Mobiel abonnement, toestel los kopen?

10-02-2017 12:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik mag mijn abonnement verlengen. Is het nu verstandiger i.v.m. BKR registratie om met sim-only te verlengen en het toestel los te kopen? Ik wil graag een IPhone 7 aanschaffen.



Wat zouden jullie doen?
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, mits ik het gewoon kan betalen, me niet bang laten maken door BKR-registraties en de goedkoopste optie kiezen. Maar waarom maak je je zo druk over die registratie?
Je hebt dat geld liggen?
Alle reacties Link kopieren
Als je elke maand braaf betaalt is een BKR-notering eigenlijk alleen maar goed voor je kredietwaardigheid. Niet dat je het daarvoor zou moeten doen natuurlijk. Kies gewoon de optie die voor jou het fijnst of voordeligst is en laat je inderdaad niet te bang praten over het BKR.
Slik maar door het is goed voor je!
Alle reacties Link kopieren
Als je een smartphone in 1x kan betalen, waarom niet? Zo hou je de maandelijkse kosten van je abo laag.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, ik wil liever geen registratie. Ik heb nog nooit geld geleend. Ik kan niet rood staan. Ik ben op huizenjacht en ga wellicht een nieuwe hypotheek afsluiten. Ik begreep dat een telefoonabonnement met toestel daar invloed op kan hebben.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 10 februari 2017 @ 12:34:

Je hebt dat geld liggen?Ja, ruim
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Als je het geld hebt liggen snap ik niet waarom je zou lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoestdrank schreef op 10 februari 2017 @ 12:34:

Als je elke maand braaf betaalt is een BKR-notering eigenlijk alleen maar goed voor je kredietwaardigheid. Niet dat je het daarvoor zou moeten doen natuurlijk. Kies gewoon de optie die voor jou het fijnst of voordeligst is en laat je inderdaad niet te bang praten over het BKR.

Dit is natuurlijk onzin. Het consumptieve krediet van de telefoon gaat af van het bedrag dat je kunt lenen voor een hypotheek. En dan gaat het niet om de 800 euro van de telefoon maar het maandelijkse aflossingsbedrag en dat kan je flink dwars zitten bij de aanvraag van een hypotheek.

Dus als je het geld hebt liggen, zeker gewoon kopen TO.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Zelf kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoestdrank schreef op 10 februari 2017 @ 12:34:

Als je elke maand braaf betaalt is een BKR-notering eigenlijk alleen maar goed voor je kredietwaardigheid. Niet dat je het daarvoor zou moeten doen natuurlijk. Kies gewoon de optie die voor jou het fijnst of voordeligst is en laat je inderdaad niet te bang praten over het BKR.Jij hebt zeker de rekenvoorbeelden gemist, die een telefoon van 700 Euro voor invloed kan hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:redcap schreef op 10 februari 2017 @ 12:42:

[...]



Dit is natuurlijk onzin. Het consumptieve krediet van de telefoon gaat af van het bedrag dat je kunt lenen voor een hypotheek. En dan gaat het niet om de 800 euro van de telefoon maar het maandelijkse aflossingsbedrag en dat kan je flink dwars zitten bij de aanvraag van een hypotheek.

Dus als je het geld hebt liggen, zeker gewoon kopen TO.Toen ik reageerde had TO nog niet gemeld dat ze zeer binnenkort een hypotheek wil afsluiten. En op die manier bekeken moet ze dat ook maar niet doen, want bij een hypotheek ontkom je er helaas niet aan dat je automatisch ook meteen zo'n vermaledijde BKR-notering krijgt.
Slik maar door het is goed voor je!
Alle reacties Link kopieren
Zelf kopen en een sim only abo is altijd goedkoper dan maandelijks voor je toestel betalen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om die reden mijn telefoon los gekocht maar wel bij dezelfde provider (t-mobile) waar ik ook mijn abonnement heb. Ik was op deze manier goedkoper uit dan dat ik de telefoon bij Apple zelf los kocht! Ik zou dat altijd doen als je het geld hebt een wasmachine koop je toch ook niet op lening?
quote:julius schreef op 10 februari 2017 @ 13:15:

Zelf kopen en een sim only abo is altijd goedkoper dan maandelijks voor je toestel betalen..



Nee hoor.

Abonnement + toestel meteen afbetalen kan ook. Al maakt dat bij bv T-mobile geen verschil qua toestelprijs (of je die direct betaalt, of een maandelijks bedrag).
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 10 februari 2017 @ 13:42:

[...]





Nee hoor.

Abonnement + toestel meteen afbetalen kan ook. Al maakt dat bij bv T-mobile geen verschil qua toestelprijs (of je die direct betaalt, of een maandelijks bedrag).Dat klopt totale kosten zijn gelijk. Providers praten over een lening maar mogen geen rente rekenen. Die lage maandprijs is voor mij toch wel de trigger geweest. Die eenmalige uitgave ben ik zo vergeten en ik betaal nu 20 euro ipv 50!
quote:azrielle schreef op 10 februari 2017 @ 13:45:

[...]



Dat klopt totale kosten zijn gelijk. Providers praten over een lening maar mogen geen rente rekenen. Die lage maandprijs is voor mij toch wel de trigger geweest. Die eenmalige uitgave ben ik zo vergeten en ik betaal nu 20 euro ipv 50!Precies, hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 10 februari 2017 @ 13:15:

Zelf kopen en een sim only abo is altijd goedkoper dan maandelijks voor je toestel betalen..Ik heb het een paar maanden geleden weer uitgezocht en was wederom goedkoper uit met een toestel op afbetaling. Het verschilt per aanbieder, bij de provider zelf is het meestal goedkoper om het toestel los aan te schaffen........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik koop zelf. Maar eerst reken ik uit of dat ook daadwerkelijk goedkoper is. Tot nu toe wel altijd zo geweest.



Grappig, net het tegenovergestelde van Hayek lees ik nu. Maar dan lijkt me dat het dus juist loont om het voor jouw situatie uit te rekenen. Maar als jij zegt, ik wil het per se geen toestel in mijn abonnement, dan koop je het toch gewoon los?
Alle reacties Link kopieren
Los kopen en abo nemen bij YouFone. Prima provider.
Alle reacties Link kopieren
Los kopen natuurlijk. Dat je daar nog aan twijfelt!
quote:Hortence schreef op 10 februari 2017 @ 14:35:

Los kopen natuurlijk. Dat je daar nog aan twijfelt!Sterke onderbouwing!
Alle reacties Link kopieren
Als je hem voor 1 mei 2017 op krediet koopt wordt het niet geregistreerd bij BKR, daarna wel. Aankoopdatum geldt.
Ab imo pectore
Ik koop sowieso altijd een toestel los. Nooit gekloot met kapotte toestellen en doorlopende abonnementen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven