echter vervelend als iemand mee kan luisteren.



Hoe kan ik de microfoon op een eenvoudige manier aan en uit schakelen (ik gebruik skype vaak). Hoe kan ik erachter komen of iemand weer me stalkt?
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dat destijds dan gedaan? Wat een rotstreek! Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Heb je Windows 10?



Dan kun je bij instellingen microfoon kiezen en dan uitschakelen.
Ik zou trouwens ook het zekere voor het onzekere nemen. Spyware kan de microfoon en Webcam ongemerkt inschakelen.
Heksie, het zal toch niet weer zo zijn??



Ik kijk tegenwoordig vaak op seniorennet. Daar worden zulke dingen vrij simpel uitgelegd.



https://www.seniorweb.nl/ ... t-webcam-en-microfoon-uit



Hopelijk heb je hier wat aan.
Je kan hem wel uitzetten maar als je spyware hebt dan zet die 'm gewoon weer aan. Heb je een goede virusscanner? Die hoort dat soort dingen toch op te pikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 03 december 2016 @ 14:38:

Heb je Windows 10?



Dan kun je bij instellingen microfoon kiezen en dan uitschakelen.Het werkt niet.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
quote:Heksie schreef op 03 december 2016 @ 15:15:

[...]



Het werkt niet.Dan zit er niets anders op dan resetten denk ik. Want zelfs als je het uitgeschakeld hebt, kan de Spyware het weer inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 03 december 2016 @ 14:45:

Heksie, het zal toch niet weer zo zijn??



Ik kijk tegenwoordig vaak op seniorennet. Daar worden zulke dingen vrij simpel uitgelegd.



https://www.seniorweb.nl/ ... t-webcam-en-microfoon-uit



Hopelijk heb je hier wat aan.

Zijn we al aan senioren voorzieningen toe

Bedankt voor je tip. Ik ga kijken.

En ja... Hij houdt niet op en laatste weken is hij bijzonder actief.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
quote:RikM schreef op 03 december 2016 @ 14:49:

Je kan hem wel uitzetten maar als je spyware hebt dan zet die 'm gewoon weer aan. Heb je een goede virusscanner? Die hoort dat soort dingen toch op te pikken.Nee, dat heb ik niet. Toch misschien kopen...
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Windows opnieuw installeren, dat is het enige veilige. Je weet niet precies wat er met de laptop is gebeurt. Alle wachtwoorden veranderen. Je kan wel scannen op virussen en of spyware maar veel dingen worden niet aangemerkt als spyware dus daar schiet je niets mee op.
quote:Heksie schreef op 03 december 2016 @ 15:17:

[...]



Nee, dat heb ik niet. Toch misschien kopen...

Dat heb je met Windows echt wel nodig hoor. Er kan anders zoveel rotzooi op je pc terechtkomen.

Zeker als je een stalker hebt die dat soort dingen flikt dan zou me dat wel een veiliger gevoel geven.

En je hoeft met een beetje mazzel niet je hele pc opnieuw te installeren, goede anti-virus software moet een eventueel schadelijk programma ook kunnen verwijderen.
quote:Heksie schreef op 03 december 2016 @ 15:17:

[...]



Nee, dat heb ik niet. Toch misschien kopen...Je hebt ook goede gratis versies. Bijvoorbeeld AVG of Avast (al ben ik minder fan van avast). Je kan ook Malwarebytes gratis downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees, heb ik veel te doen de komende tijd. Vermoeiend, pffff.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
quote:Heksie schreef op 03 december 2016 @ 15:16:

[...]



Zijn we al aan senioren voorzieningen toe

Bedankt voor je tip. Ik ga kijken.

En ja... Hij houdt niet op en laatste weken is hij bijzonder actief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksie schreef op 03 december 2016 @ 15:17:

[...]



Nee, dat heb ik niet. Toch misschien kopen...Er zijn ook goede gratis virusscanners. Echt doen hoor, ook los van dit gedoe
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
bedankt
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
quote:Heksie schreef op 03 december 2016 @ 16:31:

Als ik het zo lees, heb ik veel te doen de komende tijd. Vermoeiend, pffff.Hoeft niet hoor. Kwestie van installeren, scan aanzetten en 2 uur iets anders gaan doen.
De nsa luistert met je mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven