Mijn domeinnaam maar dan met com: voor betalen?

20-01-2015 14:08 36 berichten
Onlangs heb ik een website laten maken voor mijn bedrijf. Stel dat ik een gewichtsconsulente ben. Dan heet mijn website gemakkelijkafvallen.nl.



Nu werd ik gebeld door een hostingbureau.

Ze vertelden, dat iemand wil de domeinnaam gemakkelijkafvallen.com wil gaan gebruiken. Of ik daar toestemming voor geef. Zo niet, als ik die naam (met .com) zelf wil gebruiken, moet ik ¤ 20 per jaar gaan betalen.



Ik zou wel balen als iemand anders vrijwel dezelfde website-naam gaat gebruiken.

¤ 20 per jaar is geen enorm bedrag.

Maar ik ben er natuurlijk niet blij mee.



Iemand ervaring hiermee?
Verkooppraatje.



Stel he, je koopt die .com, dan vragen ze je of je de .eu wil, etc. Als je de naam toch wil, zou ik die bij een ander bureau laten vastleggen, want voor 5 euro per jaar (misschien nog wel goedkoper ook) kun je al een domeinnaam registreren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat je daar uberhaupt toestrmming voor moet vragen. Ik heb een website van mijn bedrijf .nl maar .com bestaat ook en die is niet van mij.

Nu word de .com niet bedrijfsmatig gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Nep, ga er niet op in... ze proberen je geld af te troggelen!
Alle reacties Link kopieren
Slim van dat hostingbureau.

Ze doen niks illegaals overigens.



Hooguit bluffen ze misschien een beetje dat iemand die domeinnaam wil gaan gebruiken.

Het is verder simpelweg een keuze voor jou.



bol.nl is ook een ander bedrijf dan bol.com

het is kennelijk geen probleem voor bol.com

maar er zijn zat bedrijven die veiligheidshalve meer domeinextensies registreren.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik het typ denk ik ook opeens verkooppraatje



Als ik de website .com wil dan ga ik je geen toestemming vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 20 januari 2015 @ 14:15:

Nep, ga er niet op in... ze proberen je geld af te troggelen!Toch kan het je voor 20 euro per jaar schelen dat mensen niet per ongeluk bij "die andere" terechtkomen als ze je website proberen te zoeken op internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 20 januari 2015 @ 14:17:

[...]





Toch kan het je voor 20 euro per jaar schelen dat mensen niet per ongeluk bij "die andere" terechtkomen als ze je website proberen te zoeken op internet.

Natuurlijk, maar er bestaat geen bedrijf die je gaat bellen omdat iemand een domeinnaam probeert te registreren.... dat is totale onzin.



Hier is het ook al 2x gebeurd, eerste keer trapte ik er bijna in totdat ik zag dat ik heel eenvoudig zelf het domein ergens anders kon registreren. Beetje uitgezocht en voor zover ik kan herinneren vragen ze meer dan die 20e registratiekosten per jaar (liep in de 100/200e bij elkaar dacht ik).



https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2&t=109890



http://realhosting.nl/201 ... -telefonische-acquisitie/
20 euro per jaar voor een .com domein is geen heel raar bedrag. En het is altijd aan te raden om de .com variant van je domeinnaam te hebben ivm verwarring.
Alle reacties Link kopieren
Hm.nl en heel anders hm.com maar als ik kleding zoek ga ik niet opeens een bouwproject beginnen denk ik?



Dus het hangt wel van de soort website af.
Verkooppraatje.

Als iemand dat .com domein wil, dan pikt-ie dat echt wel in zonder het eerst aan jou te vragen.



Laat gewoon dat .com domein registreren bij je eigen hostingprovider.
Bedankt voor de reacties! Ook voor de links.

Ik overweeg om de .com ergens anders te registreren, voor de zekerheid.



@ikeaverslaafde (of iemand anders die dit weet): waar kan ik een .com voor ¤ 5 of minder registreren?

(Of ik zal mijn websitebouwer vragen of hij het kan regelen.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen 15 jaar websites gehad bij 5 verschillende webhostingbedrijven, en ben al die tijd nog nooit gebeld. 20 euro voor alleen een domeinnaam is echt te veel ook. Bij mijn huidige webhoster kost het maar 8 euro per jaar voor een .com domeinnaam.



Trap er niet in.
Alle reacties Link kopieren
Het is een verkooptruc.

Zogenaamd een ander bedrijf wil je .com gaan gebruiken voor activiteiten.

Zij zijn ingelicht hierover (???) en bellen je op om je te waarschuwen en adviseren je om snel via hun te het domein te claimen. Ja voor een behoorlijk bedrag.

Als je nee zegt en checkt het domein zul je zien dat deze gewoon vrij is, een ***verhaal dus.
Alle reacties Link kopieren
Duur ook 20 euri per jaar voor een .com

Dat kan veel goedkoper. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse domeinen per stuk à ¤9 per jaar. Dus ik zou ff rond shoppen eerst.



Zo een domein kun je door verwijzen naar je huidige. Komt men altijd bij de goede uit.
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook een site waar dit zo goedkoop kan? Ben nu ook wel benieuwd
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Mijndomein
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Alle reacties Link kopieren
hostnet
Bij Watsnel kun je een domeinnaam.com registreren voor 4,95 per maand als je meteen voor 10 jaar afsluit. Bij de meeste zul je korting krijgen als je de domeinnaam voor langere tijd vasthoudt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 21 januari 2015 @ 16:30:

Bij Watsnel kun je een domeinnaam.com registreren voor 4,95 per maand als je meteen voor 10 jaar afsluit. Bij de meeste zul je korting krijgen als je de domeinnaam voor langere tijd vasthoudt. 5 euro per maand??



Dat is 60 euro per jaar, 10 jaar vast, 600 euro.. Oplichterij voor enkel registratie..!



Wat al eerder gezegd is, je hebt ze ook voor 5-7 euro per jaar. Het gaat alleen om registratie, eventueel doorlinken en klaar.

En niet bij je vaste provider doen. Zal ze leren je met dergelijke verkoopsmoesjes te benaderen....
Alle reacties Link kopieren
Pak Versio.nl of One.com bijvoorbeeld.



Maar wat je ook doet, ga niet in zee met bedrijven die meer dan 10 euro per jaar rekenen voor een .com domein, want dat is echt afzetterij.
quote:Ik zou wel balen als iemand anders vrijwel dezelfde website-naam gaat gebruiken.En het is die emotie waar ze gebruik van maken. De kans is groot dat als je hier ja op zegt dat je dan volgende week hetzelfde telefoontje krijgt, maar dan voor .eu of voor .org of voor .nu of voor .info of voor... enz.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2015 10:15
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven