Minecraft

01-04-2015 12:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Mijn dochter wil graag minecraft op haar tablet.

Ik heb geen idee wat je moet doen bij minecraft?

Je kan dingen bouwen en dan?

Ze heeft op youtube filmpjes gezien van paarden en andere dieren maar er zijn verschillende versies in de playstore, welke moeten we dan downloaden?
Ik weet niet hoe oud je dochter is.. Maar minecraft is een vrij ingewikkeld spel (vind ik persoonlijk) je moet namelijk verschillende acties ondernemen voordat je ook maar iets kan bouwen. Bv, als je een paard wilt, moet je die eerst opzoeken en temmen. Dit temmen kan alleen als je een zadel hebt, zadel kan alleen gemaakt worden als je een oven en koeienhuid/leer hebt.. etc
Alle reacties Link kopieren
In Minecraft ben je een poppetje dat grondstoffen delft (bijv. aarde, hout, steen, klei, zand, etc) en daarmee kun je producten maken of dingen bouwen. That's it.



Bij producten maken kun je denken aan een bijl of schep (zodat het delven van de stoffen sneller gaat), aan een oven (om grondstoffen door te ontwikkelen), aan een kist (om spullen te bewaren) of aan rails / karretje (om een soort treintje te maken). Ik noem even een paar voorbeelden.

Bij dingen bouwen kun je heel breed denken. Bijv. een huisje bouwen, een gigantisch standbeeld, of gewoon iets dat niet eens wat voorstelt. Zie het als het moderne lego. Het maffe is dat zwaartekracht nagenoeg niet betstaat in minecraft, en dat je daardoor creatiever kan zijn.

Je kan ook meer het verzameltype zijn. Dat betekent dat je gewoon zoveel mogelijk van alle grondstoffen wil hebben; vooral de luxere spulletjes zoals diamant en goud. Dat soort producten zitten diep onder de grond en daarvoor moet je mijnen maken en op zoek gaan.



Dan heb je ook nog een levend element in minecraft, namelijk:

- Dieren

- Monsters

De dieren kun je gewoon zien als 'leuk' en op de paarden kun je zelfs rijden, maar je kan ze ook dood maken om hun vlees te eten.

De monsters zijn bijv. zombies. Deze proberen jou te raken (lopen tegen je aan) en daardoor raak je beschadigd. Als je teveel beschadigd raakt, ga je 'dood' wat betekent dat je op een specifieke plek wordt teruggezet in de wereld en je bemachtigde spulletjes mogelijk kwijt bent. Monsters komen alleen voor als het donker is, wat betekent dat ze onder de grond zitten of in de nacht verschijnen. De variant met monsters kun je uitzetten overigens, zodat je alleen maar goedaardige dieren hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 01 april 2015 @ 12:41:

Ik weet niet hoe oud je dochter is.. Maar minecraft is een vrij ingewikkeld spel (vind ik persoonlijk) je moet namelijk verschillende acties ondernemen voordat je ook maar iets kan bouwen. Bv, als je een paard wilt, moet je die eerst opzoeken en temmen. Dit temmen kan alleen als je een zadel hebt, zadel kan alleen gemaakt worden als je een oven en koeienhuid/leer hebt.. etc



Ik was laatst op een verjaardag waar kinderen van 5, 7, 9 en 10 zaten te minecraften.

De jongste had al door hoe hij de kist van zijn broer moest leegroven en richtte zich verder vooral op diertjes verzamelen. Hij had dus al goed door hoe dat werkte. De oudsten waren wel nog een stuk vaardiger en waren heel doelbewust grondstoffen aan het opzoeken. Maar die jonge kinderen blijken dat dus nog verrassend goed te kunnen allemaal..

Het was wel regelmatig ruzie, omdat de kinderen dus elkaars spullen aan het jatten waren :D
Minecraft vinden ze hier geweldig. Mijn jongste speelt het vanaf een jaar of zes denk ik. Eerst op de tablet later ook op de pc. Het is vooral bouwen en elkaar opzoeken binnen een wereld
Er is trouwens ee gratis versie en een betaalde versie op de tablet. Ze hebben hier beide de betaalde versie. Kost 6 euro geloof ik. Voordeel is dat deze versie opslaat waar je bent terwijl je bij de gratis versie steeds opnieuw moet beginnen
Alle reacties Link kopieren
Ze mag van mij de betaalde versie. Is de minecraft pocket edition dan de juiste.

Oja , ze is 8. Ze speelt al een tijdje de gratis versie maar dan was alles steeds weg. Ze wil het liefst huisdieren verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
Och, ze zal voorlopig nog niet de IBM 8080 processor nabouwen in Redstone schakelingen, maar de pocket editie is best wel leuk. Het geeft haar genoeg vrijheid om van alles en nog wat te kunnen bouwen, zover haar fantasie en die versie toelaten, terwijl haar meteen wordt geleerd dat om iets te willen bouwen, je er ook energie in moet stoppen en er werk voor moet leveren. En zelfs dingen moet verzamelen voordat je iets kan maken of voor moet sparen zeg maar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik speel regelmatig Minecraft met mijn dochter, maar ik heb nog niet gemerkt dat je delfstoffen moet zoeken e.d. Wij hebben gewoon blokjes waarmee je dingen kunt bouwen, en hekjes waarachter je bijvoorbeeld schapen kunt zetten. Volgens mij is dat wel de instapversie, want een vriendje van dochter had het over vechten met villagers en zombies. Die heb ik ook nog niet gezien. Ik moet ook zeggen dat ik er niet heel goed in ben. Soms raak ik verdwaald onder de grond en moet mijn dochter me komen redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 01 april 2015 @ 15:08:

Ik speel regelmatig Minecraft met mijn dochter, maar ik heb nog niet gemerkt dat je delfstoffen moet zoeken e.d. Wij hebben gewoon blokjes waarmee je dingen kunt bouwen, en hekjes waarachter je bijvoorbeeld schapen kunt zetten. Volgens mij is dat wel de instapversie, want een vriendje van dochter had het over vechten met villagers en zombies. Die heb ik ook nog niet gezien. Ik moet ook zeggen dat ik er niet heel goed in ben. Soms raak ik verdwaald onder de grond en moet mijn dochter me komen redden.

Je hebt twee spelvarianten:

- De gewone variant waarin je alles zelf moet verzamelen. Dus je start echt met letterlijk niks (geen wapen, geen grondstof), alleen een (incomplete) landkaart van de wereld. En dan ga je je eigen bestaan opbouwen. Dan begin je met een paar houtblokjes met je vuisten kapot slaan, zodat je gereedschap kan maken. En zo ga je verder tot je steeds meer hebt.

- De sandbox variant waarin alle producten al kant en klaar in je bezit zijn. Dus je hebt de beschikking over zoveel hout, steen, houtskool, hekjes, (etc) als je zelf wil.



Jij speelt zo te lezen de tweede variant. De eerste variant is wel waar het oorspronkelijk om draait.

Maar als je dochter zich met de tweede variant het meest vermaakt is dat natuurlijk ook prima :D
quote:jaw schreef op 01 april 2015 @ 13:35:

Och, ze zal voorlopig nog niet de IBM 8080 processor nabouwen in Redstone schakelingen, maar de pocket editie is best wel leuk. Het geeft haar genoeg vrijheid om van alles en nog wat te kunnen bouwen, zover haar fantasie en die versie toelaten, terwijl haar meteen wordt geleerd dat om iets te willen bouwen, je er ook energie in moet stoppen en er werk voor moet leveren. En zelfs dingen moet verzamelen voordat je iets kan maken of voor moet sparen zeg maar.De 8080 was van Intel, niet van IBM
Mijn zoon speelt vanaf ongeveer zijn derde verjaardag minecraft, in de versie waarin alle materialen onbeperkt tot je beschikking staan. Op die manier is het een soort online Lego, en dat kan dus al voor hele kleine kinderen. Paarden heb ik bij hem nog niet gezien. Wel heel veel koeien en creepers . Hij speelt met de pocketeditie op de iPad.
Ik speel het (ik begon ermee) en mijn kinderen ook, en de jongste is 7. De pocket editie heeft ook een creative modus waarin je geen zombies en ander gespuis tegenkomt, en waar je alle grondstoffen tot je beschikking hebt onbeperkt. Leuk om gewoon mee te bouwen.



Pas wel op dat je niet per ongeluk een nepperd download, die lijken soms heel echt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

We gaan de pocket editie downloaden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven